Hoofdsponsor

1/32 Pfalz D.IIIa Jasta 30 (WNW) (wip)

het gaat goed...schiet al op...en ziet er goed uit !

Dat doorschijn effect, kun je daar een plaatje van maken om het effect te tonen ?

dat is deze foto,...de onderzijde van de topwing....het tape van hetkruis wordt er nu halverwege het spuiten agheaald waardoor de zwarte kleur steeds ietsminder zwartwordt tot het gewenste resultaat.

attachment.jpg

grtz Ed
 
hallo allemaal

het einde is in zicht.....afgelopen week bezig geweest om de bovenste vleugel voor te bereiden op de rigging en vast gemaakt aan de romp. Het past allemaal fantastisch goed en de vleugel positie tov de ondervleiugel is perfect.

De rigging vandaag aangebracht, een makkie in vergelijking tot de felixstowe :)
Ik heb hier nu de metalen turnbuckels van gaspatch gebruikt..... bevalt me beter...zijn steviger dan de resin en breken niet zo makkelijk..enige nadeel is dat er op ongeveer 1 op 10-15 er eenbij zit waar het oogje niet helemaal open is...dit is ook niet op te lossen omdat de opening zo klein is dat het zelfs met een spelt niet lukt.

attachment.jpg

@Peter hier kun je bij de struts goed het doorschijn effect van de kruizen zien bij de topwing.

de top wing heeft ook een olieverf behandeling gehad bij de spanten
attachment.jpg

de uitlaat en de pijp naar de radiateur zitten er nu ook aan.

attachment.jpg

de propeller en de staartslee ontbreken nog en er moet nog wat zand/stof aan het onderstel komen.....
Het onderstel is wel fragiel, om normaal op te staan prima, maar in de bouwfase wanneer je veel schuift en draaid is het te slap. Ik heb het model dan ook altijd op mij jig liggen.

Bedankt voor het kijken de de comments.

Grtz Ed
 
Ziet er weer heel fraai uit. Mooie spuitwerken en rigging!
 
Ja Edwin, die foto in jouw laatste post is wat ik bedoelde. Ziet er overtuigend uit !

Goed om te weten dat de metalen turnbuckles betrouwbaarder zijn, de resin uitvoering zal ik dan maar vermijden.
Kon je er met een speld niet eens doorheen prikken ? Dat komt misschien omdat het metaal te hard is.
Ik las in een forum tijdje geleden dat het geen doorsnee metaal is en harder dan gewoon ijzer.
Dusdanig hard dat het zelfs niet te doorboren is.

Heb jij nog aan het afbreekpunt moeten vijlen ? zoja ging dat goed ?
 
Ja Edwin, die foto in jouw laatste post is wat ik bedoelde. Ziet er overtuigend uit !

Goed om te weten dat de metalen turnbuckles betrouwbaarder zijn, de resin uitvoering zal ik dan maar vermijden.
Kon je er met een speld niet eens doorheen prikken ? Dat komt misschien omdat het metaal te hard is.
Ik las in een forum tijdje geleden dat het geen doorsnee metaal is en harder dan gewoon ijzer.
Dusdanig hard dat het zelfs niet te doorboren is.

Heb jij nog aan het afbreekpunt moeten vijlen ? zoja ging dat goed ?

het metaal is redelijk hard. Volgens gaspatch kan je ze met een pincet van de ondergrond krijgen, maar dat lukt niet met mijn pincetten, dan beschadig ik de bekjes... ik heb ze met een tangetje los geknipt die ik ook voor grote plastic delen gebruik om uit de spreu's te knippen.

het oogje is te klein voor een speld of boortje. de doorsnee van het oogje is 1mm past net de dunste draad van ezline doorheen, de dikkere variant van ezline krijg je er al niet doorheen. Qua schaalverhouding komt het heel mooi uit (turnbuckels zijn 1/48, model 1/32).

vijlen maar heel iets, soms niet eens...als je ze netjes recht afknipt.
Tip....eerst draadje door de turnbuckel en dan afknippen....ze willen nog wel eens weg springen en als er al een draadje doorzit kan hij nergens heen (anders zoek je je wezenloos)

grt Ed
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan