Hoofdsponsor

1/24 VW Golf2 GTI (wip)

Schaal 1/24 - 1/25
Gonsken ten eerst gaat het om een Golf 2 GTI 16 klepper waar denkelijk een interieur van een Golf 3 ingezet is geworden
, ten tweede is het een speciale uitgave " Edition " want die zijn er niet veel en ten derde die stof van de Golf 1 heb ikzelf nooit gezien want normaal zijn het zwart witte ruiten in een GTI dat ie stilaan een traditie geworden bij de GTI's maar natuurlijk nooit dezelfde tekening van ruit
Deze is wel een specialeke van mijne maat hoor daarom had ik zoveel problemen om alles te vinden zelfs de motor is in modelbouw niet te vinden
Marc
 
Heb even de tijd gehad om het interieur af te werken , heb veiligheidsriemen bij geplaatst , nu heb ik iets gedaan waarvan ik hoop dat het gaat lukken
De riemen op de B stijl zijn zo gemaakt dat ze boven het interieur steken , nu hoop ik dat ze mooi op hun plaats komen want eens het glaswerk erin komt geraak ik er niet meer aan

49848195553_7c3c94e12a_c.jpg


49849036067_d80571cd5e_c.jpg


49848730601_fe060ae2bf_c.jpg



49848195553_7c3c94e12a_c.jpg[

En nu maar wachten op mijn bandjes he
grt
Marc
 
Ik vind het alle zins geslaagd Marc.
 
Mooi interieur.Ik denk dat je goed zal gegokt hebben wat de plaats van de gordels vooraan betreft.
Marc S.
 
dank u Marc ik heb wel ongeveer een voorbeeld voor de deur staan he om te gaan kijken die zijn bijna hetzelfde van bouw alleen wat moderner he
 
Wel beste vrienden , vandaag allee daarstraks ben ik er terug ingevlogen nog niet volle kracht , maar omdat ik toch moet wachten naar de groepsbouw kan ik evengoed de Golf verder afmaken
grt
Marc
 
Wel allerbeste collega bouwers ik ben er zoals beloofd terug , dus de eerste beelden
Hier is een deel van de bedrading en leidingen geplaatst

50935057702_59ec8b6375_c.jpg

Hier de verdeelkop van het injectie systeem " K' Jetronic " genaamd een heel simpel maar zeer goed injectie systeem , dus geen carburator dat maakte dat de motor veel veel meer pktjes had en zeer zuinig in verbruik was en ook minder sleet vertoonde dan de carburator modellen omdat de benzine hier veel juister gedoseerd werd en geen onverbrande benzine* verloren ging in het carter wat het gevolg dat de benzine langs de cilinderwanden in het carter liep en zo de wanden olievrij spoelde wat tot sleet leidde zeker voor auto's die korte afstanden aflegde


50934938006_5738d38cbf_c.jpg


Hier hetzelfde " gescratcht " onderdeel met de aanzuigluchtbuis en enkele draden als leiding aangebracht


50934937871_57a6acd550_c.jpg


Een stapje verder onderdeel geplaatst " dryfit "


50935057702_59ec8b6375_c.jpg


De Porsche turbo velgjes met banden gemonteerd zoals de echte van mijne maat , let op aan het rechtse achterwiel was dat enorm gat , gietfout wat ik niet gezien had bij de aankoop is niet veel meer te zien en dan komt er nog een zwarte stootlijst op ( missie goed gelukt denk ik )

50935058207_37a32e4926_c.jpg


Voorbumper gemonteerd , is een after sales product omdat dat type Golf niet verkrijgbaar was met de nieuwere types van bumpers


50934937566_de98f68899_c.jpg


ook de achterbumper is geplaatst


50934937381_a50cfd28ae_c.jpg


Het totaal zicht van de motor vele onderdeeltjes heb ik ook weer moete scratchen omdat Revell die in die tijd en die kit er niet bij waren , zoals de waterdarm (tube )van de radiator tot het motorblok juist naast de alternatoren ook alle andere leidingkjes en draadjes zijn toegevoegd


50935057472_d6b2f927ea_c.jpg


En daarmede zit ik er weer terug in , in de modelbouw de feestdagen (?) zijn voorbij en mijngarage staat aan kant ( ikke blij ) en nu verder bouwen
Marc
 
Ik vind de motor er heel goed uitzien.
Marc S.
 
Dat ziet er allemaal top uit Marc.
Toen ik nog jong was vond ik dat maar lelijke wagentjes, maar nu ik niet meer zo piepjong meer ben weet ik styling ervan wel te appreciëren, gek hé.
 
dank u mannen
Ja Dany ieder zijn smaak he
 
Mooi werk en die motor is aangenaam om naar te kijken .
 
Iemand zijn wagen nabouwen is altijd een serieuze opgave maar je bent goed bezig Marc.
 
Mooi gedaan marc, zeker de moter.
 
Altijd wel leuk om te zien zo`n gedetailleerde motor geef toch net dat beetje meer aan een model.
 
Beste vrienden , ondanks het vele werk 1/1 en in en rond het huis plus mijn avondwerk ben ik er toch in geslaagd om de Golf af te werken , het enige wat ik niet gedaan heb of had is beelden van de verdere werkzaamheden te nemen , dus we nemen een grote sprong en dan kan ik deze bouw afronden
Nog enkele beelden die ik nog kunnen maken heb


51003686185_e305844ca4_c.jpg

51072873826_c78cc3a130_c.jpg

toch weer problemen gehad met het transparante deel van de garage , ben bij Lucas een transparante plaat gaan kopen wat materiaal het was weet ik niet heel soepel gemakkelijk de snijden , maar in de winkel had ik al opgemerkt dat in de bovenste plaat veel krassen waren , dus gezocht naar een betere in de hoop een betere te vinden , dus ik dacht een goede gevonden te hebben eenmaal thuis gekomen heb ik een stuk uitgesneden op maat en daar zag ik ook met het in het licht te houden dat dat niet bruikbaar is
Daaro op zoek naar een alternatief nu had ik nog 4 plaatjes liggen 2mm dik met beschermfolie langs beide zijden ideaal dus maar deze waren zo slecht te snijden en met een wipzaag is dat niet te doen dan maar snijden , snijden en nog eens snijden met een scherp breekmes tot ik erdoor zat , met dit als resultaat

51072873786_ca2b1b0b80_c.jpg[


51072970867_a953c24f43_c.jpg

51072970807_4b4a4d88bd_c.jpg


nu met verlichting aan


51072970787_8d1225839e_c.jpg


51072873671_f770784d8a_c.jpg





Voilà beste vrienden ik ben er ondanks alle miserie ( gat in de carrosserie ) toch heel tevreden over en hoop dat mijne beste kameraad er tevreden over zal zijn
Marc

Deze bouw mag afgesloten worden bedankt allen voor het kijken, reageren en beoordelen
 
Vind ik knap gedaan, je vriend mag best tevreden zijn.
 
Zeer goed gedaan Marc.
Geslaagde onderneming en de moeite om naar te kijken.
Zal wel zijn dat uwe kameraad tevreden gaat zijn met zo een uniek stuk.
 
Mannekes met een krop in de keel zal hij morgen avond geleverd worden , ben er zelf een beetje verliefd op geworden , ik had graag gehad dat hij hem kwam halen samen met zijn vrouwke en hun pasgeboren boeleke maar er is een rotte spelbreker in het spel he ( corona ), dus ga ik hem zelf brengen alleen
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan