Hoofdsponsor

1/72 C-130 Hercules (done)

Ik heb dan toch geprobeerd de rode stoelen in het grijs te schilderen. Ik heb geprobeerd overal rond en tussen te schilderen. Het is zeker niet strak maar goed genoeg als je weet wat je er uiteindelijk van zal kunnen zien door de raampjes.

49802733447_199c94cb71_c.jpg


49802429461_9a67f306bb_c.jpg
 
Goed zo. Je zou hier nog een donkere wash over kunnen doen, dan komt het grijs wat meer tot leven en zie je volgens mij niks meer van het rood.
 
Ik zie nu al bijna niks rood meer, een pinwash zou het idd helemaal perfect maken. Knap werk, en goed dat je je flexibel getoond hebt - ik weet niet of ikzelf het zou gedaan hebben :-)
 
Toch wel een goede verbetering.
 
Dank je mannen. Tja, ook al zie je er niet veel meer van heb ik er toch maar vele uren plezier aan gehad :)
 
Das het voornaamste he Michel , maar inderdaad het ziet er prachtig uit
Marc
 
De cockpit is op zijn plaats gelijmd.

49955523093_a6a0a3028d_c.jpg

De laadvloer is uitgebreid met PE:

50109575231_ef1ff6b3d0_c.jpg

50109006383_ced32fabce_c.jpg
 
Hey,

Jawade, en dat op de favoriete schaal..., veel PE zo te zien.
Die 'rolstroken' zien er ook wel goed uit. Ook PE??
 
Bedankt :)
De rails zijn van PE met evergreen 0.75 mm rolletjes.
 
Hele mooie interieur details, geeft een grote meerwaarde.
 
Toch wel knap die vloer.
Details om van te snoepen.
 
En ik die dacht dat een bouwdoos van een vliegtuig maar een paar dingetjes waren om ineen te kleven he
Michel je hebt dit knap voor mekaar gekregen dikke duim hoor
Marc
 
Ik heb de laadvloer geschilderd.



Eerst grijs gespoten, dan afgeplakt en metaalkleur gespoten. Dit was wel met orange peel (vallejo metal color) en vallejo schuur ik niet op want dat pelt meestal af.



Vervolgens donkergrijze antislip vlakken met de hand geschilderd en ten slotte een zwarte wash erover.



50141083856_2db872aaf2_z.jpg



50141324237_6bc24e1457_c.jpg



50141324027_d0be3e2eaa_c.jpg



50141323817_cda103f2cd_c.jpg
 
Ja man,

Dat ziet er zeker niet slecht uit:wow:
Prachtig detail.

Grtz.

Luc8)
 
Knap resultaat en als het zo blijft binnenkomen gaan we nog mooie dingen zien.
 
Mooie vorderingen. De vloer is een zeer mooie toevoeging aan de kit.
Dirk
 
Erg mooie build tot hiertoe en je stelt je wel erg flexibel op. Even de kleuren van de zetels veranderen. :D
Werken met PE onderdelen lijkt toch ook een wereld apart.
 
Dat verfjasje brengt toch de details duidelijk voor voor.
Als ik even mag muggeziften dan zie ik toch wel een paar kleine schildersfoutjes van uitgelopen zwarte verf maar dat zou je gemakkelijk met de punt van een tandenstoker kunnen weghalen. Waarschijnlijk zie je het met moeite op je model maar dat is natuurlijk het nadeel van die grote foto's hé.
 
Bedankt mannen.

Het is voor mij de eerste keer PE Kattekrab en dat is inderdaad wel iets apart. Soms vloeken maar veel uren bouwplezier.

Muggeziften mag altijd Erwin en ik zie het ook op de foto's. In het echt is het minder en ik vrees dat ik dan ook de onderlagen weg ga halen dus laat ik het zo.
Ik heb gemerkt dat op PE de verf niet zo hard hecht dan op plastic...
 
Ik heb gemerkt dat op PE de verf niet zo hard hecht dan op plastic...

PE heeft wel meer het probleem dat de verf er minder goed op hecht.
Er zijn 2 manieren om dat te voorkomen en om de PE een betere hechting te geven voor de verf.:
1) Voor het schilderen zachtjes schuren met een bolletje fijne staalwol. Deze methode is het meest omslachtig en risico dat de PE buigt of plooit.
2) De PE kleuren met een alcoholstift (vb Artline permanent marker). Deze methode werkt zeer goed en is iets eenvoudiger.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan