Hoofdsponsor

1/35 Opknap- en herstelbeurt: Sd.Kfz.250/9 (Tamiya)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos en/of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model heb ik uit de reserve- onderdelendoos gehaald en zelf gescratshed
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Tijdens de bouw van de 250/3 had ik genoeg onderdelen om van drie "halve" voertuigen twee volledig terug in orde te krijgen.

attachment.jpg

Origineel deze kit:

attachment.jpg

Deze is nu ook af en kan gepresenteerd worden :)
Hier de tweede (verbeterde :nowink: ) versie na x aantal jaren :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het was bouwen en schilderen zonder enige vorm van opzoekwerk.
Gewoon de bouwbeschrijving volgen :D
En genieten van het terug tot "leven" brengen van enkele oude modellen.
Nadien ontdekt dat beide divisies, van welke de decals gebruikt zijn, in Rusland hebben gevochten...

Nu proberen om enkele figuren tot leven te brengen voor de 250/3
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit he , kijk er al naar uit , je ziet dat men toch niet alles moet weggooien he
Suc6 verder
Marc
 
Een hele verbetering, zoveel is duidelijk! Je chippings zijn naar mijn gevoel wel wat onnatuurlijk geplaatst, ze zijn nogal regelmatig verspreid overal. Naar mijn gevoel zou het natuurlijker overkomen als ze meer geconcentreerd zouden zijn rond luikjes ed, en voor de rest heel onregelmatig verspreid.
 
Mrerci Coachke, ik draai alles 100 x rond tussen de vingers eer ik iets weg gooi.
Al meerdere keren meegemaakt dat ik iets weg gooi en een tijd later zoek ik het omdat ik het kan gebruiken....

Bedankt voor de reactie Hans :)
Ja, je hebt gelijk, de chippings kunnen beter, zal ik meer aandacht moeten geven op de volgende.
Het is wel even wennen om terug op 1/35 te werken, dit jaar enkel 1/72 en 1/87 op de tafel gehad, en het is toch wel verrassend hoe groot alles is op 1/35...
 
Mooie werken hier met knap resultaat toch.
 
Knap hoe je deze een 2de leven hebt bezorgd.

Gr
Thiery
 
Goede herinneringen aan de groepsbouw ('Valentijn' was die volgens mij), hoewel die wel erg snel afgerond moest worden. Leuk dat je de modellen een tweede leven gunt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan