Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 1:72 Yokosuka Ginga (Hasegawa) (wip) - Pagina 7
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Weergegeven resultaten: 91 t/m 103 van 103

Discussie: 1:72 Yokosuka Ginga (Hasegawa) (wip)

Standaard

Wat een verslag en wat een tegenslag maar ik ben blij dat ik (jammer genoeg) toch ook eens kan lezen dat het niet alleen bij mij is dat het soms durft tegenslaan.

Als Murphy op bezoek komt dan mag je je verwachten aan een hele resem fouten, meestal stomme dingen die over het hoofd gezien werden maar waar je uiteindelijk op afgerekend wordt of dat je een model heel anders gaat bekijken van heel trots tot teleurgesteld en all varianten ertussen.
    Dan mag je in feite nog blij zijn dat het hier om een japanner gaat waar je, indien nodig, nog altijd kan overgaan op zwaardere chipping hetgeen heel normaal was bij die kerels. Niemand zou je tegenspreken maar jij blijft het wel in je achterhoofd houden.

Is toch een model waar je trots op mag zijn hoor!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Ja soms zit het erg tegen, maar in mijn geval heeft dat te maken met eigen onhandigheid en onkunde voor 90% en 10% bijkomende pech (of een combinatie, bijvoorbeeld wat ik net weer had, tape die ik met redelijk wat beleid lostrek, maar die in dezelfde beweging aan zo'n fragiel deurtje blijft hangen en dat neigt te torderen. Dit alles gebeurt in een fractie van een seconde. Was me dit gisteren overkomen, weet ik zeker dat het deurtje eraf getrokken werd. Vandaag bleef het gelukkig zitten. Dat soort dingetjes.

Zwaardere chipping had zelfs bij deze Japanner zeker niet mijn voorkeur gehad, omdat dit toestel maximaal 1 tot 2 maanden heeft gevlogen. Al te zwaren chipping verwacht ik dan, ondanks dat de Japanners geen primer gebruikten, niet echt op zo'n toestel... anderzijds, wie zegt ons dat het niet zo is. Maar het was zeker niet mijn eerste keuze geweest, gelukkig ook niet nodig.

Ik ben, met het model zoals het nu is, trotser dan gemiddeld. Je weet misschien nog wel dat ik niet tevreden was over die BMW bijvoorbeeld, waar anderen toch anders over dachten. Maar als je zoiets hebt gebouwd, zie je denk ik -meer dan een ander- wat je allemaal nét niet goed hebt gedaan en wat nét dat beetje beter had gekund. Dus dat ik dit model met een 7,5 tot 8 zou waarderen, geeft me voor mijn doen al een goed gevoel. Het is goed toonbaar en kan mee met de rest, laat ik het zo zeggen. Maar het blijft lastig om de illusie van schaal te verkrijgen. Ik heb het daar net ook al met Silenoz over gehad. Ik zei hem ook, dat ik tot nu toe nog over geen enkel model dat ik ooit heb afgerond helemaal tevreden ben. Misschien gaat dat anders worden met de Delage, waar ik net zo lang ga pielen en onderdelen opnieuw maken totdat 'ie helemaal naar mijn gading is.

102. Terug naar de Yokosuka. Om de kieren zo goed mogelijk te dichten (wat er nu over is, daar heb ik vrede mee) moesten er 6 laagjes groene verf (met penseel aangebracht) aan te pas komen. Elke keer kwartier laten wachten (drogen / krimpen) en weer het volgende. Ik vraag me nog af waar al die verf blijft

Daarna afplakken en de donkerdere versie (basis XF70) aanbrengen met de airbrush.

103. Na het bijwerken van de chipping, viel me nog één ding op en dat was het stukje geel bij de wortel. Echt geen zin in om dit te herstellen, maar wat moet dat moet. Ongeveer 15 laagjes (!) gespoten om de groenige waas weg te krijgen. Wolkje spuiten, lucht blazen om te drogen, wolkje spuiten, lucht blazen... etc. Wat is geel toch een slecht dekkende, vervelend te hanteren verfkleur. Met rood. Voor de laatste keer afplakken...

Nu moet het wel goed gaan, want ik heb nog één handschoentje over (denk dat er zeker 60 doorheen zijn gegaan deze bouw) en de dunne Tamiya-tape is ook bijna op. Gelukkig geen problemen deze keer.

104. Nou en dan had Silenoz nog wat te klagen over dat er geen isolatoren te zien waren (geintje Bart, ik weet dat je het grappig/cynisch bedoeld had.. maar dan is het me de eer ook te na om het niet tóch toe te passen haha).

Na al deze correcties, beschouw ik het toestel dan eindelijk als gereed.

Point of view:

Totaal bestede tijd: 77 uur.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Een mooi en apart afgewerkt model geworden.

Standaard

Dank je wel Ron!

Hier nog een zoom-in van de definitieve oil canning effecten...

* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Na al die capriolen en ongemakken toch een prachtig vliegtuig geworden.
    Wat een genoegdoening moet dit geven als je het voor elkaar krijgt bravo.
    Pascal

Standaard

Dank voor al jullie reacties, overweldigend!

Pascal, ja het geeft wel enige genoegdoening. Vooral die oil canning, om die nu 's in het echt toegepast te zien op een vliegtuig is leuk; en goed om te zien dat het (in mijn ogen) werkt.

Standaard

knap werk hier ( we zijn niks anders gewoon he )
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Ook hier nog eens gekeken,

En ze is hier net zo mooi als op het andere forum

Grtz.

Luc

Standaard

Haha dank jullie wel mannen! Beiden ook al trouw elders gereageerd, leuk dat jullie dat hier ook nog eventjes doen

En dank aan ieder die ergens in dit topic de moeite heeft genomen om het kijken/lurken om te zetten in een reactie.

Standaard

Zal zeker die techniek van die oil canning op een later tijdstip nog eens herlezen en bekijken, lijkt me de moeite waard om eens zelf uit te proberen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

prentjes van de laatste pagina's eens bekeken en de tekst vluchtig doorgenomen. Mijn respect heb je, het eindresultaat is prachtig, niet op elke foto even goed te zien maar als je alle foto's kort na elkaar bekijkt kan ik me er toch een voorstelling van maken hoe het er in het echt uit ziet.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Hey,

Ja, Roy, je hebt het er goed vanaf gebracht zo te zien. Als M langs komt is het altijd miserie.
    Je doorzettingsvermogen heeft het gehaald op M en da's al meer dan vermelden waard makker.
    Het is een mooi toestel geworden, je mag er fier op zijn.

Standaard

ben blij dat je het ondanks de tegenslagen tot een mooi model gemaakt hebt, is niet mijn ding maar heb weer iets bijgeleerd.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten