Hoofdsponsor

1/24 VW Golf2 GTI (wip)

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste modelbouwkameraden
Om meteen te starten de Chevy Fleetliner gaat moeizaam vooruit maar word ondertussen ook verder afgewerkt , maar ondertussen begin ik aan een tamelijk groot project een Golf 2 GTI , ik maak hem voor een goede kameraad en ex collega die voor mij ook veel doet nu hij weet het wel maar omdat hij juist niet ver van mij een huis gekocht heeft liet hij me weten er niet veel geld aan te besteden , maar wat hij niet weet dat ik hem deze geef ok ik steek er wel wat centen in maar hij verdient het wel
Op de beurs in Houten zag ik op een stand een Golf 2 liggen van Revell voor slechts 15€ een koopje dacht ik , wat later bleek een misser te zijn voor menig bouwer , eenmaal thuis mijn aankopen opzij gezet en verleden week trok ik de doos open alles mooi in de plastic verpakt tot ik de body eruit haalde rechts achter voor het wiel keen een enorm gat waar er geen plastic in de fabriek gevloeid was , mijn moed zakte in mijn schoenen want een nieuwe kit vind je niet meer jawel als men op e-bay gaat zoeken voor enorme bedragen wat ik er nu wel ver over vind
Ik kon niet terug omdat ik de nieuwe bumpers ( facelift ) had besteld , dus niet bij de pakken blijven zitten was mijn motto
Het was duidelijk een gietfout en geen breuk want de kanten waren mooi rond gegoten , hoe lossen we dit op ?
Wel ik tekende de vorm op een stukje plasticard over sneed het uit en kleefde in de gapende wonde en de rest was plamuren met echte automastiek dat stinkend spul met verharder de rset laat ik verder op fotokes zien
Hier gaan we
de boxart

attachment.jpg

de inhoud


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg

de body


attachment.jpg


de facelift bumpers


attachment.jpg


attachment.jpg


en zo moet hij komen de Porsche velgen moet ik nog bestellen in Oekraine best toffe mensen om zaken mee te doen , maar das voor later


attachment.jpg


de reeds dichtgemaakte gapende wonde


attachment.jpg



het plamuren en schuren

attachment.jpg


een beetje verder


attachment.jpg


mijn eerste laagje primer filler van Alclad


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


gisteren hem in de originele kleur gezet ( eerste laag )



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



met deze kit ga ik zijn garage aanvullen delen ervan

reacties zijn welkom
Marc

P.s. de diehards onder ons zullen allicht de vouw zien die niet correct loopt maar geen nood daar komt een zwarte sierlijst op
 
P.s. de diehards onder ons zullen allicht de vouw zien die niet correct loopt maar geen nood daar komt een zwarte sierlijst op

Dat viel me inderdaad gelijk op maar ik zie ook op de foto van 1:1 dat de zwarte sierstrips net iets onder de naad vallen dus denk ik dat er toch iets aan moet doen maar is jou model uiteraard :)
 
Ben nu wel nieuwsgierig of dat er van de ingreep later niets te zien zal zijn.Succes.
Marc S.
 
Dat opvullen word een plezant werkje maar bij goed resultaat is dit toch tof.
 
ik hoop en denk het niet , ik heb er werk genoeg aan gehad
in ieder geval bedankt
Marc
 
Eerlijk gezegd Marc heb ik dezelfde reactie als Ron maar ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt en dat het later niet meer zichtbaar zal zijn.
Mooi initiatief trouwens.
 
tornadorood golfke hmzzzz mooi kleurke .. mijn jeta had ook zo'n kleurke
 
Mannekes hier staat terug een gelukkige modelbouwer , het was als terug thuiskomen nu ik terug aan goede modelbouw kan doen , hier past alles beter en geen gezever met iets dat niet past of zo fragiel is dat je er bijna niet kan aankomen
Ben dus terug bij de Golf beland en heb nu de ramen ( rubbers of lijsten ) afgeplakt om deze voorzichtig te schuren en in het donkerste grijs te spuiten met een laagje satin achteraf om te beschermen


attachment.jpg




attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



De motor bay zo mooi genoemd of motorcompartiment heeft ook zijn eerste bewerkingen gekregen
Het koelwater en ruitensproeier reservoir kregen hier een laagje primer om de witte verf beter te laten dekken , het blauwe ding is de bobijn waar de hoogspanning gemaakt word voor de bougies is van " Bosch "
zo en dan nu verder knutselen met een glimlach
Marc
 
@ Rudi jazeker van Vallejo de lak van de auto niet natuurlijk komt uit een spuitbusje van VW zelf dus de echte Golf kleur
Mannen wederom bedankt voor jullie reacties
Marc
 
Mooi kleurtje dat rood en volg.
 
Marc, heel mooi dat je die rubbers rond de ramen weergeeft want dat is toch iets dat veel autobouwers vergeten bij de schilderwerken.

Al eens gedacht als je echt een speciale Golf wil bouwen of je je zou durven wagen aan een GTI van de Rijkswacht? Zou prachtig staan in je collectie.
 
Graag Erwin maar ze zijn zo zeldzaam geworden deze kit heb ik Houten gevonden voor 15€ maar is dan wel al meer dan 20jaar oud
Golf 1 vind je genoeg en nog enkele Golf maar dan zonder motor
 
beste vrienden na mijn avontuur waar ik trouwens geweldig van genoten heb ben ik terug begonnen met de Golf MK2 GTI 16klepper
Het was buiten de waard gerekend met dit kitje dat wil zeggen totdat ik de beelden kreeg van mijne kameraad zijn motor ( 16 klepper ) en mijn model had een 8 klepper dus moest ik gaan scratchen
een beeld van de 8 kleppen motor

49840631581_ab113d7078_c.jpg

en dit is een 16 kleppen GTI motor


49840631531_fe401260fd_c.jpg


dus dat betekent zoeken naar vervangstukken , die ik redelijk snel vond bij een Porsche 944 S motor


49840932862_4e683b1854_c.jpg


door de stukjes te verzagen en samen te brengen kom ik zeer dicht bij de werkelijke GTI motor


49840094453_8696b50899_c.jpg


een ruwe dryfit passing


49840631671_8634b9ed3b_c.jpg


bougiekabels aanbrengen was wel een must


49840932822_44a5a78907_c.jpg


49840094398_281736d5da_c.jpg




even de motor op zijn plaats gezet om te kijken


49840094378_c5a94e7cb3_c.jpg


49840094353_1ca6526573_c.jpg


nu even iets anders waar ik toch ook weer lange tijd op zoek naar was , met name de bekleding die was in feite niet van een Golf 2 maar van een Golf 3
Zoeken , zoeken en nog eens zoeken op het internet voor een deftige foto van de stoelen recht voor om een juist beeld te krijgen , maar alle foto's op het internet zijn vanuit een geopende deur getrokken en zijn schuin
Op een zekere dag toch een foto gevonden van iemand die de stoelen te koop zette perfecte foto en vanaf deze foto kon ik het patroon vergroten uitsnijden en op maat 1/24 uitprinten geen decals gewoon papier , eens geprint alles ingespoten met een spuitbus om decals te sealen


49840631606_62ca5feb14_c.jpg

hier al een paar stukken gedaan

49840932762_ec29fae1ed_c.jpg


Voilà ik ben weer bij en kan nu rustig verder werken , ben aan het overwegen om alles even in de diepvriezer te steken totdat ik de bandjes uit Oekraïne binnen heb er was me gemeld dat het lang zou duren , dan kan ik beter aan iets nieuws starten in plaats van te wachten ik weet het nog niet
grt
Marc
 
Wel een aardig idee van die stoelen. Als je alleen op je wielen wacht dan kan je toch gewoon de rest afmaken lijkt me of er moet nog wat hak en zaagwerk verricht worden? :)
 
Ja Ron het interieur kan veder ineen das juist , maar ik weet niet of ik de ophanging moet aanpassen er komen 18 inch wieltjes onder en net kan zijn dat hij verlaagd moet worden ik zie wel
bedankt voor je reactie
marc
 
Mooi gezien die stoelen.
 
Stoelen en motor zijn mooi.Hopelijk moet je niet meer te lang wachten op de wielen
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan