Hoofdsponsor

1/10 Celt of zoiets

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Hoe vaak kan je een buste opnieuw starten...... heel vaak :ph34r: ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik hem heb schoon gemaakt omdat er telkens wat fout ging of niet naar mijn zin. Nu een streep eronder gezet want ben hem onderhand wel zat, moet nog wel een oog bijwerken zag ik op de foto. Voor de rest zitten er voor mij een paar goede dingen aan en wat meer minderen maar wel weer wat van opgestoken.

07d97e7cbab2caf679b475f03618bb42.jpg

74abe8416bb7b10942c8a57525116e54.jpg

4c906dc87ddbee577f8bfb0b790f2f8a.jpg



Gevonden hoe ik mijn foto`s kan verkleinen in widows 10
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn wel dingen die echt goed zijn, ik heb de moeite genomen je foto tot een normaal formaat te verkleinen om een realistisch beeld te krijgen en niet over elke kleur pigment te vallen.
1 je leer,het schild en je metaal vind ik zonder meer goed
2 je huidskleur ook, enig minpunt zijn de ogen (zowel van vormgeving als van contrast, de vormgeving zou ik nog aanpassen, het contrast is voor een volgende)
3 bij de omhang was je goesting blijkbaar op, of de frustratie hoog. Als je er niets meer aan wilt veranderen zou ik hier enkel een laag matte vernis aanbrengen, de glans op sommige stukken werkt eerder storend.

Mijn persoonlijk beoordeling, er zijn meer goede dan negatieve punten en als je de ogen nog aanpast mag deze bust zeker gezien worden.

06c8a5b980b2f94f6eb8902e6918be1d-2.jpg
 
Het ziet er op de grote foto's erger uit dan wat het werkelijk is, denk ik.
Zeker als je dan de foto kleiner ziet.
Toch een mooi resultaat ;)
 
Dat heb je altijd met macro foto's. Als de ogen bijgewerkt zijn dan is dit toch gewoon heel mooi hoor!
 
In het algemeen vind ik dit toch van een héél hoog niveau! Het blauw grijze doek kan wel wat diepte gebruiken, da's waar, maar daar tegenover staat dat het metaal heel knap is en dat leer is echt fantastisch!!!
 
De ogen vielen mij direct op ,ook op de kleine foto's maar voor de rest prachtig schilderwerk Ron.
 
Bedankt voor de reacties mannen.

enig minpunt zijn de ogen (zowel van vormgeving als van contrast, de vormgeving zou ik nog aanpassen, het contrast is voor een volgende)

Met contrast bedoel je denk ik het de lijntjes onder de oogleden, zoals een beetje rood op de onderste oogleden en wat donkerder kleurtje voor de bovenste oogleden?
Ik denk dat je de ogen nu iets te rond vind en ik zit eigenlijk zelf te denken om ze half rond te maken soort van twee U U :)

Bij de omhang was je goesting blijkbaar op, of de frustratie hoog. Als je er niets meer aan wilt veranderen zou ik hier enkel een laag matte vernis aanbrengen, de glans op sommige stukken werkt eerder storend.

Uh ja dat kan je wel zeggen het is nog een wonder dat hij niet in de kliko is beland. Er nu naar kijkend kan het wat meer schaduw werk krijgen (Hans ook al opmerkte) en wat blauw wat meer vloeiend over laten lopen. Glimmende stukken bedoel je denkelijk de gespen en die broche op doek mee?
 
voor de ogen zit je met twee U al in de goede richting, (twee afgesneden cirkels is ideaal) mag centraal, hij kijk ja naar boven. Voor het contrast, ik heb ergens een vrij goede tutorial. zal er morgen avond eens achter kijken en dan posten. De highlights die je hebt aangebracht tonen op de foto een zekere glans en werken daarom omgekeerd en eerder storend een laag mate vernis enkel op de omhang helpt hier.
 
Laatst bewerkt:
voor een bust lukt het, basis regel wat je op 30 cm niet herkend met een gezond oog moet je niet proberen te schilderen enkel aanduiden.

d1xkp7a-48b0c49c-eb14-4fa9-8fe4-2a29759462fb.jpg

dit is een van mijn laatste

DSC-7078.jpg
 
Bedankt Jan voor de tutorial niet dat ik zover gaat hoor, en zie het ook niet met mijn goede ogen helaas. En nu zie ik pas wat je bedoel met die glimmende plekken in die omhang, komt goed ;)

Mooi buste van die cowboy.
 
Voor mij ziet deze buste er toch mooi uit hoor Ron al kan ik mij zeker aansluiten bij de commentaren betreffende de ogen en het blinken van de kleding.
Wat mij opviel op jouw eerste grote foto was de overgang van de achterzijde van de arm naar de kleding. Op foto ziet deze er vleeskleur uit maar ik denk dat een donkere lijn daar op zijn plaats zou zijn ten einde het schaduw effect van de kleding weer te geven.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan