Hoofdsponsor

1/24 Garage voor VW Golf2 GTI [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Oeps een grove inschattingsfoutje gemaakt mijn garage poort is niet de juiste goed voor een gewone huisgarage poort maar niet voor zo een garage , zodus opnieuw beginnen foto's volgen ben ernstig druk aan het werk
grt
Marc
 
Beste kameraden kan iemand me een tip geven hoe of waar ik doosjes kan namaken , het logo fiks ik er zelf wel op
Dank u
Marc
 
Maatekes ik ben jullie nog heel wat tekst en uitleg verschuldigd daar het weer een helse week was , maar we komen er wel door
Waar was ik gebleven ? Oh ja mijn garagepoort nader bekeken was deze in orde voor een woning garagepoort maar voor een grote schuurpoort was deze toch wat te klein dus helemaal opnieuw begonnen
Eerst even terug gaan naar de verkeerde poort om deze toch te tonen


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

mijne stash hout waarmee ik alles probeer ineen te flansen

attachment.jpg


Nu dan opnieuw getekend en terug begonnen met hout te snijden en te kleven op de juiste plaats

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

de muur errond ook al geplaatst

attachment.jpg


hier alles in kleur gezet , zo zou het moeten komen ( dryfit )

attachment.jpg

iedereen tevreden of ??????
nu kan ik beginnen met lichtjes te verweren niet erg veel maar er is toch gewerkt in die plaats he dus
Marc
 
Beste kijkers ondertussen heb ik nog het een en ander in elkaar gestoken , daar mijne kameraad in zijn garage een duveltje had staan heb ik dit kacheltje gescratcht met de schacht van een balpoint of in het Vlaams een stylo of bic deze op maat gezaagd , daarna stukjes evergreen in rondjes gesneden en onder en boven de schacht gekleefd om deze daarna te schuren tot de gewenste vorm
Daarachter met twee stukjes plastic een vierkant stukje gesneden om onderaan de voorzijde het deurtje te maken
De pootjes heb ik geplooid uit stukjes koperdraad alsook het handvatje en kwam tot dit resultaat


attachment.jpg


attachment.jpg


dit is een voorbeeldje

attachment.jpg

zijn hefbrug heb ik ook zelf gescratcht het is het type van twee oprijplaten die in schaar omhoog gaan

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

hier al in kleur met bedieningskast en gereedschapskast deze komt uit een setje met garage accessoires

attachment.jpg


attachment.jpg


tevens een garagerolkrik ineen gestoken deze bestaat uit 9 onderdelen

attachment.jpg


een pottendoos zat er ook bij


attachment.jpg

geschilderd veel mooier

attachment.jpg


attachment.jpg

zo beste vrienden ben ik wat bij gewerkt ik ga proberen het niet meer zo lang uit te stellen
Marc
 
Bravo Marc goed bezig moet ik zeggen en volg dit knappe werk graag .
 
Echt goed bezig.Uw vriend zal er heel blij mee zijn.De vloer,de wanden,de poort,de hefbrug.Ik vind dit alles prachtig.
Marc S.
 
Goed bezig Marc, hoop wel dat de kachel ergens in een hoekje zal staan en niet te dicht bij de brug.
 
Mannen hartelijk dank voor jullie reacties
@Erwin neen neen dat was zomaar een opstelling ik moet alles nog uitdokteren hoor
Marc
 
Beste vrienden allereerst allen een gelukkig Nieuwjaar
Tussen de drukte van de feestdagen en mijn avondwerk heb ik toch nog wat kleinigheidjes kunnen doen , om te beginnen een dryfit gedaan om alles eens te zetten om te kijken of alles past


attachment.jpg


Let wel de witte muur blijft niet proper en is een gewone gemetste bakstenen muur die ik wit gemaakt heb om contrast te hebben met de rode auto
Om verder te gaan heb ik doosjes met originele reclame geprint en geprobeerd deze uit te snijden wat mij toch nog veel moeite kost om ineen te steken


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



Ondertussen bewust geworden dat er in de zijmuur een deur moest komen die naar de andere gemetste garage gaat , snel een een deurtje gescratcht


attachment.jpg



heb ondertussen de muur wat verweerd , een bandenrek geplaatst en wat priezen ( schakelaars en stopcontacten )


attachment.jpg

zo dat was het voor efkes hopelijk kan ik morgen er terug invliegen
grt
Marc
 
Interessant die doosjes Marc , waar vind je zoiets? Voor de rest :die garage krijgt al mooi vorm. Goe bezig.

Greetzzzz Modest
 
Schone werken coach. En fijn verfwerk met de dopsleutels.:wow:
 
Wel die doosjes vind je makkelijk op het internet " kartonnen doosjes om zelf te maken " daar vind je verschillende lay-outs om uit te printen , en met Photoshop maak je die zo groot of zo klein je ze wil , daarna zoek je de geschikte reclame en zet die dan ook met Photoshop op die lay-out van dat doosje wel in het oog houden dat als het doosje gevouwen is dat er geen beelden op hun kop staan tegenover de andere beelden
Dan uitsnijden en plooien dat was bij mij het moeilijkste omdat ik geen bieg had , mijn vrouw had er een van in de tijd dat ze nog op de drukkerij werkte maar we vinden ze eenvoudig niet meer
Bieg voor de niet kenners is gewoonlijk in olifantenbeen een soort mes dat niet snijd maar daar trek je met een liniaal of lat op de plooilijn een naad daar plooit het papier zonder problemen
Heb dat geprobeerd met de achterkant van een mes maar dat was niet goed , daarna het geplooid zoals je P.E. plooit lat op de lijn en dan omplooien maar dat kan natuurlijk niet overal he
heb je nog vragen stel ze me gerust
Marc
 
Dank u gasten , er is nog bergen werk te doen eer deze dio of vignette af zal zijn
Marc
 
Gisteren tussen de soep en de kroketten nog snel wat ineen gefrutseld
Jonas zijne pa is zo een manusje van alles en die man kan ook niet stilzitten en had dit ineen getimmerd handig ding om smossen ( morsen ) wat tegen te gaan


attachment.jpg


attachment.jpg

Leuk ding he
Marc
 
Goed bezig.Zeker een topic dat ik moet blijven volgen.
Marc S.
 
Mooi werk Marc .
Deur en schakelaars zijn knap uitgevoerd.
Stel me alleen de vraag hoe het komt dat het boven het schap (wat knap is) zo veel vuiler is dan de rest van de muur.
 
Beste Pascal allereerst bedankt voor uw interesse , maar dat schab dient voor banden en door die banden altijd erop en eraf te doen vervuild de muur enorm dat was bij ons in de garage ook zo waar banden tegen een muur gestockeerd werden zagen de muren altijd vuil
Maar er komt nog hoor maar ben deze week van dienst en kan 's avonds nie veel doen
groetjes
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan