Hoofdsponsor

1/24 Garage voor VW Golf2 GTI [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Hey Marc, dat gaat u precies wel goed af die dio bouw. Goe bezig , kijk al uit naar het vervolg.

greetzzzz Modest.
 
Beste vrienden , ik heb een paar beelden van mindere kwaliteit , betere volgen wel
Nu de garage is zo goed als af , dat wil zeggen het dio maar ben nu bezig aan de buiten afwerking om het een beetje presentabel te maken zodanig dat het deftig in de huiskamer kan staan
Hiervoor gebruik een mooie triplex met houten hoeken en vooraan doorschijnend plexiglas onderaan een vilten bescherming om meubels te beschermen
Daarna word het houten gedeelte in eik kleur gesapt
hier de beelden


attachment.jpg



attachment.jpg



Details zal ik later ook tonen zoals stofnetten , tijdschriften , een busje WD 40, een suske en wiske en tal van autoonderdelen
Marc
 
Hehe Marc, de brug is vuil gemaakt , I like :)
Dat witte vlak met olievlekken moet een stuk karton voorstellen denk ik ? Als dat zo is dan vind ik het te bleek en te propertjes voor een stuk karton , tenzij het iets anders is natuurlijk , in dat geval slik ik mijn woorden in.
In ieder geval : je bent super goed bezig Marc , je dio komt echt tot leven , keep up the good work makker :)

Greetzzzz Modest
 
Hey Modest ten eerste deze zijn superslechte foto's te veel overbelicht wat recht getrokken met Photoshop maar niet ok en inderdaad het stelt karton voor , het is ook echt karton hoor komt van een kartonnen doos
Ik ga me niet proberen eruit te klappen , maar in de tijd toen ik nog werkte kwamen de bestellingen van VW binnen in grote dozen en tussen bepaalde onderdelen lagen grote vierkante bladen enkelvoudig karton maar die waren nu ook zo bleek van kleur , wij gebruikten die allemaal als het echte karton op was zo bleef onze vloer proper
Bedankt voor je positieve reactie
Marc
 
Bedankt beste vrienden , laat ons zeggen dat het mijn reële derde keer is dat is zoiets bouw
Mijn allereerste keer was een kevertje op schaal 1/35 , een gekregen kitje ik was zo onder de indruk maar wist niet goed hoe eraan te beginnen , ik had een paar weken ervoor van Roy een hoop foto's opgestuurd gekregen vanuit een magazine " Weathering " wat ik later ook gekocht had , nu was ik ook juist in de wereld van verweren o.a. haarlak methode , zout methode , roest aanbrengen wat me wel fascineerde wat voor mij wel enige problemen opleverde , vele onder ons weten dit al wel maar ik heb een vorm van daltonisme ik zie de kleuren groen en bruin en donker rood heel moeilijk
Dus was het voor mij improviseren en veel vragen aan mijn vrouwke die me er gelukkig zeer goed in bij staat
Ik heb de sprong gewaagd en wonderwel lukte het me redelijk goed en dan van het een kwam het ander , iemand in Nederland stelde de vraag bij Brouwers om hun Golfmk5 te bouwen eens tot een akkoord gekomen was mijn eerste echte garage dio geboren , mensen waren zeer tevreden
Dan was er het verhaal van de Golf mk1 van ook weer een ex collega van mij mijn tweede dio werd geboren en nu deze die bijna af is en dan volgt een nieuw project van de vele die ik nog in mijn oude kop heb zitten
Nu volgt een zeer oude houten schuur met een echte oldtimer in een Jaguar E-type deze is wel op bestelling
Marc
 
Ben wel nieuwsgierig naar de scherpe foto's Marc.
Zo op de wazige foto's ziet dit er al aantrekkelijk uit.

Fred
 
Een prachtige oude garage zoals er vroeger veel waren bij de klussers aan auto's heel herkenbaar voor mij althans.
 
Dank u inderdaad het was zo een garageke waar de gasten kwamen om auto's te tunen en voor zijn persoonlijk gebruik
Marc
 
Heel leuk geworden Marc.

Het zal me wel niet in dank worden afgenomen maar ik heb een beetje moeite met de potkachel. Ik vind de plaatsing ervan niet echt realistisch zo midden in de garage (beetje overdreven) meestal staan ze bijna tegen de muur. De afvoerbuis die is altijd van alluminium (althans in Nederland) dus echt roest zal je er niet veel op vinden.

Voor de rest toch wel geslaagd hoor, zoals die velg waar de luchtslang ophang zeer herkenbaar en je ben niet de klemmen van je electriciteits buis vergeten die kleine dingen die het doen.
 
Beste Ron de kachel staat op de juiste plaats maar dat was daar een muur en als ik die nog plaatsen zie je niks meer en bij ons zijn de kachelbuizen nog altijd in gewoon ijzer kan het weten want vroeger een Franklin houtkachel gehad en heb toch 2x de buizen moeten veranderen en de laatste was in roestvrij staal ( inox )
De andere waren gewoon gaten in maar dat kon geen kwaad , door de goede tocht rook je er niks van het was louter toevallig dat we dat ontdekt hadden en een houtkachel ruikt altijd wel een beetje he
Bedankt voor je reactie
Marc
 
Awel Marc, had een beetje hetzelfde gevoel als Ron naar voor bracht betreffende de plaatsing van de kachel, niet van de buizen. Nu je het natuurlijk zegt dat daar in feite nog een muur had moeten staan en dat dit er in het echt ook zo stond, is het veel begrijpelijker.

De enige opmerking die ik mij persoonlijk maak is dat er toch nog wat extra verlichting zou mogen zijn onder dat rek, lijkt mij nu een heel donkere plaats zelfs met dat grote licht die er voor hangt maar dan opnieuw, het zal in werkelijkheid vermoedelijk ook zo geweest zijn.

Ik vind dat je hier weer prachtig werk geleverd hebt en die extra's zoals die spinnenweb en dat busje WD40 vind ik fantastisch. Je zou er eens over moeten nadenken om meer van dergelijke dio's te maken, je bent er echt goed in.
 
Hoi kerels ben bezig met de afmaak , een mooi houten omhulsel met vooraan glas ( transparant plastic )heb om te proberen de verlichting aangesloten en wat foto's genomen
Kijk zelf maar
De werkbank , licht genoeg denk ik he ?


attachment.jpg



De poort


attachment.jpg


Een bovenaanzicht


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


Leuk he
Marc
 
Bravo en nogmaals vele bravo's er boven op Marc.
Inzetten zou ik zo denken.
 
Ik vind het geweldig maar heb toch een vraagje.Hangen de lades van de werkbank niet te veel naar beneden?
Marc S.
 
Beste Marc ik heb deze vraag al meermaals gekregen ja je hebt gelijk maar ergens kon ik niet anders , ik wilde het gereedschap in al hun schoonheid tonen maar ik kan niet terug zonder ernstige schade te berokkenen omdat alles al definitief gekleefd is en ik gewoon de verf van de grond aftrek en werk zoiets maar eens bij he
En bij Jonas in zijn garage toen waren dat zelfgemaakte werkbanken en die schuiven daar hingen ook serieus door
Ik ga het gewoon zo laten
Marc
 
Beste Marc,

Jawade maat, dat is hier er boenk op he...
Prachtige voorstelling van een hobbygarage waarbij uwen kameraad wel content mee zal zijn. Mooie opbouw en redelijk goed verlicht zo te zien, zal een mooi 'nachtlampje' zijn in de huiskamer.
Knap. ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan