Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 T17E1 STAGHOUND Mk. I - Bronco [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 45

Discussie: T17E1 STAGHOUND Mk. I - Bronco [wip]

Standaard

Inderdaad, voorzichtig wegschrapen met een afgerond mesje, of zachtjes wegschuren. Ik heb altijd een paar wegwerp nagelvijlen liggen, rood aan de ene kant, wit aan de andere kant. Daar kan je op best wat moeilijk te bereikbare plaatsen komen en die witte kant schuurt best fijn. Maar als je voorzichtig schraapt lukt het ook.

Maar om lijmvlekken te vermijden gebruik ik voor kleinere/moeilijkere contacten altijd Tamiya Extra Thin Cement, waarmee je vrij exact kan doseren, is eenheel dun borsteltje. Het is ook heel vloeibaar waardoor de lijm mooi overal invloeit. En mors je hier toch wat mee is het meestal amper zichtbaar omdat het echt heel dun opdroogt.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik ook de Extra Thin Cement van tamiya. Goed spul en je doet er erg lang mee.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Bedankt allemaal voor goede adviezen - zeker bij de volgende build zal ik de ultra-thin Tamiya gebruiken. Mijn werkruimte is echt leeg - nog steeds veel dingen om te kopen als ik ze nodig heb.
    Time is precious. Waste it wisely!

Standaard

Nou ik gebruik revell contacta, werkt bij mij goed, heeft net als alles specifieke eigenschappen. Dat is niet het merk of wat een ander gebruikt, maar ervaring. Ik vergelijk het altijd als oefening, kan het nu nog beter. Een soldaat zonder enige oefening naar het front een flak uit elkaar laten halen en in elkaar zetten. Nou weet je ook niet wat er gebeurd, de kans is groot day het je een oog kost, maar dat vliegtuig word niet bereikt.
    Heeft het dan nut om te zeggen, nou in elkaar gezte is gelukt en bij de volgende flak, kan je wel een vliegtuig naar beneden halen. Nee niet bij de volgende kit, direct bij deze en beginnen met de raad vers in de oren.
    Ik maak er altijd een lachertje van, kijk ik bouw modelbouw en souit ze met de airbrush, mijn zus maakt taarten, modelbouw, gebruikt de zelfd brush, en gebruikt gekleurd suikerwater... en een spatel. Toch heeft ze 1/42 een schitterende bruidstaart en dat zonde de verf vab net dat ene merk...kijk Tamya mag je niet eten
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aris5 Bekijk bericht
    Nou ik gebruik revell contacta, werkt bij mij goed, heeft net als alles specifieke eigenschappen. Dat is niet het merk of wat een ander gebruikt, maar ervaring. Ik vergelijk het altijd als oefening, kan het nu nog beter. Een soldaat zonder enige oefening naar het front een flak uit elkaar laten halen en in elkaar zetten. Nou weet je ook niet wat er gebeurd, de kans is groot day het je een oog kost, maar dat vliegtuig word niet bereikt.
    Heeft het dan nut om te zeggen, nou in elkaar gezte is gelukt en bij de volgende flak, kan je wel een vliegtuig naar beneden halen. Nee niet bij de volgende kit, direct bij deze en beginnen met de raad vers in de oren.
    Ik maak er altijd een lachertje van, kijk ik bouw modelbouw en souit ze met de airbrush, mijn zus maakt taarten, modelbouw, gebruikt de zelfd brush, en gebruikt gekleurd suikerwater... en een spatel. Toch heeft ze 1/42 een schitterende bruidstaart en dat zonde de verf vab net dat ene merk...kijk Tamya mag je niet eten
    Inderdaad, oefening is het belangrijkste. Tools zijn minder, maar kunnen veel helpen

Standaard

een eerste foto van het "turret" (nederlands woord ervoor?) - ik denk dat het al een beetje beter uitziet

Standaard

Je mag ook koepel zeggen ;-)

Achteraan heb je nog een naad. Deze kan je eigenlijk niet vlakschuren, omdat daar een soort deellijn zit van de matrijs op de echte.

Deze kan je best namaken met streched sprue:

Een tip hierbij, als je het plastiek opwarmt ga je het op een bepaald moment zien zweten (glanzend komen) en zwellen. dan stoppen met verwarmen, en even wachten tot het dof wordt. Dan pas trekken. Anders breekt het te gauw.

gewoon deze maken en op de naad kleven met behulp van Tamiya extra thin cement, daarna licht schuren. indien nodig kan je meerdere draadjes kleven.

Hier als voorbeeld op een T-34 koepel (1/72)

Deze methode kan je ook gebruiken om lasnaden te simuleren.
    Laatst gewijzigd door Silenoz; 03-12-19 om 13:46

Standaard

dat heb ik niet eens gemerkt - bedankt voor de tip.
    Ik heb niet de stretched sprue en zal het een tijdje duren om het te bestellen - ik kan proberen het te bouwen en te modelleren met putty

Standaard

filmpje kijken, je knipt gewoon een stuk uit een gietraam van je kit hiervoor...

Standaard

Na wat werk te repareren plus primer - ziet het er een beetje beter uit

Standaard

Mooi en strak in het pak (alleh, ondergoed....)

Standaard

Die ziet er heel goed uit, blijkbaar een goede kit met veel details.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Ziet er uitstekend uit!!!

Goede topic beantwoorder

Standaard

Goed zo. Je kan nog wat putty gebruiken rond die plaat vòòr de koepel.

Standaard

Alles knap en ok voor mij alleen stel ik de vraag hoe dat allemaal mooi geschilderd word of is alles nog een dryfit ? Zoals achter die vaten ( benzinetanks? ) en de kisten opzij
    Wel een mooi pansterke
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten