Hoofdsponsor

Anders / onbekend Newray DC-3 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

wet sellery

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
3.639
Vanmorgen naar de Lidl geweest en een leuk kitje meegebracht, eigenlijk is dit geen bouwverslag, maar ik vond het toch leuk om het te tonen. Kitje kost nog geen € 4,50.

Als eerste de boxart :



De inhoud :



Bouwplan :



De romp bestaat uit 2 helften waar je 4 metalen asjes (?), het achterwiel, de bevestiging voor de vleugels en het raampje in moet klemmen :



Deze past ook nog redelijk goed :



De vleugels was een ander verhaal, hier heb ik flink wat aan moeten schuren :



Na een dik halfuur was het model klaar :











Zoals jullie kunnen zien ontbreekt de linkerhelft van het hoogteroer :wacko: Toch wel jammer want voor de rest is het best een leuke DC-3. Dus dat wordt scratchen, of een mailtje sturen naar de fabrikant.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He, he, he, daar kun je best wat op vinden, daar ben ik zeker van. ;)

Verder denk ik dat je hier toch wel meer van kan maken. Maar dan zul je toch wel een beetje moeten spuiten enzo. :D
 
He, he, he, daar kun je best wat op vinden, daar ben ik zeker van. ;)

Verder denk ik dat je hier toch wel meer van kan maken. Maar dan zul je toch wel een beetje moeten spuiten enzo. :D
Jaja, een nieuw hoogteroer uit wat styrene, een beetje de naad plamuren, wat schuur- en spuitwerk en onze Pascal heeft er weer een mooi modelletje bij. :laugh:



Droop
 
Hey Guys,

Ik heb de duitse vertegenwoordiger van de fabrikant een mailtje gestuurd. Hopelijk krijg ik antwoord, en sturen ze het stukje op.
Deze kit kan inderdaad flink verbeterd worden. Ik twijfel tussen 2 mogelijkheden : ofwel hou ik deze uitvoering en kleur en worden de naden dichtgewerkt, wat details aan toegevoegd en bij geverfd (lijkt me niet zo makkelijk om het zilver exact hetzelfde te krijgen), ofwel gaan de verf en decals eraf en maak ik er een C-47 van, compleet met D-day markings.

Laat maar horen wat jullie het leukst vinden 8)

PS : het landingsgestel is in en uitklapbaar :O

De modellen vind je hier : www.new-ray.com

Groeten, Pascal
 
Okee, dat word dan de D-day uitvoering die op stijgt van de baan en dan de wielen net intrekt. :D:D:D
 
Uiteraard sluit ik me bij de bovenstaande heren aan. :dry: :D


Droop
 
Ik ben aan het twijfelen om ook eens in de lidl te gaan kijken. Dan kan ik op zo een modelletje mijn eerste airbrushkunstjes oefenen, alvast bedankt voor de tip :)
 
In afwachting van een antwoord van de fabrikant, ga ik nog even wachten om dit model in een militair jasje te steken. Persoonlijk vind ik deze American Airlines uitvoering ook wel mooi, dus waarschijnlijk ga ik deze gaan demonteren, en proberen om het zilver bij te werken, en er een mooi model van te maken.
Een militaire C-47 bestaat ook van deze fabrikant op dezelfde schaal, die ga ik mij ook aanschaffen, en dan wordt die ook bijgewerkt. Lijkt me heel leuk om ze allebei naast elkaar in de vitrine te plaatsen ^^
En opstijgend met de wielen die worden ingetrokken zie ik ook wel zitten ;)

Groeten , Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan