Hoofdsponsor

1/24 Mercedes AMG GT 3 (wip)

Schaal 1/24 - 1/25
beste wat je kan doen is raad vragen een Erik van Almere die geeft altijd wel goeie raad , heb dat probleem ook
Ook eens kijken op YouTube zal wel ergens een filmke van staan zeker
Het is toch geen linkse schroefdraad he want dan kan je nog lang wringen he
Suc6 makker
Fantastisch kleurke he mat vind ik ook wel machtig ( blinkend is ook wel knap )
Marc
 
beste wat je kan doen is raad vragen een Erik van Almere die geeft altijd wel goeie raad , heb dat probleem ook

Heb ik al gedaan Marc , ik mag de body opsturen dan gaan zij het proberen, maar dan ben ik m’n AB zeker een week kwijt.

Greetzzzzz Modest.
 
Bij Artobi die gast doet dat ook maar het is wat ver voor u he om efkes over en weer te komen zeker
Marc
 
De body nog eens onder handen genomen , twee laagjes van de rode verf met een paar druppels donkerder rood gebruikt bij de Subaru , niet zo goed te zien op de foto’s maar het rood is nu iets dieper rood.

49439369897_50cbc5b3c7_b.jpg

49438679218_c527a08750_b.jpg

Greetzzzz Modest.
 
Update over de AB :

49439081893_730ff743b1_b.jpg

Het wonder is geschied :). De oplossing was eigenlijk vrij simpel : warmte !
Ik heb de moor opgezet ( voor onze zuiderburen is dat een waterkoker) , de body volledig gestript en het ding in het kokende water gegooid , na een minuut of tien heb ik het er uit gehaald en na tweemaal wrikken met de schroevendraaier kwam hij er als vanzelf uit , de inkepingen in het vijsje zijn wat beschadigd maar niets erg , heb toch een nieuw setje besteld bij ASA.
Ikke weer content :)

Greetzzzz Modest.
 
Goed opgelost die ab.
Mooie kleur voor auto in ieder geval.
 
Nog nooit aan gedacht om die in warm water te leggen; de simpelste zaken zijn dikwijls de beste oplossingen.
 
Mooi kleurtje en perfect stofvrij. Ik doe het je niet na. Wat is eigenlijk de reden dat je de naaldpakking uit de airbrush wou?
 
Ik vind hem veel beter in het rood dan in het zwart.
Marc S.
 
Mooi kleurtje en perfect stofvrij. Ik doe het je niet na. Wat is eigenlijk de reden dat je de naaldpakking uit de airbrush wou?

Omdat ik voor ik clear spuit ,de hele AB uit elkaar haal voor een grondige reiniging, kwestie van geen onaangename partikeltjes in de clear te hebben.

Greetzzzz Modest.
 
Bouwers,

De bouwtijd is tegenwoordig aan de schaarse kant , toch wat tijd gevonden voor wat kunst en vliegwerk en dus een update over de Mercedes beast :)

Begonnen met het clearen van de body , zoals naar gewoonte met het Diamond Finish systeem van ZP

49565586206_a456829390_b.jpghttps://flic.kr/p/2ivWzWw

49565083258_1a9775c982_b.jpg

Redelijk geslaagd , maar toch wat meer orange peel dan ik zou wensen, heb me laten wijsmaken dat dit met vochtigheid te maken heeft , ik spuit in mijn garage met een open raam , en die dag was het ferm aan het regenen (al twee maand aan een stuk eigenlijk maar soit :(* ) Door de vochtigheid in de ruimte zou je meer last hebben van orange peel , zou kunnen , misschien weten jullie meer.....

Geen kind verdronken dus en aan het schuren begonnen van 2000 naar 12000 en zoals gewoonlijk nat geschuurd

49565586051_0259d2abed_b.jpg

49565083073_bc4a1d9f40_b.jpg

Normaal zou ik nu beginnen polijsten om zo een hoogglans afwerking te bekomen , maar omdat de wagen vol decals moet geplakt worden heb ik dit achterwege gelaten , het gaat er tenslotte over dat je een gladde ondergrond hebt om te decallen , glanzen hoeft niet....

Ondertussen heb ik de wielen onder handen genomen , eerst geprimerd met Alclad grijs en vervolgens wat fijne laagjes Gun Metal van ZP

49565585936_eb0079f6fb_b.jpg

de spanmoeren hebben een laagje goud uit de LP reeks van Tamiya gekregen en het opzetstukje is titanium van Valleyo , ook de banden met schuurpapier onder handen genomen om de gietnaad weg te krijgen , wat niet gemakkelijk was , maar allee ben toch tevreden met het resultaat

ook de rolkooi is gebouwd en gespoten in Aluminium van Alclad

49565814982_a2249265e1_b.jpg

Vervolgens aan de decals begonnen en al ben ik tevreden over het setje , het was genen kattepis om ze er mooi op te krijgen , vooral al die zwarte vlakken , die bestaan uit meerdere kleine onderdelen en vormen samen een groter zwart vlak , wanneer je er al twee hebt geplaatst en de laatste wil zetten kom je soms tot de conclusie dat er iets niet klopt , en het moet ook nog eens symmetrisch zijn aan beide zijden van de auto , enfin na een middagje of twee plakken had ik dit :

*49565082873_a2052fef50_b.jpg

49565082788_64ed957655_b.jpg

49565082728_784d1ce789_b.jpg

49565585626_d182c4cbef_b.jpg

Bij de neus onder de grille heb ik wat moeten improviseren want het decalsetje is eigenlijk voor een auto zonder mistlichten , daardoor heb ik wat moeten bijspuiten met zwarte verf , is het matte gedeelte onder de radiatorgrille.

Nu had ik zitten denken om de body opnieuw in de glanzende clear te zetten om alles te sealen en een egaal geheel te hebben , daarna schuren en evt polijsten om af te werken met een satin toplaag. Wat denken jullie hierover ? verloren werk of goed idee ? ik zou ook direct de satin vernis er op kunnen zetten......


Greetzzzzzz* Modest
 
Ik zou ineens satin vernis leggen waarom nog eerst blinkend leggen? Zal zo ook wel gaan he
Suc6
Marc
 
Sluit me aan bij bovenstaande melding(en).

Ik vind je velgen heel geslaagd.
Nog de grote AMG decal insnijden langs de rand van de motorkap?

Gene kattepis, maar wel mooi gelukt!

Gr
Thiery
 
Ziet er prachtig uit.Zoals eerder vermeld de satijnvernis ineens spuiten.
Marc S.
 
Mooi werk en volg ook de voorgangers: decal insnijden en satijn vernis.
 
Mooie werken Modest, de vernis zou ik direct satin nemen, omdat mij dat het makkelijkst lijkt.
Voordeel van eerst glanslak te zetten is dat uw decals beter geseald zijn maar volgens mij is dat toch nogal omslachtig. De velgen zien er al supergoed uit.
 
Mooi wat jij hier steeds neer zet.
 
kan u mij die chinese site eens doorgeven waar u dit kan bestellen ?
alvast bedankt.
 
Zeer interessante site en sommige modellen zijn inderdaad serieus goedkoper.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan