Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
VW Golf2 GTI (wip)
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 30

Discussie: VW Golf2 GTI (wip)

Standaard VW Golf2 GTI (wip)

Beste modelbouwkameraden
    Om meteen te starten de Chevy Fleetliner gaat moeizaam vooruit maar word ondertussen ook verder afgewerkt , maar ondertussen begin ik aan een tamelijk groot project een Golf 2 GTI , ik maak hem voor een goede kameraad en ex collega die voor mij ook veel doet nu hij weet het wel maar omdat hij juist niet ver van mij een huis gekocht heeft liet hij me weten er niet veel geld aan te besteden , maar wat hij niet weet dat ik hem deze geef ok ik steek er wel wat centen in maar hij verdient het wel
    Op de beurs in Houten zag ik op een stand een Golf 2 liggen van Revell voor slechts 15€ een koopje dacht ik , wat later bleek een misser te zijn voor menig bouwer , eenmaal thuis mijn aankopen opzij gezet en verleden week trok ik de doos open alles mooi in de plastic verpakt tot ik de body eruit haalde rechts achter voor het wiel keen een enorm gat waar er geen plastic in de fabriek gevloeid was , mijn moed zakte in mijn schoenen want een nieuwe kit vind je niet meer jawel als men op e-bay gaat zoeken voor enorme bedragen wat ik er nu wel ver over vind
    Ik kon niet terug omdat ik de nieuwe bumpers ( facelift ) had besteld , dus niet bij de pakken blijven zitten was mijn motto
    Het was duidelijk een gietfout en geen breuk want de kanten waren mooi rond gegoten , hoe lossen we dit op ?
    Wel ik tekende de vorm op een stukje plasticard over sneed het uit en kleefde in de gapende wonde en de rest was plamuren met echte automastiek dat stinkend spul met verharder de rset laat ik verder op fotokes zien
    Hier gaan we
    de boxart

de inhoud

de body

de facelift bumpers

en zo moet hij komen de Porsche velgen moet ik nog bestellen in Oekraine best toffe mensen om zaken mee te doen , maar das voor later

de reeds dichtgemaakte gapende wonde

het plamuren en schuren

een beetje verder

mijn eerste laagje primer filler van Alclad

gisteren hem in de originele kleur gezet ( eerste laag )

met deze kit ga ik zijn garage aanvullen delen ervan

reacties zijn welkom
    Marc

P.s. de diehards onder ons zullen allicht de vouw zien die niet correct loopt maar geen nood daar komt een zwarte sierlijst op
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

P.s. de diehards onder ons zullen allicht de vouw zien die niet correct loopt maar geen nood daar komt een zwarte sierlijst op
    Dat viel me inderdaad gelijk op maar ik zie ook op de foto van 1:1 dat de zwarte sierstrips net iets onder de naad vallen dus denk ik dat er toch iets aan moet doen maar is jou model uiteraard

Standaard

Ben nu wel nieuwsgierig of dat er van de ingreep later niets te zien zal zijn.Succes.
    Marc S.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oldieman Bekijk bericht
    Ben nu wel nieuwsgierig of dat er van de ingreep later niets te zien zal zijn.Succes.
    Marc S.
    Ik ook , en ik bedoel dit niet negatief, tis interessant om dat te weten.

Standaard

Ja Marc, dat is precies een carroserie afdeling daar bij jou thuis
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Dat opvullen word een plezant werkje maar bij goed resultaat is dit toch tof.
    Pascal

Standaard

ik hoop en denk het niet , ik heb er werk genoeg aan gehad
    in ieder geval bedankt
    Marc

Standaard

Eerlijk gezegd Marc heb ik dezelfde reactie als Ron maar ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt en dat het later niet meer zichtbaar zal zijn.
    Mooi initiatief trouwens.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

tornadorood golfke hmzzzz mooi kleurke .. mijn jeta had ook zo'n kleurke

Standaard

Mannekes hier staat terug een gelukkige modelbouwer , het was als terug thuiskomen nu ik terug aan goede modelbouw kan doen , hier past alles beter en geen gezever met iets dat niet past of zo fragiel is dat je er bijna niet kan aankomen
    Ben dus terug bij de Golf beland en heb nu de ramen ( rubbers of lijsten ) afgeplakt om deze voorzichtig te schuren en in het donkerste grijs te spuiten met een laagje satin achteraf om te beschermen

De motor bay zo mooi genoemd of motorcompartiment heeft ook zijn eerste bewerkingen gekregen
    Het koelwater en ruitensproeier reservoir kregen hier een laagje primer om de witte verf beter te laten dekken , het blauwe ding is de bobijn waar de hoogspanning gemaakt word voor de bougies is van " Bosch "
    zo en dan nu verder knutselen met een glimlach
    Marc

Standaard

Mooie vorderingen Marc, gebruik je verf op waterbasis?
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Mooie vorderingen.
    Marc S.

Standaard

@ Rudi jazeker van Vallejo de lak van de auto niet natuurlijk komt uit een spuitbusje van VW zelf dus de echte Golf kleur
    Mannen wederom bedankt voor jullie reacties
    Marc

Standaard

Mooi kleurtje dat rood en volg.
    Pascal

Standaard

Marc, heel mooi dat je die rubbers rond de ramen weergeeft want dat is toch iets dat veel autobouwers vergeten bij de schilderwerken.

Al eens gedacht als je echt een speciale Golf wil bouwen of je je zou durven wagen aan een GTI van de Rijkswacht? Zou prachtig staan in je collectie.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten