Hoofdsponsor

1/35 M151A1 MUTT, Vietnam.

2 en 3 vind ik dan weer interessant wat meer verhaal geeft over situatie en plantrekkerij uit zelfbehoud met de middelen die er voor handen waren.
 
Ondertussen bij deze jongen niet stilgezeten en hij heeft reeds zijn verfjasje en periodiek correcte decals gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Heel frappant is wel dat Tamiya niets voorzien heeft om de pedalen voor te stellen. Zij gaan er waarschijnlijk van uit dat iedereen de chauffeur toch maar zal aanbrengen in het voertuig maar hier dus niet. Pedalen zijn afkomstig uit de Eduard PE set en ook de 2 antennesteunen uit de kit zijn vervangen door PE exemplaren.
 
ik beschouw de MUTT als afgewerkt.
Ben ik tevreden van de bouw en het resultaat? Ja
Ben ik tevreden van het spuitwerk? Ja
Ben ik tevreden wat de markeringen betreft? Ja wat de motorkap betreft, neen voor de bumpers voor- en achteraan.

Ik vond geen passend letter- en cijfer type voor de bumpercodes tussen de spares decals, gebruik van de letter lat ging ook niet (te groot), handgeschreven niet doenbaar en uiteindelijk de codes geprint op dun papier en zorgvuldig elke letter/cijfer uitgesneden en gekleefd op een witte achtergrond. Maar het resultaat zijn en blijven dansende letters, zou ze misschien beter verwijderen en de bumpers herspuiten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de foto's zie je ook dat de banden te veel blinken, deze ga ik nog een matte vernis geven en bestoffen.

Voorlopig laat ik de bumpercodes voor wat ze zijn tot er eventueel een andere oplossing uit de bus komt, zou me er anders te druk om beginnen maken en is niet de bedoeling.
Nog juist de in de kit bijgeleverde M416 A1 aanhangwagen in elkaar knutselen en dan mag hij bij de collectie.
 
Erwin ziet er goed uit, voor je letters vooraan ik print het af op fotopapier en haal daarna langs achter de drager (het papier) weg. Met een beetje oefenen krijg je dan enkel de film die vooraan op het fotopapier is over. de stryker heeft zo zijn individuele markeringen gekregen, is misschien een idee.
attachment.jpg
 
De banden zien er inderdaad wat nieuw uit. Je hebt de letters uitgesneden, nu had je ook het papier als sjabloon kunnen gebruiken om de letters te spuiten ;)
 
toch weer een mooi collectoritem he , en inderdaad de bandjes zo komen ze er in een bandencentrale nog niet buiten maar da komt goed
knap hoor
Marc
 
Buiten de gepoetste banden vind ik hem zeer geslaagd .
 
Ik vind de vervuiling van de rechter wielen wel wat veel van elkaar afwijken. Beetje variatie is voor mij wel geloofwaardig, maar ik zou dit toch iets meer naar elkaar toetrekken.

Verder, op wat je zelf al zegt over de banden na, mooie voortgang.
 
Je hebt de letters uitgesneden, nu had je ook het papier als sjabloon kunnen gebruiken om de letters te spuiten ;)

Ook geprobeerd maar mislukt. De letters zijn zo klein dat je bij het uitsnijden bijna geen papier meer hebt als tussenspatie en bijgevolg scheurt het, zeker op de gebogen bumpers achteraan.

@ Grijze Wolf: zwarte letters en cijfers had ik genoeg maar het moesten witte zijn en die waren er niet. Overschilderen van zwarte letters was ook geen optie, mislukte reeds op de gun truck.
 
ik beschouw de MUTT als afgewerkt.
Ben ik tevreden van de bouw en het resultaat? Ja
Ben ik tevreden van het spuitwerk? Ja
Ben ik tevreden wat de markeringen betreft? Ja wat de motorkap betreft, neen voor de bumpers voor- en achteraan.

Ik vond geen passend letter- en cijfer type voor de bumpercodes tussen de spares decals, gebruik van de letter lat ging ook niet (te groot), handgeschreven niet doenbaar en uiteindelijk de codes geprint op dun papier en zorgvuldig elke letter/cijfer uitgesneden en gekleefd op een witte achtergrond. Maar het resultaat zijn en blijven dansende letters, zou ze misschien beter verwijderen en de bumpers herspuiten.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=129151&d=1580670466

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=129152&d=1580670474

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=129153&d=1580670482

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=129154&d=1580670490

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=129155&d=1580670499

Op de foto's zie je ook dat de banden te veel blinken, deze ga ik nog een matte vernis geven en bestoffen.

Voorlopig laat ik de bumpercodes voor wat ze zijn tot er eventueel een andere oplossing uit de bus komt, zou me er anders te druk om beginnen maken en is niet de bedoeling.
Nog juist de in de kit bijgeleverde M416 A1 aanhangwagen in elkaar knutselen en dan mag hij bij de collectie.

Ik zie in het oorspronkelijke bericht geen foto's.
Wanneer ik op de links in het citaat klik zie ik een 'afbeelding' van 1 pixel ?
 
Hmm ik zie wel foto's, blijft een apart verhaal dat uploaden en weergeven van foto's op het forum.
 
Nu kan ik ze zien :)

mooi resultaat Erwin ! naar mijn smaak had er wel iets meer stof over het voertuig gemogen, maar allee... dat vind ikke dan ;)

Het 'letterproblemo' : er zijn stencils op de markt voor U.S. voertuig markering (identificatie).
Bijv. deze van Lion Roar (het alfabet is er al uit geknipt) :

rr0k8i.jpg
 
Peter, bedankt voor de Lion Roar tip, ga ik eens naar uitkijken.

Nog even enkele eindfoto's van de MUTT en de M416 aanhangwagen. De op de bumpers voor en achter aangebrachte codes werden ondertussen verwijderd. Liever geen codes dan dansende letters.

De blinkende banden komen door overbelichting.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Jeep en trailer vervoegen nu de collectie.
Bedankt voor het volgen.
 
Hey,

mooi bouw, je begint al een aardige collectie op te bouwen... ;)
 
Ik vond de MUTT altijd een lelijk voertuig maar ik moet zeggen dat ik het met de jaren mooier en mooier vind.
Wat ik wel mis zijn de ruitenwissers, zaten die niet in de kit?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan