Hoofdsponsor

1/24 Mercedes AMG GT 3 (wip)

Schaal 1/24 - 1/25
De url van plazajapan.com in mijn lijstje 'favorites' van de webbrowser geplaatst. Dank.
 
Kleine anekdote ivm plazajapan : had daar een kit besteld , en dezelfde dag had ik er eentje besteld in Engeland bij een andere site. Exact tien dagen later zat de Japanner in de bus. Die uit Engeland deed er twaalf dagen over..... begrijpen wie begrijpen kan.



Greetzzzz Modest
 
Beste medebouwers ,

Ben een beetje beschaamd dat ik maar liefst 7 maanden niets aan dit beest heb gedaan. Maar dat heeft allemaal zijn redenen. De Mojo was een beetje weg ,en er was de lockdown waardoor ik een en ander niet kon bestellen/kopen , dan is de zomer gekomen en het mooie weer , en mijn vrouw en ik hebben een nieuwe hobby : we hebben beiden een E Bike gekocht en zijn bijna dagelijks gaan fietsen. Heb bijna 2500 km gefietst van eind mei tot nu.
Maar goed vandaag moest ik niet werken en heb het ding van onder het stof gehaald.
Eerst de rolkooi opnieuw onder handen genomen want die was niet netjes genoeg ( gietnaden en aanhechtingspunten)

50375416738_4eb2409762_k.jpg


50375416633_f508376a09_k.jpg




Veeeeeeeel beter , al zeg ik het zelf. Ondertussen heb ik ook het isolatiemateriaal voor het hoofd van de piloot aangebracht. 2 onderdelen gespoten in German Grey van Tamiya
Ook de achteruitkijkspiegel met een metal transfer voor het spiegeleffect aangebracht.
De rolkooi zelf is gespoten in aluminium van Alclad.

Vervolgens bezig geweest met de ophanging, bij deze kit zeer simpel uitgevoerd en eigenlijk stelt het weinig voor. Wat metalen beugels en een viertal veren en de schijven en het was in de pocket. Ziet er niet slecht uit vind ik.


50376113216_a89d7a9706_k.jpg


50375416378_e958751c62_k.jpg




Wat verfjes van verschillende fabrikanten rondgespoten en afgewerkt met een wash van pannelliner. De remschoenen hebben ook nog een AMG decal gekregen.
Zo de goesting is er weer nu nog wat tijd vinden en ik ben weer vertrokken, benieuwd naar jullie mening as always

Greetzzz Modest.
 
Het was dan ook een goed fietsweer he.gelijk hebben jullie.
Ken weinig van deze materie maar zie wel dat het in mijn ogen knap is.
 
Oh fietsen dat zou ik ook nog eens graag doen heb nog een bijna splinternieuwe mountain bike staan gekocht toen ik nog redelijk veel reed en dan plots gedaan ben er niet meer op geweest en staat in de garage stof te vangen , reden is dat mijn vrouw mindervalide is en niet meer zo goed kan fietsen
Nu de Mercedes dat ziet er flink uit
Knap
Marc
 
Ondertussen nog een klein beetje vooruitgang geboekt , ben namelijk aan het interieur begonnen en daar moest verf voor in de ronte gespoten worden en hier en daar een decalletje geplakt worden , allee we zijn vertrokken* :

Eerst het badkuipke en de deurpanelen een kleurke gegeven , de instructies geven aan één of ander metaal kleur te gebruiken : Mica Silver
Dat heb ik niet en daarom maar zelf iets gemengd :


50378997048_e769e4b4ed_k.jpg

80% van de DSM Mercedes kleur ( speciaal voor deze kit gekocht , maar den AM gegaan omdat ik het niet mooi vond )
20% Med Aluminium van ZP

zie onderste deurpaneel voor het resultaat :

50379693906_7057fbf731_k.jpg

Ook bezig geweest om zelf wat carbon decals in het interieur aan te brengen , zie bovenste deurpaneel* :)

Gewoon wat afplaktape aanbrengen en dan met een pen de vormen aanbrengen ,

50379693811_13d2062e9d_k.jpg

Vervolgens die vormen aanbrengen op de decalsheet en uitknippen* , en je hebt zowaar een self made decalsetje voor je kit :)

50379874102_181e4c1cba_k.jpg

Vervolgens aanbrengen en bewerken met wat Set en Sol en dan heb je volgend resultaat :

50378997138_a2bc8e91b0_k.jpg

Ook de zetel voor de piloot had wat verf nodig

50378997503_ac20c8290c_k.jpg

en dan besloten ook wat carbon aan te brengen , om de werking van set en sol aan te tonen volgende foto

50378997398_5520833703_k.jpg

Eerst de vormen aan beide zijden aangebracht nadat ik eerst de stoel rijkelijk had voorzien van Microset , dat een minuut of vijf laten inwerken om vervolgens de met een penseel de kreuken en hoeken vlak te strijken , daarna rijkelijk voorzien van Microsol en weer vijf minuten laten liggen . Als alles min of meer op zijn plaats zit , heb ik met een vochtige doek alles aangedrukt , om dan tenslotte de stoel met een haardroger droog te blazen

50379693301_0418877ffe_k.jpg

hier het resultaat , de zijkanten zijn niet helemaal bedekt omdat je er eens het ding in de cockpit zit er nog bitter weinig van ziet...

We zijn weer vertrokken , volgende keer hopelijk het interieur afwerken en de stoel voorzien van wat veiligheidsgordels.

That's it for now ,

Greetzzzz Modest
 
Ziet er deftig uit Modest en inderdaad jammer dat je altijd zo weinig er van terug ziet :(
 
Deftig resultaat van decal carbon.
Volg zeker tot het einde als autofanaat :D
 
decalsheets mogen er wezen .

Mooie afwerking weer.
 
Mooie vorderingen,
En 7 maand er niet aan gewerkt is geen ramp.
Heb er hier liggen die al een paar jaar stil liggen.
 
En 7 maand er niet aan gewerkt is geen ramp.
Heb er hier liggen die al een paar jaar stil liggen.

Heb er ook zo een paar , maar geloof nooit dat daar nog iets mee zal gebeuren :(

Tijd voor een update over "the beast" , ben verdergegaan met het interieur , begonnen met het dashboard

50402082477_42b3380352_b.jpg

50402082567_98e03476e6_b.jpg

Gespoten in twee kleuren : German Grey uit de XF reeks en Black uit de nieuwe LP reeks , over die laatste ( de LP range ) ben ik zeer te spreken . Zeer vlot te spuiten en een mooie dekking met een satin achtige afwerkingslaag. En niet te vergeten zeer zuinig in gebruik want wordt verdund 30-70 , 30 procent verf hee en de rest verdunner.....


Verdergegaan met de rolkooi en de stoel , waar ik wat veiligheidsgordels en wat decals aan heb toegevoegd

50401925901_e9c8948e72_b.jpg

50402082717_00e28af514_b.jpg

kleine voetnoot : je moet bij deze kit eerst de rolkooi vastlijmen , en pas daarna de stoel er van de voorkant in peuteren / rammen , omgekeerd zou logischer zijn maar dan kan de rolkooi er niet meer achter (de stoel) . Leve het dryfitten dus , in deze stage van de bouw kijk je niet echt meer op het plan , alee ik toch niet.......

Vervolgens dashboard en zijpanelen gemonteerd en ik had zowaar een presentabel cockpitje gemaakt

50402082372_9b605fa249_b.jpg

50402082287_83d5b1f6ec_b.jpg

let op de weerspiegeling in de achteruitkijkspiegel , dat zijn van die metal transfers van Tamiya , echt super , zie ook de Mercedes ster op het stuurtje

50401229688_8e0bffe2ab_b.jpg

Verder al eens een dryfitje gedaan op het chassis

50401229773_c29245c4ca_b.jpg

50401229563_cd217eb4a8_b.jpg

En met een spoiler en wat wielen erbij....... krijg je een stoere Beach Buggy :) :) :)

50402081902_5cd804e468_b.jpg

that's it for now, morgen ga ik (als er niets tussenkomt) de body onder handen nemen. ik ga iets doen dat helemaal tegen mijn autobouwen instinct ingaat , ik ga matte vernis spuiten , wie had dat gedacht ???

Greetzzzz Modest
 
Prachtig interieur Modest en die spiegel geeft toch weer dat ietsje extra.
 
Juweeltje in wording.
Mooi .
 
Even een boompje opzetten over hoe ze deze kit bij Tamiya ontworpen hebben.

Iedereen die al eens een autokitje bouwde zal zonder twijfel al wel eens gevloekt hebben toen het tijd was om het glaswerk te installeren. Je moet namelijk meestal lijm op de randen zwabberen om dan het ding te proberen in die opening te doen passen, en er en passant voor te zorgen dat er geen lijm op de ruiten blijft hangen. Als het ding dan eindelijk op zijn plaats zit flikkert het natuurlijk uit die opening en kan je herbeginnen, alee toch , nadat je het glas weer proper maakte want de lijm zat natuurlijk overal.
Wel bij deze kit NIET dus :

50409197146_43e0ffb1a9_k.jpg

Het glaswerk is voorzien van tabs , die perfect passen in uitsparingen in de body. Je kan ze dus naar hartelust volsmeren met lijm , geen kip die het zal zien



50408492023_68075cd709_k.jpg

Naderhand kan je dan alles een kleurtje geven ( hier wordt dat zwart ) en het geheel is presentabel en netjes.
Grootste voordeel is hier volgen mij , dat het glaswerk veel minder kans heeft op lijmvlekken

Ondertussen ook nog de body in de matte/satin vernis gezet:


50409212051_ea78f208ef_k.jpg

Ps. Bedankt iedereen voor de reacties


Greetzzz Modest.
 
Zoals eerder geschreven heel mooi werk.
 
valt goed mee die satin vernis ik dacht dat het van dat matte velours achtig ging zijn neen het is correct , knap gedaan , het zal wel een mooi etalage modelleke zijn
Een echte Eye Catcher
Marc
 
Ik vind het prachtig werk wat ik hier te zien krijg.
Marc S.
 
Bedankt Marc en Marc :) en ook Pascal en iedereen voor de reacties

Greetzzz Modest.
 
Das wird wieder ein schönes Modell für die Vitrine.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan