Hoofdsponsor

1/24 Mercedes AMG GT 3 (wip)

Schaal 1/24 - 1/25

Modestforest

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
1.065
Bouwers,

Een nieuw jaar is gestart en wegens wat tijd een doosje uit de stash getrokken.De Subaru die ik nog moet afwerken heeft wat issues ,maar dat komt goed en wou een nieuwe doos beginnen.Ik wou deze al een hele tijd bouwen zoals hij op de boxart staat , maar de wagen is in het echt mat afgewerkt , en omdat het een hele opdracht zou worden om een matte lak en blinkende decals te hebben als eindresultaat besloten iets anders te doen. Ik heb zelfs de speciale verf van ZP voor dit beest , maar heb het al eens gebruikt op een ander model en eerlijk gezegd vond ik het nogal een saai resultaat (zie Nissan GTR 2000 in afgewerkte projecten )
Dus besloten om iets anders te doen, 't zal een uitdaging worden maar soit dat hoort bij deze hobby zeker ??

Dit is de doos die ik ga gebruiken:

49361220212_7eba8f8e96_b.jpg

Speciaal laten overkomen uit het land van de rijzende zon, wegens de helft goedkoper als hier , en moest er zelfs mijn zetel niet voor uit :)
Ik heb geen foto's van de spreu's gemaakt omdat deze kit toch wel gekend is , wie toch interesse heeft vind hier een unboxing video :

https://www.youtube.com/watch?v=0gDQjzAJ3og&t=18s

Vervolgens een AM setje decals aangeschaft:

49360557913_63dd04f378_b.jpg

49361220077_fa1afded70_b.jpg

Gisteren dan beginnen bouwen. Ik ben een grote fan van Youtube ,en onlangs op een filmke gestoten van een bouwer die de hele wagen bouwt zonder dat er lijm aan te pas komt, het hele bouwsel hangt aaneen met masking tape , leek me wel interessant , zeker voor een curb side model zoals deze Mercedes , zo gezegd zo gedaan , dryfit 2.0 dus
Ik ben dus begonnen met stap 1 en heb zo de hele handleiding afgelopen , en na een uurtje of vijf had ik volgend resultaat :

49360558093_202e427054_b.jpg

49361018506_f3b52c959e_b.jpg

49360558323_6f072632f1_b.jpg

49361018771_2ee66df618_b.jpg

49361220677_a3d3ee6a6d_b.jpg

49360558023_fe57cf94ba_b.jpg

Mooi stoer beest vind ik , goed te merken dat dit een recente Tamiya uitgave is , de onderdelen zijn super gaaf , de body is in een ander plastic als bvb de Subaru's die ik onlangs maakte : veel gaver en ook iets sterker als vroeger vind ik , de (meeste) clear onderdelen zijn voorzien van extra bevestigingspunten die je bij het verlijmen niet kan zien.....
Zo het begin is gemaakt , we kunnen weer beginnen lijmen en spuiten, schuren ,polieren ,vloeken, remoliebaden:angry: ,opnieuw beginnen , naar de winkel rijden omdat ik iets tekort heb.......


Greetzzzzz Modest
 
Ga ik volgen ik heb de straat versie er nog van liggen ooit eens gekregen maar doe er niks mee , is volledig compleet
Heb zo ene ooit eens horen draaien , oorverdovend lawaai enorm
Anthony suc6 met deze bouw wees gerust ik volg u
Marc
 
Die ga ik zeker volgen. Ik heb met kerst de LEON CVSTOS uitvoering gekregen maar die is nagenoeg identiek aan deze. De matte ( of semi gloss ) uitvoering is er ook bij deze, en inderdaad niet zo makkelijk. Nog veel info opzoeken dus.
 
Ferm beest, zou je bijna bang van worden als je hem tegen komt.
 
Die ga ik zeker volgen. Ik heb met kerst de LEON CVSTOS uitvoering gekregen maar die is nagenoeg identiek aan deze. De matte ( of semi gloss ) uitvoering is er ook bij deze, en inderdaad niet zo makkelijk. Nog veel info opzoeken dus.

Ook een zeer mooie uitvoering , heb nog getwijfeld, maar toch maar AM gegaan , de decals in jouw doos zijn van Cartograf dus dat zou dik in orde moeten zijn.

Greetzzz Modest.
 
Ferme bak en mooi bezig.
 
Schoon machien, ik volg..
Post anders eens de link van het dry-fit filmpje als je wil, ik zou dat ook eens willen zien.
 
Heren ,

Een kleine update : ben begonnen om de body klaar te zetten voor de verfklus , dus moesten er een paar issues opgelost worden

49390131996_2b59e132e3_b.jpgIMG_1543

in de achterste wielkasten moet een inzetstuk gekleefd worden om een luchthapper voor te stellen, echter dan krijg je naden die daar niet horen te zitten

49390328227_fd1941f8a5_b.jpgIMG_1544

Aan de slag dus met CA lijm en Zip Kicker om dan alles netjes glad te schuren

49389655583_e11ee6f46a_b.jpgIMG_1545

niet mis maar je ziet pas het resultaat als je er primer op gespoten hebt

49389655443_78fea466f5_b.jpgIMG_1546

49389655368_f5afd22f12_b.jpgIMG_1547

Hetzelfde gedaan met een paar naden in de achterbumper

Daarna de verfspuit ter hand genomen en gevuld met Alclad grey Primer , et voila resultaat

49389655283_198748e0d0_b.jpgIMG_1549

49390327577_1bb9722635_b.jpgIMG_1551

49390131381_e8f76deeae_b.jpgIMG_1550

na een middagje werk is de body klaar voor een kleurtje......

Na wat extra opzoekwerk blijken er verschillende uitvoeringen van deze wagen te zijn : mat , blinkend, mat met blinkend.... zucht
Soit, beslist om een matte afwerking te doen en het model zou er ongeveer zo moeten gaan uitzien:

49390327637_390a6f45f8_c.jpg

Ik heb zwarte decals voor de patronen op de wagen dus moet de body rood gespoten worden, nu had ik van bij Domino eens een ander verfje meegebracht , Italian Red van Tamiya uit de LP reeks , kwestie van eens iets nieuws te proberen , dus wat lepels geprimerd en spuiten maar, echter ikke ben niet overtuigd van deze verf , dus nog een alternatief van ZP gespoten :

49390337247_f820295b59_b.jpg[url=https://flic.kr/p/2ifsowK]IMG_1552

Op foto's met kunstlicht is dat een beetje moeilijk te beoordelen maar de ZP krijgt van mij de voorkeur de Tamiya heeft wat meer lagen nodig om te dekken en is voor mijn mening te donker.

Laat gerust jullie licht schijnen op dit onderwerp en laat maar weten wat jullie vinden

Greetzzzzzz Modest
 
Als ik de lepels vergelijk met de foto erboven dan is de tamiya verf inderdaad te donker. En mooi carrosserie werk :)
 
Wat kleur betreft lijkt ZP beter maar durft Mercedes te rijden met Ferrari rood?
Misschien een domme opmerking mijnentwege maar zou een spuitbus Tamiya rood TS-49 Bright Red geen oplossing zijn?
 
Erwin, spuitbussen zijn mijn ding niet. Wat die ZP betreft : het is maar een naam hé. Mijne rode Subaru is ook in een Ferrari rood gespoten.

Greetzzzz Modest.
 
Toch wel knap hoe jij die auto's zo krijgt knap.
 
Schone werken aan de carosserie. Ik zou voor zero gaan. Ik vind de LP van tamiya te donker.
 
Hey Anthony ik ga ook voor Zero hoor leuke spuitverf waar ( bijna ) niks verkeerd mee kan gaan
Om kleur op code te bestellen moet je gemakkelijk een paar weken wachten en zal in de toekomst nog moeilijker en duurder worden denk ik
Goe bezig kerel
Marc
 
Als je een feller en lichter rood wilt, is dit een alternatief :

Zero Paints ZP-1404, Coca-Cola new red :

getPic.php?foto=ZP1404.jpg
 
Update !

Heren, ik heb de body gespoten in het Ferrari rood van hierboven, vers uit het flesje met wat druppels verdunner , en na een laagje of vijf had ik onderstaand resultaat :

49437809468_a890e9877c_b.jpghttps://flic.kr/p/2ijDGnj

49438502382_b0e0fbe48b_b.jpg

49437809378_8ca6e05237_b.jpg

49438278196_d04455fe24_b.jpg

Ben er niet ontevreden over , die ZP zijn echt fijne verfjes eens je onder de knie hebt hoe je ze het best gebruikt*
Nu moet ik verder en ik dacht het volgende te doen :*
Daar de echte wagen volgens mij zwart is en er rode vlakken zijn opgeplakt , is mijn decal setje net het omgekeerde , dus dacht ik de zwarte (enkel die ) rechtstreeks op de verf aan te brengen om vervolgens de hele body te clearen met gloss en pas daarna de rest van de decals aan te brengen (sponsors, nummers....)Witte decals rechtstreeks op rode verf is niet zo'n goed idee , ik zou wel eens kunnen eindigen met roze decals.*Vervolgens zou ik alles sealen met een mat/satin vernis. Wat denken jullie van dit plan ?


Ondertussen wat troubles met de AB , wou de naaldpakking uit de AB (H&S evolution) halen , dat is een vijsje met een teflon pakking in de kop van de AB, echter het ding zit muurvast , in ik wil er niet teveel brute kracht opzetten wegens dat messing vijsje zou wel eens kapot kunnen zijn en dan is de hele AB om zeep , heb de body een hele nacht in cellulose thinner laten weken en deze morgen nog eens geprobeerd echter zonder resultaat , misschien weten jullie een oplossing ??

Greetzzzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan