Hoofdsponsor

1/24 Jaguar E-Type [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Hier zijn we dan beste vrienden met een nieuw topic
Met name een dio op bestelling van een Oldtimer verzamelaar die zulke wagen in het echt heeft
Een Jaguar E-Type , deze wagens kwamen in 1961 op de wereld met een 6 cilinder in lijn motor en was meteen de snelste sportwagen die zo uit de fabriek kwam , oorspronkelijk was het een tweezitter die later om gevormd werd tot een 2+2 en nog later kreeg deze kat een deftigere motor een 12 cilinder in V vorm , veel meer info heb ik niet verzameld
Het is de tweede keer dat ik iets van Heller bouw op het eerste gezicht ziet het er allemaal redelijk goed uit , weinig flash maar een paar gietnaden die te verwaarlozen zijn
De verpakking een grote prachtige stevige doos met een zeer mooie boxart op


de boxart


attachment.jpg

de handleiding in kleur en op serieus papier en geen gazette


attachment.jpg



de inhoud niet enorm veel maar het ziet er toch goed uit


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



heb toch al wat kunnen doen , flash weggewerkt niet veel maar het was er toch en 2 gietnaden op de achterzijde



attachment.jpg


morgen volgt het vervolg
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
foto's herplaatst naar de beginpost ;)
 
Dank u Jordi, ik weet niet wat er gebeurt was maar zelfs in mijn gallery was niks meer te zien denkelijk niet opgeslagen
Marc
 
Maak er maar een mooie blinkende bolide van Marc. :)

Greetzzzz Modest
 
Dank u gasten , zeker en vast hij moet blinken
Marc
 
Icoon van een wagen. Moet als ik deze zie altijd denken aan die scène uit "Le Petit Beigneur" met Louis de Funes waar hij met zo een auto iets tracht los te treken en hem uiteindelijk 2x zo lang maakt.
Veel succes Marc.
 
Wow the iconic British sports car , in my opinion still the most beautiful sports car ever built, I am a Porsche fan but have a spot for Jag, Land Rover, and one or 2 American beasts , you will find that out of all the Kits produced on the E-Type, the Heller ones have the most accurate front end, I have this one but in the convertible , and also 2 old Aroura kits , one in hard top and one in soft top, I want to make a copy of the heller kits front end and cast it for the other 2, that is when I get there one day, enjoy this build I will be watching it closely .

Would love this in 1:1

G
 
De motor een knappe 6 cilinder in lijn met 3 S.U. carburatoren voor in die tijd een knap staaltje techniek


49470881998_1cf9aa6617_c.jpg



49471373291_e2ac27cc23_c.jpg


49471596672_b112c48300_c.jpg


49471596592_45ef527a0e_c.jpg

de carburatoren zijn anders dan de gewone carburatoren die we kennen met een gasklep , deze zijn met een naald in een sproeier dus de opening van die sproeier is variabel naar gelang men het gas pedaal indrukt dan komt de naald verder uit de sproeier en word de opening waar de benzine uit verneveld word groter ze lijken een beetje op die van al wat oudere bromfietsen , er werd beweerd dat ze zuiniger zijn dan normale carburatoren
Ok we gaan verder et het interieur daar word volgens het bouwplan en ook de foto's die ik heb gekregen veel zwart gebruikt , maar door ervaring en raad van onze meester hier ter plekke is zwart nooit mooi op kleinere schalen zodus ben ik overgestapt op verschillende tinten grijs wat ten slotte toch weer meer effect geeft
Hier heb ik gebruik gemaakt van " embomrossing poeder "
eerst de te bestrooien plek met houtlijm ingesmeerd en daarna op een stuk papier de hele inhoud van het potje op de vloer gestrooid en even laten drogen om daarna het hele boeltje onderste boven gehouden om de overschot terug in het potje te doen , na een tijdje van drogen heb ik het dan met grijs geairbrusht


49471373421_671438677c_c.jpg


Hier de twee kuipstoeltjes er los in gezet


49471596707_d85359da53_c.jpg

De spaakwielen zijn na bijna een week te liggen weken in alles wat al genoemd is om te ontchromen maar niks kreeg de chrome eraf goed af tegenover sommige andere merken van kitjes vliegt de chrome eraf , hier dus weeral niet en heb veel tijd verloren
Ok alles afgespoeld en na het stevig drogen in zwarte blinkende lak van Tamiya ( spuitbusje ) gespoten om vervolgens na een paar dagen met alclad chrome voorzichtig te spuiten wat tot mijn verbazing ontzettend goed gelukt is


49471373476_e64277abc1_c.jpg


Ondertussen heb ik de body in mijn nieuwe spuitcabine in zilver gespoten en omdat ik geen enkele referte had of kon krijgen heb ik dan maar zilver uit een spraycan gebruikt van VW Polo ( van mijn schoonbroer zijn auto ) daar had ik nog bijna een volle bus van staan


49471373436_7045be5631_c.jpg


Ook weer na een paar weken van drogen ben ik voorzichtig overgegaan naar het vernis spuiten deze keer met zero paint glansvernis , en om misverstanden te vermijden heren hij blinkt mooi maar op grijs metaal kleur zie je dat eenvoudig niet goed of je moet hem werkelijk onder spots houden


49470881798_7220ef1815_c.jpg

zo beste vrienden ben ik terug een beetje bijgebeend , word vervolgd
Marc
 
Ziet er goed uit maar zou het kunnen dat er op de linker achterflank een kleine beschadiging zit?
Marc S.
 
neen Marc dat zijn markeerpunten om de plaats aan te duiden waar de achterste bumper moet komen raar ik weet het
 
Beste vrienden ook ik was niet tevreden over de lak ( zilver ) en op het verdiept forum waren er ook al voorzichtige uitspraken , maar bij nader bekeken was het ook weer hetzelfde de verf die de plastic aantastte , dus heb ik besloten om de Jag even in bad te leggen ( remvloeistof ) en kijken wat er uit de bus of bak komt he
Marc
 
Afgaande op de laatste foto vond ik de korrel nogal grof voor deze wagen maar zie dat hij al weer in bad ligt. Is het de bedoeling dat hij opnieuw in het zilver word gespoten (?) want ik dacht dat Jaguar zilver iets matter en minder "metallic" was.
 
Erwin ik heb foto's van de echte Jag van die mens en dat is een originele zilveren auto het enige verschil is dat het ene van de laatste generatie is en die bestaat niet in modelbouw
Dat is die met iets hogere cabine en rechte koplampen en dat was in feite 2+2 dus een 4 zitter en dat scheelt wel wat in kleur combinaties
Nu wat het verven betreft de kleur op zich is niks verkeerd mee , maar het plastic heeft zich weer gemanifesteerd en van dichtbij is het niet de grove korrel van de verf maar allemaal kleine putjes en dat geeft dat grove effect , daarom in de remvloeistof
Marc
 
Krijg met geen stokken de verf terug losgeweekt eerst een halve dag in de remolie en nu de hele avond in de ovenreiniger je ziet gewoon niks aan de verf en dan heb ik ze nog eerst licht geschuurd dat de glans eraf is niks niks niks gebeurt er
Oplossing ik zal een nieuwe Jag moeten bestellen want er mankeert toch een stukje aan deze Jag en hulp krijgt ge niet van Heller hoor die reageren gewoon niet , heb 3 mails in het Frans gestuurd ik denk dat ze ergens verloren gegaan zijn bij Heller
Marc
 
Spijtig dit te lezen Marc en hoop dat het goed komt.
 
De miserie gaat nog efkes verder , bestel een nieuwe Jag bij Domino twee dagen later een grote doos word afgeleverd ikke zeer blij , dooske open teleurstelling was enorm het was een Jaguar maar een cabrio daar kan ik dus niks mee doen , naar Domino gebeld en afgesproken om de dag daarna even over en weer te rijden ongeveer efkes 150 km te bollen en dan nog eens terug maar het was wel de moeite echt een wondermooie streek is dat daar echt een aanrader de Vlaamse Ardennen he en de mensen van Domino ongelooflijk vriendelijk mijn doos met de juiste Jaguar stond al klaar , ze maakte er geen problemen over, heb me dan nog laten vangen voor een Audi quatro
Terug naar huis ( we hebben toch niks anders te doen he )en het was een mooie uitstap
Eenmaal thuis gekomen nieuwe dooske open het stukje dat bij de eerste doos zat , zat er nu bij gelukkig maar dan kwam de volgende verrassing het was dezelfde doos maar nu zaten er verkeerde wielen in ( wat is dat met Heller ? Antwoorden doen ze niet ) gelukkig had ik de wielen van de eerste doos nog , de wielen zijn die van een Jaguar Le Mans maar dat is een andere kit
Direct alles geschuurd ontvet en in de primer filler gespoten en ik was zo slim ? geweest om zero zilver verf mee te brengen van Domino dus de jag mooi gespoten zoals het moest zijn
Vandaag de volgende misser nu deze keer mijn eigen fout ik ging de vernis laag spuiten en wat doet da kieken hier ik verwissel zonder er erg in te hebben de verharder met de vernis een fout met grote gevolgen die begon al in mijn airbrush te stollen , nu de jaguar is volledig gespoten geraakt ik hoop alleen dat ze goed hard word , dan word het even schuren en een nieuwe goede laag opzetten
Duimen he mannen
Marc
 
Ik duim mee dat het goed komt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan