Hoofdsponsor

1/35 Opknap- en herstelbeurt: Sd.Kfz.250/3 (Tamiya)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model heb ik uit de reserve- onderdelendoos gehaald en zelf gescratshed
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Enige tijden geleden heb ik van iemand (Erwin dacht ik?) een doos gekregen met een half gerestaureerde kit. Het betrof de Sd.Kfz.230/3, beter bekend onder de naam Greif en/of Adler. Beide genoemde voertuigen waren de persoonlijke wagens van E.Rommel in Afrika.

attachment.jpg

Zo goed als alle onderdelen waren aanwezig, slechts hier en daar een klein onderdeel dat was afgebroken en/of verdwenen.
Aangezien ik hier een voorraad heb van oude modellen, ben ik eens gaan snuisteren of er iets bruikbaars tussen zat.
Na wat zoeken en veel afleidingen van al die andere modellen, toch wat bruikbaars gevonden om te dienen als donor.

attachment.jpg

Ook een zoektocht tussen de kleinere onderdelen leverde schatten op

attachment.jpg

Met dit op tafel kon de herstelling beginnen.
De bouw (herstelling) liep redelijk vlot, enkel hier en daar een iets slechtere passing van enkele onderdelen.
Na de bouw werd het tijd voor een kleurtje. De keuze was vlug gemaakt om panzergrijs te gebruiken, aangezien er al zo vele Greif's en Adler's de revue hebben gepasseerd...
Ik was wel vergeten hoe moeilijk het is om panzergrijs te verweren :tongue:
Tijdens de verf-droog-sessies ben ik aan één van de donoren begonnen.
Na vluchtig onderzoek bleek deze niet zo veel opknapwerk te hebben, en alle ontbrekende onderdelen voor een tweede restauratie waren voorhanden.
Uiteindelijk heb ik nog dit over van onderdelen

attachment.jpg

Zo, dat wat betreft de bouw van de 250/3, nu willen jullie waarschijnlijk foto's zien?
Dat kan, maar enkel eindfoto's...
Enjoy

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

P.S.: Na de foto's gezien dat er nog kleine puntjes moesten worden aangepakt (antenne schilderen, ..), dit is intussen voltooid.
Ook ben ik nog van plan om er een figuur bij te plaatsen, maar das niet voor direct :nowink:
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Xavier. Het opknappen van een oud model is altijd aan aparte belevenis.
 
... Het opknappen van een oud model is altijd aan aparte belevenis.

Dat is het zeker, en voldoening gevend ook.
En het is aangenamer om naar een afgewerkt model te kijken dan naar een doos vol losse onderdelen ;)
 
En het zijn mooie foto's proficiat
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan