Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 Pfalz D.IIIa Jasta 30 (WNW) (wip) - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 24 van 24

Discussie: Pfalz D.IIIa Jasta 30 (WNW) (wip)

Standaard

het is een tijdje geleden sinds de laatste post.... maar de laptop was kapot (lcdscherm )

ik heb inmiddels de romp gespoten en de verwering aangebracht en vandaag de bovenste vleugel met gloss gespoten zodat daar straks de verwering met olieverf op kan.

hieronder de vorderingen mbt het spuiten.

decals

verwering op de ribben van de vleugels

topwing

onderzijde topwing...kruizen vervaagd zodat het lijkt of het schaduwen zijn van de kruizen aan de bovenzijde

landingsgestel klaar (op spandraden na)

dryfit

grtz Ed
    bedankt voor het kijken

Standaard

Eerder bedankt om het te tonen.
    Echt weer een genot om te bekijken.
    Bravo.
    Pascal

Standaard

Heb het al vermeld maar ik blijf versteld staan van je schilderwerk, love it.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Geniaal idee met die schaduwen, nooit beseft dat dit in realiteit zo moet geweest zijn!

Standaard

het gaat goed...schiet al op...en ziet er goed uit !

Dat doorschijn effect, kun je daar een plaatje van maken om het effect te tonen ?
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Dijk Bekijk bericht
    het gaat goed...schiet al op...en ziet er goed uit !

Dat doorschijn effect, kun je daar een plaatje van maken om het effect te tonen ?
    dat is deze foto,...de onderzijde van de topwing....het tape van hetkruis wordt er nu halverwege het spuiten agheaald waardoor de zwarte kleur steeds ietsminder zwartwordt tot het gewenste resultaat.

grtz Ed

Standaard

hallo allemaal

het einde is in zicht.....afgelopen week bezig geweest om de bovenste vleugel voor te bereiden op de rigging en vast gemaakt aan de romp. Het past allemaal fantastisch goed en de vleugel positie tov de ondervleiugel is perfect.

De rigging vandaag aangebracht, een makkie in vergelijking tot de felixstowe
    Ik heb hier nu de metalen turnbuckels van gaspatch gebruikt..... bevalt me beter...zijn steviger dan de resin en breken niet zo makkelijk..enige nadeel is dat er op ongeveer 1 op 10-15 er eenbij zit waar het oogje niet helemaal open is...dit is ook niet op te lossen omdat de opening zo klein is dat het zelfs met een spelt niet lukt.

@Peter hier kun je bij de struts goed het doorschijn effect van de kruizen zien bij de topwing.

de top wing heeft ook een olieverf behandeling gehad bij de spanten

de uitlaat en de pijp naar de radiateur zitten er nu ook aan.

de propeller en de staartslee ontbreken nog en er moet nog wat zand/stof aan het onderstel komen.....
    Het onderstel is wel fragiel, om normaal op te staan prima, maar in de bouwfase wanneer je veel schuift en draaid is het te slap. Ik heb het model dan ook altijd op mij jig liggen.

Bedankt voor het kijken de de comments.

Grtz Ed

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ziet er weer heel fraai uit. Mooie spuitwerken en rigging!
    Groeten,

Michel.

Standaard

Gewoon prachtig werk al.
    Pascal

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten