Hoofdsponsor

1/35 M4A3E8 SHERMAN "Easy Eight" - Tamiya (wip)

Knap werk! Ik vind de tracks goed gedaan. Ik mis in het geheel wel wat modder, de tank heeft een tamelijk gebruikt en vuil uitzicht, dat er dan helemaal geen modder opzit vind ik wat onevenwichtig.
 
euuh netjes werk vind ik .. maar heb, tot op heden, nog niet goed begrepen hoe men zoiets doet ... den wieltjes van een tank als voorbeeld . of een wiel van jeep willy .. ik weet dat ze met mallen werken maar echt 100% heb ik er nooit van begrepen. Op een foto boven zie ik dat alles in olijf groen gespoten is .; en volgende foto .. bandjes in zwart ???
 
Ik vind het zeer geslaagd. Ik sluit me wel aan bij airbus ivm de jerrycans.
 
Even mijn persoonlijke inbreng:
- vooreerst ook de opmerking dat de jerrycans er niet gewoon opstaan maar vastgebonden moeten zijn.
- Je tankcommandant draagt een bijna gele vest, dat kan niet kloppen, dat moet groen zijn, zelfs een vorm van olijfgroen.
- Je plaatst een tankcommandant in de koepel en deze buigt wat voorover wat aan een zekere actie doet denken maar verder is er niets te zien; geen andere bemanning, geen ondergrond.

Het zou dus beter zijn indien je de tank op een ondergrond zou plaatsen (zelfs indien je photoshop of dergelijke gebruikt) en dat je dan de loopwielen en tracks naar keuze nog verder bevuild om beter in het plaatje te passen.

Wat de verdere beschildering en afwerking van je tank betreft heb ik zeker geen opmerkingen, integendeel, vind hem heel geslaagd.
 
Allereerst bedankt allemaal voor leuke feedbacks. Altijd goed om te leren :)

@pascal, @airbus56 & @michel
Wat jerrycans betreft - lijkt inderdaad vreemd, maar ik volgde Tamiya instructies en foto's. Hierin zijn die nog slechter geplaatst;
Aan de andere kant kan de steile hoek van het platform helpen om niet te vallen, maar inderdaad, ik denk het niet.

https://www.tamiya.com/english/products/35346/index.htm

@airbus56 - Ik ben al begonnen met het werken aan een nieuw project, maar ik zal dit keer een vliegtuig proberen - A-1H Skyraider

@HansThomas - idee was om gedroogde modder te gebruiken op (als oud) en daarboven een algeheel licht stof - effect van droog zomer- en stedelijk wit stof

attachment.jpg

@gonsken - geen magie, schilder gewoon rubber met een handborstel. Zag een aantal tutorials om speciale "masks" te gebruiken die je voor elk type model kunt kopen, maar met een kleine borstel en een beetje geduld zou het goed zijn;

@Erwin - het jas van de tankcommandant is "donkergeel" zoals Tamiya beschreef op intructions en op de foto's van hun website (en boxart). het is een beetje te geel op die foto's, maar in werkelijkheid is het donkerder (ik denk dat het eigenlijk wat leer moet zijn).
Het figuur komt uit de kit zelf - ik zal proberen wat "actie" toe te voegen, maar voor nu denk ik dat ik gewoon naar me op zoek ben :)
 
nog enkele foto's

0102-2250x1500_orig.jpg


0103-2250x1500_orig.jpg


0104-2250x1500_orig.jpg


0105-2250x1500_orig.jpg


0106-2250x1500_orig.jpg
 
Mooie foto's! Gebruik je er een speciale fotostudio voor?
 
Mooie foto's! Gebruik je er een speciale fotostudio voor?

Bedankt; Ja, ik heb een kleine (40x40cm) studio met 70 euro van BOL.be.
Foto's worden gemaakt met een statief en een 400 mm macrolens (een zeer goedkope Tamron) met diafragma ingesteld op F22 (voor de beste depth of field)

Camera is een 7 jaar oud Canon EOS 550D (entry level, goedkoopste op dat moment)
 
Beste ik heb de 500 D versie toen zoveel jaren terug de beste in zijn categorie nu al lang voorbij gestoken maar toch nog een zeer goed fototoestel
Nu de tank ziet er geweldig uit dat heb je knap gedaan
Tof
Marc
 
Bedankt; Ja, ik heb een kleine (40x40cm) studio met 70 euro van BOL.be.
Foto's worden gemaakt met een statief en een 400 mm macrolens (een zeer goedkope Tamron) met diafragma ingesteld op F22 (voor de beste depth of field)

Camera is een 7 jaar oud Canon EOS 550D (entry level, goedkoopste op dat moment)

Bedankt voor de info.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan