Hoofdsponsor

1/35 T17E1 STAGHOUND Mk. I - Bronco [wip]

dacianb

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 nov 2019
Berichten
54
Ik begon met het bouwen van T17E1 STAGHOUND Mk. I (1:35) van Bronco.

Ik ben een zeer beginner in deze hobby, dus excuseer mijn fouten. Bedankt voor de steun en kritiek

600x600-photo_1_orig.jpg




0001-1200x900_orig.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Momenteel nog niks te zien buiten een boxart en een referentiefoto...
 
Zal langzaam komen. Ik heb veel foto's, moet ze uploaden
 
Wel hier kan je de beste steun en raad krijgen , begin er maar aan , bij enige twijfel vragen , da komt hier heel goed
Schuif mijne stoel heel dichtbij om te volgen
Marc
 
Kijk goed uit hoe je de banden kleurt , een beginnersfout is zwart schilderen kijk goed rond op het forum
Heb er zelf ook altijd problemen mee
Marc
 
Voor die banden heb ik een suggestie: XF - 69 NATO Black van Tamiya. Gebruikte ik vroeger altijd voor de loopwielen in rubber van tanks.

Greetzzzz Modest
 
Een Staghound, daar kijk ik naar uit!

De bemerking van Modestforest wat beschildering van de banden betreft is zeer goed, persoonlijk durf ik ze daarna ook wel behandelen met German Dark Grey of Panzer Grey.
 
Deze ook van Bronco gebouwd leuk kitje om te bouwen alleen een beetje te gek met onnodig veel onderdeeltjes.

84765a12a453ee4188e36f02951cfe5a.jpg
 
Vallejo heeft voor de banden light rubber en dark rubber in het assortiment. Heel veel succes met bouwen
 
Succes met het bouwen. Goede raad kan ik je niet geven, ik ben zelf een beginner😀.
 
Bedankt voor het warme welkom en geweldige suggesties;
Ik realiseer dat bandenkleuren niet eenvoudig zijn - ik heb al een AMIG7105-set (Tyres & Tracks) - goed? Of aanbevolen bovenstaande verven geven betere resultaten?

Voor de hoofdverf ben ik van plan AMIG7003 (Olive darb modulatieset) te gebruiken - ik hou echt van "the feel" van die schaduwen en "highlights" (sorry, ik weet het juiste woord niet in het Nederlands)
 
Is juist dat woord dat gebruiken we immers ook hoor highlights komt wat chiquer en professioneler over
heb met zulke verven geen ondervindingen ik gebruik gewoonlijk Vallejo , of MIG de een heeft wat meer pigment dan de andere maar uiteindelijk zijn het allemaal goede verfjes
Marc
 
Is juist dat woord dat gebruiken we immers ook hoor highlights komt wat chiquer en professioneler over
heb met zulke verven geen ondervindingen ik gebruik gewoonlijk Vallejo , of MIG de een heeft wat meer pigment dan de andere maar uiteindelijk zijn het allemaal goede verfjes
Marc

Bedankt Marc - AMIG-0000 is de productcodering van MIG. Omdat ik erg beginner ben met airbrush, heb ik een aantal plastic flessen met verschillende verf geverfd - MIG zag er het beste uit :)
 
Sommigen bouwen foto's - binnenkort meer.
Ik realiseerde me twee hoofdfouten:
- Ik gebruik te veel lijm - in sommige delen kan een "nat" uiterlijk verschijnen. Ik weet niet zeker hoe slecht het model na het schilderen zal beïnvloeden, maar heb zeker een dunnere borstel en een betere techniek nodig
- de 2 FRONT HATCHES (opnieuw ken ik het Nederlandse woord niet) zijn te open - moeten maximaal horizontaal zijn (onduidelijke instructies en verkeerde verwijzingen van mijn kant)
En ik weet zeker dat jullie veel meer fouten zullen zien

0012-1200x900_orig.jpg



0013-1200x900_orig.jpg



0014-1200x900_orig.jpg


0015-1200x900_orig.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan