Hoofdsponsor

1/24 Garage voor VW Golf2 GTI [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Makkers hoe ik eraan moet beginnen weet ik niet heb geen voorbeelden , geen foto's maar ik ga uit mijn hoofd een dio bouwen voor mijn kameraad voor zijn auto , wel komt er een kleine hefbrug in , werkbank en nog allerlei zaken waar weet ik nog niet maar maak alvast een topic aan omdat ik nog moet wachten op foto's van zijn echte auto om daar naar te werken
Eerst ga ik beginnen met de garagevloer ik denk het ga doen zoals in zijn oude garage rechthoekige klinkers ook komt er een duvel kacheltje in omdat die daar ook stond
Alle raad is welkom tot later moet eerst nog wat werken ( moet ook gebeuren he )
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marc : Die auto is uit een periode toen je nog in garage werkte neem ik aan. Misschien van daaruit vertrekken te denken wat jij vind dat er zeker aanwezig moet zijn in een garage die de jouwe zou zijn.
Jij kent die wereld beter dan wie ook.
 
Zo groot wil ik het zien hoor en Claessens ken ik wel wat volk , dan kan ik beter naar mijn oud werk gaan
Marc
 
Rudi t is nikske krijg toch iedere keer ik bij Joly VW een beetje heimwee dat zit in uw bloed he da gaat zomaar niet weg
Marc
 
Da heb ik niet , het gaat een garageke om te bijklussen he voor en na versta je voor die gasten met getunede karretjes
Marc
 
Ik weet het heb twee dozen van dat spul bij liggen daar ga ik het nodige uithalen schaal 1/24
 
Marc, kijk eens op Pinterest en typ in de zoekfunctie "garages" in, voorbeelden te over zowel echt als modelbouw.
 
Ik weet het , heb er eentje van voor mijn dio met de Russische vrachtwagen en een oude kever en de diplomat
Marc
 
Even iets geprobeerd had nog een stukje isolatie liggen , het gaat erom dat het een oude vloer is in een bijgebouwd garageke , zo was het bij mijne maat
Nu wat vinden jullie ervan uitvoering ,kleur stenen liggen niet 100 % correct maar dat was nu eenmaal zo , het gebouwtje is ondertussen met de grond gelijk gemaakt en mijne kameraad is moeten gaan verhuizen dus blijft alleen de herinnering over
De plaat


attachment.jpg


Een inox buisje gevonden en deze rechthoekig genepen met een paar tangen


attachment.jpg



attachment.jpg



Het resultaat de kleur blinkt nog wat maar daar gaat matte vernis over , zo zou de hele vloer moeten komen


attachment.jpg

Grt
Marc
 
Mooi muurtje in de maak Marc, wat is die horizontale lijn vanboven?
 
Beste pascal het is geen muurtje maar de vloer van mijne maat zijn oude afgebroken garage ik maak deze met een knipoog naar zijn oude werkplaats
Marc
 
Goed idee Marc maar zou er toch wat blekere tinten aan toevoegen aan de bovenzijde van de stenen. Daarna hier een daar een druppel olie, wat bandensporen, zand en wat stof om het realistischer te maken.
 
Het beviel me toch niet 100% dus opnieuw begonnen met een nieuwe plaat , ook de stempel heb ik aangepast rechthoekiger smaller en breder

attachment.jpg


attachment.jpg


hier ons coachke aan het werk


attachment.jpg



attachment.jpg



ook snel even een autohefbrug gescratcht


attachment.jpg



naar dit voorbeeld want zo eentje heeft mijne maat


attachment.jpg


Marc
 
Ok Marc heb me laten vangen daar het recht stond maar is knap gedaan en in beide gevallen bruikbaar.
Komt goed hier.
Ps : Bij gebruik meerdere stempels met verschillende maat krijg je variatie in de stenen maar is niet altijd noodzakelijk.
 
Marc,

De tweede vloer lijkt mij realistischer. De eerste vloer is precies uit kasseisteen, niet direct een ondergrond voor een binnenruimte als een particuliere garage (is meer iets voor een landbouwloods of zo).

Mvg
 
mooi oud vloerke, kan ik me ook nog herinneren van bij grootvader in de stal, bakstenen op hun zij.
 
Ik heb het gevoel dat dit dik in orde gaat komen.Met wat vervuiling zal dit best mooi worden.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan