Hoofdsponsor

1/24 Ferrari 312 PB 1:24 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
554
Hey,

Na een bouwstop heb ik er weer wat zin in gekregen en ga een Ferrari 312 PB bouwen.

Hoewel dit voor discussie vatbaar is zijn er toch veel die zeggen dat dit één van de beste racewagens ooit is, hoewel Ferrari er nooit Le Mans mee heeft gewonnen.
De wagen werd in 1971 geïntroduceerd (net zoals ik trouwens :dry:) en heeft tot 1973 diverse races gereden.

De versie die ik ga bouwen is die waar Jacky Icxx en Mario Andretti in 1972 de 6 Hours of Daytona mee wonnen.
Op deze foto zie je ze al vooraan in deze race (Nr. 2):
M9nW5SC.jpg

Hier een beeld van de bouwplaten en plannen:
BElregU.jpg

hZatVUW.jpg

en de start is gemaakt:
48xUrvw.jpg

Grt,
Joost
 
Succes met deze mooie race wagen Joost.

Fred
 
Beste Joost als ik dit hier zie krijg weer de kriebels , hoe gaat hij het voor mekaar krijgen en dan denk ik vooral aan uw reeds gebouwde projecten die er toch ook weer ongelooflijk uitkomen
Ben ontzettend benieuwd naar het vervolg
Ik wens je veel succes
Marc
 
Succes Joost.
Dit gaat weer knap worden en ik volg.
 
Hey,

Hierbij wat "sfeerbeelden" van het prille begin van deze bouw.

De wand tussen de cockpit en de motor en al één zijkant van de cockpit:
7aPy9eQ.jpg

De andere zijde van de cockpit in wording:
YRBqDRH.jpg

Een kleine presentatie:
hTV4Vit.jpg

Nog wat onderdelen die de zitplaats zullen vormgeven:
ds8q6RB.jpg

Ik ga dit onderdeel eerst eens bouwen zoals de ontwerper dat voor ogen had:
Q3th31J.jpg

Hier het resultaat. Op zich valt dat wel mee, maar echt wild word ik er niet van.
bdJFFB8.jpg

Ik ga dat ook eens op een andere manier proberen...

Tot dan.

Joost
 
Huy,

Dit is dus de andere manier: zijkanten op karton, een extra laagje karton er tussen om de juiste dikte te halen en alle lijmtabs weg:
bktrQwT.jpg

De vergelijking zegt alles :dry::
iJMshuH.jpg

De rest net op dezelfde manier aangepakt:
btiEWdY.jpg

De zitplaats:
EQLbekh.jpg

Tijd om één en ander samen te voegen:
ViuTeyX.jpg

fBMvORP.jpg

Tot de volgende.

Grt,
Joost
 
Dat opvullen met karton is een hele verbetering Joost.

Fred
 
Hey,

Vorige week was een drukke week, maar ik heb hier en daar toch wat kunnen verder prullen:

Macrofoto's hebben geen compassie. In het echt ziet het er beter uit. Of is het omdat mijn ogen achteruit gaan :dry:? Ik moet naar de brillenwinkelvoor een leesbril +1.00. Dat valt wel nog mee want ik had erger verwacht...
Momenteel werk ik met een geleende loepbril. Zonder gaat echt niet meer.
JdIR1lL.jpg

7YShUjo.jpg

De basis waar de wielen moeten komen:
uUzGXgu.jpg

PHROaSP.jpg

En verbonden met een ijzerdraadje zodat de voorwielen wat synchroon blijven:
dbTxr5B.jpg

Tot later.

Grt,
Joost
 
Begint vorm in te komen Joost en acht U gelukkig dat je nu nog maar moet beginnen brillen, ik kan al jaaaren niet meer zonder.
 
Beste Joost een troost is dat je pas laat begint te brillen maar het zal wel wat veranderen in je levensstijl altijd kijken dat je je bril bij hebt maar ok het is niet onoverkomelijk ik bril al van 1973
Nu wat je model betreft ziet er leuk uit , het is nog niet af maar ik heb al schoonere dingen gezien van u maar laat ons het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is he , lekker genieten en afwachten hoe jij weeral uit gewoon papier iets knap tovert
Grt
Marc
 
Hier ook een bril winnaar der ouderdom en het word niet beter.
Mooi werk in ieder geval.
 
mooie werken...

In verband met de bril, ik ben er permanent aan gekluisterd, dus vergeten enz is voor mij uit den boze... geluk bij een ongeluk...
 
...Nu wat je model betreft ziet er leuk uit , het is nog niet af maar ik heb al schoonere dingen gezien van u ...

Marc, je hebt gelijk. Het is niet mijn beste werk tot nu toe. Komt het door die loepbril die ik niet gewend ben of is het het model zelf dat mij niet ligt? Ik weet het niet. Ik hoop dat de carrosserie één en ander zal camoufleren. Maar eerst wat snijden en plakken aan de motor...

Grt,
Joost
 
OK, na de korte onderbreking voor de Gibson Flying V gaan we hier toch nog aan verder doen. Het wordt sowieso geen model meer voor de wedstrijdtafel maar dat is niet erg. Ik ga dit model verder gebruiken om te wennen aan het modelbouwen met bril (de loepbril kan weer weg, ik heb nu een gewone bril).

Ikga er het beste van maken en we zien wel waar we uitkomen...

Tot later.

Grt,
Joost
 
Ik ga er het beste van maken en we zien wel waar we uitkomen...

Wel, we zijn geëindigd in de prullenmand. Ik kreeg er op één of andere manier geen vat op :aargh4::aargh4:.
En dus: cut the crap !! Ander en beter.

Grt,
Joost
 
Jammer maar kan niet altijd lukken toch.
 
Spijtige zaak maar kijk uit naar volgend project.
 
Altijd jammer dat te lezen maar heel begrijpelijk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan