Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 C-130 Hercules (wip) - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28

Discussie: C-130 Hercules (wip)

Standaard

Dag Michel , ik heb deze kit al gebouwd met die decals en het resultaat is OK , ik heb een album gepost op scalemates: https://www.scalemates.com/profiles/...ms&album=27443

Om juist te zijn dien je vooraan twee sensors bij te maken en voor de wielen links een bult + uitlaat (ik denk dat daar een APU zat). Je kan zeker foto's vinden op het internet waar die te zien zijn. De CH-02 werd op 5-5-2006 vernield in een grote brand op Melsbroek.

Succes met de bouw

Erik.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Bedankt Strop. U bouw ziet er heel mooi uit. Ik ben nog aan de afwerking bezig van m'n leopard maar daarna begin ik eraan.
    Groeten,

Michel.

Standaard

succes met de bouw. ik ga je volgen...
    heb zelf het genoegen gehad in 2000 twee keer met z'on Belgisch lawaai ding mee te mogen vliegen...

grt Ed

Standaard

De basis van de 3 voorste stoelen gesoldeerd:

Dan de drie stoelen gemaakt, de gordels komen er nog op.

Origineel:

Na de PE:

Wat ik niet goed vind is dat het niet allemaal 100% recht en haaks is, gelukkig ga je dat niet zien door de canopy.

Tweede punt is dat de hoofdsteunen nogal ver naar voor staan. Dit is zoals het volgens eduard hoort te zijn dus heb ik het zo gedaan. Ik dacht nog om de rugleuning wat dikker te maken naar voor toe maar dan wordt het zitvlak te kort dus ik heb het zo gelaten en in de primer gezet.

De gordels zijn gekleurde PE dus deze komen erop als de primer droog is.

Ik heb tamiya primer uit spuitbus gebruikt en die kleur kan ineens dienen voor de stoelen. Misschien geef ik het zitvlak en de leuning nog een kleurtje.
    Ik heb foto's gezien van grijze, bruine en groene stoelbekleding in de Belgische C-130 dus ik kan nog kiezen.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Ik vond deze referentiefoto voor zo'n stoel: https://www.flickr.com/photos/henkg/10862805754

Standaard

Bedankt voor de foto Steven. Zo te zien staan die hoofdsteunen toch redelijk ver naar voren.
    Groeten,

Michel.

Standaard

De hoofdsteunen zitten erg frajiel op de stoel en zijn al een paar keer afgebroken en terug gelijmd. Maar twee heeeeele kleine staafjes PE houden het op z'n plek... Ik zal blij zijn als ik ze niet meer moet hanteren.

De voorste 3 stoelen zijn af. Ik heb van de gordels de allerkleinste deeltjes niet gebruikt, dit was echt niet te doen. Op de handleiding van eduard staat wel hoe je ze moet maken maar niet hoe je ze aan de stoel moet bevestigen maar ik vind wel dat het zo goed is.

Groeten,

Michel.

Standaard

Wat ik zo leuk vind aan dit project, Michel, is dat je eerst zegt dat het "niet perfect moet zijn" en dat je dan begint aan super details met een Eduard PE set van het interieur dat je nauwelijks kan zien als het model af is. Je zal je broer ook een kleine zaklamp en een vergrootglas moeten geven, of anders een bouwalbum. Chapeau voor de stoelen, zo fijn werk lukt mij niet.

Standaard

Zeer mooi resultaat. Asl je op dat niveau verder gaat dan wordt dit model een juweeltje.
    Ben je van plan hem op een 'base' of dio te zetten ?
    Dirk

Standaard

Dank je strop. Wel, het is de eerste keer dat ik met een PE set werk dus ik zie dit als oefenen en ervaring opdoen. Het is ook m'n eerste vliegtuig.
    Ik wou het eerst bouwen zonder PE maar Roy wees me op een voordelig setje en dan ben ik ervoor gegaan.

Ik zeg dikwijls tegen mezelf dat het niet perfect moet zijn, dit omdat ik 'te' perfectionistisch ben en dat dit mijn plezier van het bouwen kan doen verliezen. Dus ik doe m'n best maar het moet niet perfect zijn is de boodschap voor mij.

Dank je Dirk. Een ondergrondje? Geen idee, een dio zeker niet maar misschien iets eenvoudigs. Al is het model best groot voor een ondergrond te maken. Ik heb nog tijd om hierover na te denken
    Groeten,

Michel.

Standaard

Ziet er goed uit Michel.....zeker het solderen van de PE.....ik waag me daar niet aan (ik lijm de PE altijd)

wordt zeker een prachtige kist als je dit niveau vast houdt.

grtz Ed

Standaard

Dank je Edwin. Het PE solderen is voor mij ook nieuw maar ik had bijna alles ervoor in huis dus toch geprobeerd het het valt me best mee.

Het is veel steviger dan lijmen met CA maar de kleine hendeltjes enz... worden bij mij ook gelijmd hoor.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Amai wat een meerwaarde als je het solderen onder de knie heeft.
    Heel mooie stoel en verwachtingen groeien op deze manier he .
    Knap man.
    Pascal

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten