Hoofdsponsor

1/48 Eduard Mirage IIIC (wip)

Mooi washje,

Voor mij echter niets anders meer dan 'flory models weathering wash'

Is op basis van klei en kan je bij wijze van spreken 10 dagen laten zitten en dan nog moeiteloos afvegen met wat water.

Grtz.

Luc8)
 
Na het aanbrengen van een fijn laagje Vallejo polyurethaanvernis is alles terug mat afgewerkt. Hier is de canopy nog niet uitgepakt, zo meteen ga ik de vleugels vol raketten en brandstoftanks hangen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bedankt, Pascal. Het landingsgestel en de externe tanks mochten er nu onder.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En de raketten zijn ook geplaatst. De twee tanks en de Matraraket zijn met metalen pinnetjes bevestigd om zeker goed vast te zitten.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zondag moet deze kit al op een wedstrijd staan, maar het is gebleken dat het een quasi-tailsitter geworden is. Bij de minste aanraking gaat hij op zijn achterste poten staan. Er komt dus een ondergrondje.
 
Ziet er mooi uit, veel succes op de wedstrijd. Persoonlijk vind ik de shading op de externe tanks een beetje te veel maar dat is persoonlijke voorkeur.
 
Mooi geworden Steven en ben benieuwd naar ondergrond.
 
Bedankt voor de complimenten, het verslag vindt vandaag zijn einde, want de Mirage was net af voor MKB Happening. Het was wel nachtwerk om het ondergrondje nog af te krijgen en dit verliep niet van een leien dakje.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik wilde een startbaan in betonplaten, dus dat werd een pleisterwerkje. Het kartonnetje van de foto werd als bodem gebruikt, maar dit zou me behoorlijk parten spelen. Het heeft drie pogingen gekost eer mijn plaaster wilde aanslaan, want met glas er over lukte het deze keer niet. Tegen de derde poging was het karton doorgezakt en stond de plaat dus wat hol toen ze toch hard werd. Ik heb de platen verdeeld met een plamuurmesje, dus eventuele barsten bij het terugbuigen zouden op die naden hebben moeten gebeuren. Helaas heb ik ook dat karton te hard aangedrukt en was het kader zo dun dat het gebroken is waar er een pin voor de bodem zat.

attachment.jpg

Ik was toch gaan schilderen. Eerst het kader afgeplakt, dan de pleisterplaat zwart gespoten met een Talens spuitbus en dan met de airbrush ingekleurd, Lifecolor Navy Grey en Ocean blue met Vallejo Air Dark Earth voor de naden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik wilde een gebogen lijnenpatroon namaken van op foto's, maar daarvoor moest ik mijn Olfa cirkelsnijder pimpen met twee Wolfcraftklemmen en een lineaal. De straal moest namelijk dubbel zo groot worden. Dit werkte beter dan ik had gevreesd.

attachment.jpg

Nu had ik een masking om geel over te spuiten. Aan de overgang naar het rechte stuk was het iets te breed geworden.

attachment.jpg

Nu moest het masker verzwaard worden om niet op te stuwen door de airbrush. Ik had nog een potje breukglas daarvoor, al zouden steentjes ook gewerkt hebben.

attachment.jpg

attachment.jpg

De streep is eerst wit en dan citroengeel gespoten, met een grijze filter er over. Nu kreeg ik wel het kader niet goed gerepareerd, het lijmen mislukte omdat het uiteen week. Hiervoor had ik de volgende constructie bedacht, gebruik makend van de Wolfcraft klemmen die te demonteren en te hercombineren zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De ladder is geel gespoten en de piloot moest in zandbruin. Het plaaster bleek wel te barsten doordat het in het midden te sterk opgetild was. Om het kader te repareren, moest ik alsnog een verstevigende bodem in multiplex toevoegen. Het barstenpatroon verloopt nu te regelmatig over de betonplaatranden heen, dit zou dus moeten bijgewerkt worden, maar dan gaat het schilderpatroon weer opvallen. Of de Mirage iets won op MKB Happening, kan ik me niet goed herinneren, zijn voorganger de Crusader had wel weer zilver.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan