Hoofdsponsor

1/72 C-130 Hercules (done)

Hmm om vingers en duimen van af te likken knap , een klein foutje maar daar zal niemand over vallen he
Goed bezig
Marc
 
Ondanks de kleine minpuntjes die je opnoemt mag je dit gerust een prachtige cockpit noemen:wow:

Grtz.

Luc8)
 
Dankjewel mannen. Tja, het is wel cosy denk ik met 5 in de cockpit :)
 
Sorry, Michel, maar als je zoveel werk besteedt om de details van je model prachtig uit te werken, vind ik het doodjammer dat je je niet beter documenteert. Er zijn op het internet genoeg detail foto's te vinden , ook van Belgische Herculessen, zie bv. https://www.jetphotos.com/photo/8808913 en https://www.jetphotos.com/photo/6439059. De rode kussens in de cockpit zijn daar niet te vinden, maar allicht wel bij anderen

De schikking van de instrumenten op het dashbord van je model is die van een "vroege" Hercules, terwijl je op de foto's de schikking ziet van de herwerkte cockpit die bij de CH-02 decals hoort die je wenst te gebruiken.

En... rarara... waarom zijn er in de cockpit 5 stoelen als de bemanning van een C-130 bestaat uit 4 ?
 
Eerst en vooral hoef je geen sorry te zeggen. Je reactie wordt gewaardeerd.

Ik heb wel gezocht naar foto's maar ik ben daar helemaal niet goed in want vond bijna niets.

De rode kleur heb ik van volgende foto die me door Roy werd meegegeven:

1920px-Lockheed_C-130_Hercules_flight_deck.jpg

Deze foto was om aan te tonen dat de hoodsteunen van eduard toch juist waren en ik heb geen idee van welk land deze zijn. Deze foto kwam goed overeen met de PE set van eduard en dus heb ik deze proberen na te bouwen. Ook heb ik bruine, grijze en groene zetels tegengekomen op het internet.

Het kan dat het niet correct is voor de versie die ik ga bouwen maar de originele kit onderdelen hadden niet beter geweest.

Ik neem het zeker mee om mij in de toekomst meer te documenteren in wat ik ga bouwen. Ik volg meestal gewoon de instructies.
Urenlang zoeken naar foto's enz... boeit mij minder dan bouwen.

Wat het crew aantal betreft kwam ik dit tegen: Crew: 3-5 (two pilots, loadmaster, flight engeneer, navigator)

Staan er in de Belgische C130 dan maar 4 stoelen?

De bouw wil ik zo goed mogelijk doen maar het doel voor mij is bij te leren en dat heb ik weer gedaan door jouw reactie dus dit is zeker welkom.

Ik heb nog eens de cockpit vastgenomen om te kijken of ik de kleur nog kan overschilderen maar dit is eigenlijk niet te doen...
 
Laatst bewerkt:
De foto staat op de Engelstalige pagina Wikipedia van de Lockheed hercules met de vermelding dat hij genomen is in het Noorse luchtvaartmuseum. Het is inderdaad een oude versie, net zoals de kit die dateert van 1994 (volgens scalemates). Het voornaamste is dat je plezier beleeft aan de bouw. Hopelijk is je broer voor wie je bouwt niet ontgoocheld als hij de rode stoelen ziet. :-) .
Ik heb wel nogal wat wantrouwen tov instructies in de kits, vandaar dat ik dikwijls tinternet check .
 
Volgens de instructies moesten de stoelen een groene kleur hebben.
Ik ben er vrij zeker van dat m'n broer daar niet ontgoocheld zal zijn hoor, in het geheel is het maar een detail maar ik begrijp je wel hoor.

Als ik een kleur ga kiezen in de toekomst dan ga ik er nu extra op letten.
 
De bouw ligt een tijdje stil omdat ik met een ander project bezig ben. Maar dit wordt daarna zeker vervolgd.

De wielkast en het voorwiel is nog in kleur gezet:

49708313086_02bc3df71f_c.jpg


49708635177_b366624a6f_c.jpg


49707780028_3d1ba16ff2_c.jpg


49707779813_1ceeb0e37d_c.jpg


49708634342_e4a4dd1645_c.jpg
 
Proper werk wat je laat zien.
 
Merci Rudi. Het zal wel de moeite zijn om uit een C130 te springen. Ik hou het maar bij modelbouw :D Wel die kleur had Strop ook al gezegd dat het niet kon. Ik had me blijkbaar gebaseerd op een foto van het Noorse leger.

Nu herschilderen zie ik niet zitten nu alles is vastgelijmd maar ik ga in de toekomst meer letten op referentie foto's.
 
Laatst bewerkt:
Rudi, welke kleur hadden die stoelen nu eigenlijk? Ik heb nog groen, bruin en grijs tegengekomen op foto's.
 
Ok merci. Ik vrees dat ik het niet meer kan veranderen maar ik ga het nog eens bekijken.
 
Fantastisch die links Pascal.
 
Ja de neus wordt zwart. Bedankt voor het opzoekingswerk Pascal, heel mooie beelden.
Ik ben daar niet zo goed in.

Zo te zien is het wel wat anders dan italeri ervan maakt. Bedden zijn anders, een stoel minder enz...


Gelukkig zie je vooral de 3 stoelen door de raampartij en valt de rest niet op. Stoelen grijs kan dus ook.

Spijtig dat ik alles al heb gelijmd, inclusief de gordels.
 
Ik denk dat deze dezelfde mallen zijn als die van Italeri. Die decals op 1/72 gaan zeker passen.
 
@Rudy : het zijn dezelfde mallen, maar met de vroege cockpit layout , dus niet dezelfde als op de foto's van de CH02

@Michel: ik vind het niet erg dat de cockpit niet juist is, omdat je die praktisch niet ziet bij het afgewerkte model, maar ik zou je toch willen aanraden om de extra's aan de buitenkant ( blokken op de neus, extra bult op de rechterwielkast ) die wel te zien zijn , te scratchen. Je kan op Jetphotos 25 gedetailleerde foto's van de CH-02 vinden met deze link : https://www.jetphotos.com/photo/keyword/CH-02 ; je moet wel naar onder scrollen; als je op de foto's zelf klikt krijg je ze in het groot op je scherm.

Er zijn niet zoveel foto's van de CH-02 omdat die in 2006 werd vernietigd door de brand in de loods in Melsbroek. Maar als je in het zoekscherm de andere registraties van de Hercules CH-01 t/m CH-13 invult krijg je ook foto's van de andere Herculessen, waar ook heel wat deatils op te zien zijn.

De ModelMaster decals zijn ok, maar redelijk fragiel, dus toch oppassen bij het gebruik.
 
Mannekes duizelingwekkende beelden van die cockpit , ben aangenaam verrast
Moet toch enig zijn om zoiets in de lucht te mogen en te kunnen brengen
Thanks voor de knappe beelden
Michel knap werk
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan