Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.250/3 Crew (Tamiya)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model wil ik uit de reserve- onderdelendoos halen of scratshen
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Tijdens de herstelling van de Sd.Kfz.250/3 begon het idee te groeien om er een figuur bij te zetten.
De zoektocht begon in de rommeldoos met figuren.
Algauw lagen er potentiële onderdelen samen om een figuur mee te maken. Zo veel zelfs dat ik een luxe probleem had... :$
Ik kon verschillende figuren samenstellen, dus welke zou ik kiezen?
Er werd er één uitgekozen waarop ik mij concentreerde.
Na enkele dagen bleven de andere figuren in mijn ogen prikken, en aangezien dit voertuig toch een driekoppige bemanning heeft...

Deze was mijn eerste keuze.
Rechts zie je hetzelfde figuur geschilderd in mijn jonge tienerjaren :ohmy:
Links de onderdelen uit de rommeldoos, zonder origineel hoofd. Dit wordt vervangen door een ander hoofd, ik denk van Dragon?

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan samen met de twee andere kandidaten die de show mogen vervoegen.
Ook hier de hoofden verwijderd en vervangen door andere. Nog een Dragon (denk ik?) en een Verlinden of Hornet hoofdje.

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles zoveel mogelijk gestript van de oude verflaag en een basis gegeven met de AB.
Een wash erover en dan begin ik te schilderen.
De wash gebruik ik om details beter te zien tijdens het schilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zal binnenkort nog enkele foto's nemen, want intussen al iets verder gevorderd...
Maar eerst gezellig tafelen vandaag ;)

Smakelijk iedereen
 
Op de verrekijker zie ik nog een gietnaadje. Voor de rest ken ik weinig van figuurschilderen dus kan geen tips geven :)
 
Merci voor de opmerkzaamheid Michel. Als het over het rechter figuurtje gaat op de eerste foto hoef je je geen zorgen maken :nowink:
Deze staat er enkel bij als voorbeeld van hoe het figuur er "OOTB" uitziet. Deze wordt verder niet gebruikt en/of aangepast. Nostalgie uit de beginjaren van de hobby :8 :laugh:
 
Mooi werk in aantocht en kijk uit naar vervolg.
 
@michel .... heb je soms een vergrootglas in je ogen zitten mss ? :eek:)
ik zag dat gietnaad niet eens ..... tot ik een vergrootglas erbij haalde
 
Van die witte figuur zal je toch zo'n drie millimeter uit de arm moeten zagen, zijn arm is zolang als een been. Oude Tamiyafiguren zijn meestal niet meer bruikbaar, niet alleen omwille van het hoofd maar ook om hun kolenscheppen van handen en hun vormeloze laarzen.
 
Geen probleem Michel :)

Merci Pascal ^^

Bedankt voor je bezoek Gonsken :D

Een beetje te laat Steven, de figuren zijn zo goed als klaar...:$
Ik had helemaal niet op de lengte gelet... Nog even bekijken.
Maar geen nood, dit projectje is er eentje om mezelf eens te testen. Gewoon gebruiken wat ik liggen heb, zonder te veel na te denken over perfectie en/of correctheid. Loopt het fout dan is het niet zo erg. Lukt het wel, dan dubbel reden om trots te zijn :))
Beetje bezig zijn en zien wat ik kan bereiken is het doel. Dit model zal nooit op een wedstrijdtafel komen te staan :nowink: , hoogstens komt deze eens buiten op een ledendag :laugh:
Dat er intussen een model afgewerkt is, is mooi meegenomen ;)

Nu, nog enkele foto's van hoe ver ik nu sta na enkele laagjes verf.
Er is nog wat werk aan de uniformen, wat oplichten misschien...
De uniformen hebben in het echt wel iets meer variatie van kleur dan op de foto
Aan de foto's te zien ga ik ook de ogen nog eens moeten bekijken, maar ben al blij met het behaalde resultaat. Maar het kan misschien nog iets beter..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nog even dry fit van de hoofdjes

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor, ik doe het je niet na ;)
 
Dank u Michel :)

Steven, ik heb het figuurtje zopas nog even bekeken en hij heeft inderdaad wel een lange arm.. Ik denk dat ik een stukje ga afzagen...
Merci ;)
 
Misschien is het een broertje van Pascal's rijkswachter... Voor de neusgaten zou ik geen erg donkere kleur gebruiken, die valt te sterk op. Vrolijke kerels, wel.
 
Gezien de achtergrond van die twee denk ik het niet Steven :tongue::laugh:
Mooie vordering weer.
 
Ziet er goed uit ja! Ik heb al dikwijls gelezen dat je op 1/35 het wit van de ogen niet inkleurt. Een 1/35 komt overeen met iemand die je op een redelijke afstand ziet staan, toch een meter of 10 schat ik, misschien zelfs verder. Op die afstand zie je het wit nooit, dus komt het ook wat onrealistisch over als je het toch inkleurt.
 
Hans, het komt er gewoon op neer dat je er voor zorgt dat er zo weinig wit overblijft, dat dit niet stoort of een zombiegezicht geeft. Het kan dat er achteraf terug met huidskleur bijgewerkt moet worden. Wat je wel zou moeten doen, is het oog nog eens met verdund grijs verzachten, waardoor het meer een geheel met de rest van het gezicht wordt. In de tijd van de macrofoto's is het eerder twee dan tien meter.
 
Voor de ogen heb ik ivoor gebruikt ipv wit, echter komt het inderdaad nog sterk over.
Intussen getracht de ogen iets aan te passen.
Ben er tevreden over, beter lukt niet voor mijn ogen :22:
Ook de arm is ongeveer 2mm ingekort door aan de pols door te zagen, en dan een stukje af te schuren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna de bemanning even op hun plaats gezet :@
:nowink:
Op hun plaats op de vignette natuurlijk :8:D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog wat pigmenten op de laarzen en deze is voor mij af.
 
Mooi resultaat als je het mij vraagt.
Vooral de inkijk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan