Hoofdsponsor

Opduwet geen bouwverslag [wip]

Memphis

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jul 2019
Berichten
273
Al wachtend op mooie warme weer heb ik deze opduwer gemaakt is nog niet af.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ga een mooie ponton met kraan maken.
De romp erbij, bezig met de aandrijving.
attachment.jpg attachment.jpg
 
is er iemand hier die een bollard voor mijn 3d kan printen(tegen kleine vergoeding) ik heb er een stl file van.
attachment.jpg
 
Dat is toch veel leuker om even binnen drie kwartier te scratchen met wat Evergreen? Zoals ik het zie, heb je twee setjes Evergreen nodig om dit te kunnen maken: assortiment tubes / staafjes en gewone plaat in bepaalde dikte. Beetje meten, snijden, lijmen, bovenkant opvullen met plamuur of secondenlijm; en klaar. Kun je ook nog eens trots zijn dat je het zelf hebt gemaakt.

Instructie: snij het vierkante grondvlak uit een plaat met de juiste dikte (even uitrekenen). Lijm daar een breed pijpje op. Vul bovenkant van de pijp op. Snij vier driehoekjes als steunen uit en verlijm ze tegen platform en pijpje. Boor bovenaan een gaatje door de pijp en voer daar staafje doorheen. Klaar.
 
Laatst bewerkt:
Zeker zien die er goed uit, ik ben aangenaam verrast dat je mijn advies meteen hebt uitgevoerd.

Nu je weet dat dit soort scratchwerkjes goed te doen is, kun je het misschien wat vaker proberen. Is leuk werk en je kunt vol trots zeggen dat je ze helemaal zelf hebt gecreëerd. Modelbouw ten top.

Wat vind je er zelf van?
 
Mooi gedaan.
Heb ze nog niet gezien met zo een versterking onderaan zoals hier getoond.
 
Scratshen geeft zoveel meer voldoening...
En zoals Roy schrijft kan je zeggen dat je het helemaal zelf hebt gemaakt :)
Het resultaat mag er zeker wezen, toppie ;)
 
Weet ff een update, romp zit nu in de epoxy.
attachment.jpg attachment.jpg
 
Dat is weeral een flinke stap verder richting varen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan