Hoofdsponsor

1/24 Jaguar E-Type [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Komt wel in orde eerst eens naar Artobi om nieuwe dichtingen en nog wat raad vragen
Thanks
Marc
 
Het zit je echt niet mee met deze wagen hé Marc maar niet opgeven, komt wel in orde.
 
Ronde drie Jaguar was mooi gespoten , maar na drie laagjes verf kreeg ik weer de schubben als bij de eerste keer terug in de remolie nu kwam die weer niet los wel lang laten weken
Nu daarstraks zie iets raar aan de motorkap ik frutsel er wat en plots komt er een tweede huid los compleet aftekening van de motorkap net een copy van de originele maar het was maar een klein velletje en zo heb ik nu de hele Jag helemaal ontdaan van de verf ligt nu afgespoeld te drogen straks opnieuw in de verf zetten
Duimen he mannen , het moet toch ooit eens lukken he
Marc
 
En het gaat lukken als jij je er tanden in zet en blijf duimen.
 
Zeker beste vrienden hij is weer helemaal proper klaar om opnieuw te beginnen , heb weer volgetankt met moed op de beurs in Lichtervelde een paar goei vrienden gezien
Bedankt voor jullie reacties een echte opkikker
Marc
 
Veel tegenslag bij deze, maar verlies de goede moed niet en doe verder.
 
Zeker niet , de moed laten zakken waarom ? Er kan al eens iets mis gaan he maar daarom stoppen we niet he
Bedankt voor jullie reacties
Marc
 
Beste vrienden na een paar helse weken in de modelbouw , het spuiten van de Jaguar is absoluut niet van een leien dakje gelopen . De tweede scheen te lukken hij was enorm mooi egaal zilver gespoten tot ik de glanslak erop zette , en bij dichterbij bekeken kreeg ik de kriebels het was net of ik de body zeer licht geschuurd had , het uitzicht van zo gekraste aluminium , dus opnieuw beginnen dezelfde miserie de verf er niet af te krijgen , wat nu ?
Wel de vorige body lag nog steeds in de remvloeistof te weken en ook nergens een spoor te zien van loskomen van verf
Op gegeven moment zie ik iets aan de zijkant prutste eraan en hele vellen verf kwam los en zo na uren prutsen was de body verf vrij
Na het fijn schuren en deze keer in witte primer filler te zetten en weer fijn schuren terug in de grijs metaalkleur gespoten nu zag het er veelbelovend uit maar nu durfde ik hem toch niet in de 2k vernis zetten
Heb de body daarom maar in de alclad watervernis gespoten en nu is het dan toch in orde gekomen , blinkt mooi en kan ik lekker verder knutselen
Fotokes volgen later , moet nu gaan werken
groetjes
Marc
 
Hier gaan we dan , om te beginnen de achterbrug met differentieel
In die jaren hebben ze om de weglegging te verbeteren en om het onaf geveerd gewicht te verminderen de remschijven vlak naast het differentieel geplaats en zo was er veel minder gewicht aan de achterwielen , dit type achterbrug is zeer geliefd bij de Hot Rod bouwers
De eerste foto is een nog niet gemonteerde versie

attachment.jpg


half gemonteerd


attachment.jpg




compleet ineen gestoken


attachment.jpg


Nu even iets anders dit is de miserabelste kit die ik ooit gebouwd heb , na 2 dezelfde kits gekocht te hebben is het nog altijd niet goed de twee body zijn alle twee minstens ieder 4 keer gesporen en opnieuw begonnen telkens het zilver ( grijs metaal kleur ) gespoten was , was het ok tot de vernis ( kleurloze glanslak ) erop gezet werd begon de onder verf ( zilver ) een korrelig uiterlijk te krijgen en trok op niks dus iedere keer was het schuren , primeren en terug spuiten
Resultaat dat de ribben op de motorkap zo goed als weggeschuurd waren , dus moest ik op motorkap nummer 1 terug vallen maar ook die is niet veel meer waard , in kleur gezet en het leek weer ok te zijn ik heb dan uit grote schrik water gedragen vernis van Alclad gespoten en nu blinkt hij toch mooi

maar eerst de gemonteerde motor in zijn chassis

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



Hier de redelijk gelukte versie


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


Nog een close up van het motor compartiment


attachment.jpg


attachment.jpg


Nog 1 ding Heller nooit meer toch de Jag niet meer , er past gewoon niks de ramen passen niet , de motorkap komt niet op zijn juiste plaats te liggen dus zal ik hem open kleven
De Franse plastic is van zo een slechte kwaliteit ik had het voorste buizen chassis geverfd en wilde het drogen met mijn Föhn om een tweede laag te verven en alles smolt gewoon weg de stuurstang tussen de voorwielen was een halve cm gekrompen en dan heb ik een deel van de buizen constructie moeten veranderen van kit 1 naar kit 2 miserie tot en met
Ik had op een geven moment bijna met alles gestopt zo diep zat het bij mij ik kreeg gewoon geen zicht meer het ene probleem opgelost drong een ander tegenslag of probleem zich op gewoon niet te doen
Dus beste vrienden ik ga hem in elkaar zetten en maken dat hij zo snel mogelijk de deur uit gaat
Grt
Marc
 
Schieten een paar dingen te binnen, haast en spoed en iets van droogtijden respecteren als je met bepaalde lakken werk. Maar dat gezegd te hebben ziet het er toch wel redelijk uit op mijn labbertop :)
 
Beste Ron voor het lakken van de body heb ik zeker en vast de droogtijden gerespecteerd , waar ik problemen gehad had is Vallejo verf die Föhn ik altijd nooit problemen mee gehad
Dank u voor uw reactie
Marc
 
Vallejo en föhn? Waarom bij watergedragen verf föhnen? Ik bedoel, die verf droogt toch snel genoeg ( de meeste mensen gebruiken wet palette om deze verf langer te kunnen gebruiken voor ie droog is (max 5-10min) en jij wilt hem sneller droog? Ik dacht dat het over enamels ging gaan, maar Vallejo???
 
Omdat het op dat moment even sneller moest gaan en zo snel droogt nu Vallejo niet bij mij hoor na 10 minuten kan ik geen tweede laag leggen hoor
Het was in een periode dat ik veel rond mijn kop had en te weinig tijd had ben nu wel op pensioen maar was op dat moment een beetje veel werk voor mij en de weinige tijd die ik had moest dan wel het nuttigst gebruikt worden , maar maart zal het beteren dan zal ik niet meer tot laat in de avond moeten werken en ook geen depannages moeten doen
Ik heb namelijk een bijjob ( officieel ) en daar moet ik soms snel de baan op en laat in de avond werken en dat was toen zo een moment dat ik snel wat wilde afwerken en bij grote vlakken is dat wel makkelijker hoor
Marc
 
Zoals ik begrepen heb gebruik je altijd de hoogglansvernis van zero paints.Nu vraag ik me af of je de juiste verhoudingen gebruikt als je de verschillende bestanddelen mengt.Ikzelf heb het nog nooit gebruikt maar misschien dat er daarom een reactie is op de kleurlaag.
Marc S.
 
Ik weet wat je bedoeld , bij de allereerste poging heb ik iets verkeerd gedaan dat wel de flesjes waren uitgelopen en ik kon niet zien wat verharder of vernis was en daar heb ik eerst verharder als vernis genomen en vernis als verharder met gevolg enorm snel verharden van de vernis en slecht dekken maar al de andere keren is het tot op een halve mm nauwkeurig gedaan
Ik heb eerder het gevoel dat de plastic teveel onderhevig is aan die producten als je ziet hoe snel iets smelt met een gewone haardroger moet je eens proberen met plastic van een ander merk bouwdozen nog nooit voorgehad
Werkelijk als je de geverniste delen goed bekijkt zie je weer dat brobbelig effect onder de vernis laag en als de auto in zijn verf laag staat zie je er niks van en de laatste keer heb ik water verdunbare vernis gebruik van Alclad dat kan gewoon niet reageren op plastic
Maar ondertussen zit je er toch mee he
Bedankt voor het meedenken
En dan nu op weg naar Artobi om Chrome stiftjes te gaan kopen want ergens anders is er niks meer rond Antwerpen en zelfs daar mag ik niet binnen met de auto ondanks mijn mindervalide kaart schandalig is dat
Marc
 
Spijtig van de tegenslagen maar ziet er toch goed uit op de foto's.
Natuurlijk jij heeft er het beste zicht op en hoop hem toch eens van dichtbij te zien.
 
Heller had op plastiekvlak geen al te beste reputatie en die tegenslagen met de verf zijn heel spijtig maar al met al vind ik je laatste spuitwerk er toch heel behoorlijk uitzien hoor Marc.
Werk hem maar vlug af, hij zal wel passen in de garage.
 
Beste modelbouwvrienden geloof het of niet maar de Jaguar is af met al zijn schade en schande , ik had gehoopt hem mooi blinkend te presenteren maar het zal een stoffige bedoening worden alsof hij al jaren ongemoeid achter gelaten is , en ik vind het persoonlijk toch ook iets hebben ( niet om mijn miserie te verbergen hoor ) , hij staat nu in de living op de eetkamerkast en telkens ik er naar kijk bevalt het me meer en meer
Genoeg geluld foto's nu

De kuipstoeltjes bewerkt met die potloden van Steven van AK geeft een versleten gebruikt effect en tevens een tweepuntsgordel geplaatst


attachment.jpg



attachment.jpg


Heb nu het chrome van de Molotow stiften gebruikt is wel geweldig maar toch zeer kwetsbaar ik moest het wel eerst doen omdat de raam erbovenop gekleefd werd maar na enige aanrakingen zag je het toch , dus heb ik toch nog moeten bijwerken als laatste


attachment.jpg


En als laatste het gehele beeld van de onder het stof bedolven jaguar in zijn thuisbasis deze beelden komen ook nog terug in de bouw van het dio


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



En nu met de verlichting aan is toch steeds iets om blij van te worden hoe leuk dit is twee simpele ledjes die zoveel licht geven



attachment.jpg





attachment.jpg



attachment.jpg


Zo maattekens dat was het zowat ik hoop dat jullie er wat van vinden
Marc
 
het heeft iets, het enige wat ik persoonlijk anders had gedaan was de stenen iets meer genuanceerd en iets meer stof op de vloer zelf.
Het is op de vlek gemorste benzine na, iets te klinisch.
Anderzijds heb je een prachtig geheel gebouwd met veel blikvangers, ik vind het goed gedaan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan