Hoofdsponsor

1/35 T17E1 STAGHOUND Mk. I - Bronco [wip]

Knappe fotostudio! Heb je er een totaalbeeld van?

Dit is hoogstaande modelbouw. Knap!
Als ik even mag muggeziften, (ben geen pantser-kenner, dus kan het ook bij het foute eind hebben) volgens mij loopt er nog een naadje over de loop van het kanon.

Gr
Thiery

Bedankt. Het naadje zal niet zichtbaar zijn omdat het vat geen definitieve verf heeft.
De fotostudio is van bol.com (Puluz Opvouwbare Foto Studio met LED verlichting - 40x40x40 cm) - redelijke kwaliteit en resultaten voor 77 EUR. Foto's worden gemaakt met een oude DSLR-camera met F22, ISO100 & automatische belichting + statief (omdat F22 de belichtingstijd gemakkelijk tot 1/4 - 1/8 seconden kan brengen). Als lens gebruik ik een Tamron 300 mm macro - zeer goedkope lens, maar nogal langzaam in focus, maar geweldig voor statische foto's; Foto's worden genomen op 2-3 meter afstand van het model vanwege de lange brandpuntsafstand;
 
Bedankt iedereen voor mooie woorden en geweldige suggesties; Ik hoop snel terug te komen met foto's van de definitieve versie
 
1e bouw ? Volgens mij heb je in een vorig leven een bekend modelbouwer geweest ;) grapje
Proficiat
Marc
 
1e bouw ? Volgens mij heb je in een vorig leven een bekend modelbouwer geweest ;) grapje
Proficiat
Marc

Het is de eerste "serieuze" modelleringspoging. Een jaar geleden heb ik 2 eenvoudiger geprobeerd:

- Revell VW Beetle Limousine 1968 - montage OK, maar verf was slecht (geborsteld en geen primers, enz.)
- Revell Model Set Spitfire Mk V (1:72) - ging leuk, maar erg klein en slechts 39 onderdelen.
 
Over de verwering kan ik de anderen bijvallen, dat heb je wel beet. De .30's en de tools moeten nog geschilderd worden, waarschijnlijk, schilder het metaal in een donkere kleur.
 
Hier zijn enkele foto's van de definitieve versie van mijn project; Ik zal proberen later wat detailfoto's toe te voegen.
Verre een geweldige build, maar ik heb er veel van geleerd;


0120-2250x1500_1_orig.jpg



0121-2250x1500_orig.jpg




0122-2250x1500_orig.jpg



0123-2250x1500_1_orig.jpg




0124-2250x1500_orig.jpg
 
Mag gezien worden.

...En ieder model is een leerschool, bij mij althans :8
 
als het mij moest vragen wel ik vind hem geweldig , ben natuurlijk geen kenner op gebied van militair materiaal
Proficiat
Marc
 
maar ik heb er veel van geleerd

Dat is het belangrijkste en het plezier wat je eraan beleefd heb. Maar horen er geen steuntjes onder luiken bij de raampjes vooraan en mis de PE spanbanden bij de benzine vaten.
Maar model ziet er leuk uit en de volgende word weer beter met wat je van deze heb geleerd.
 
Het is een mooi project geworden ,ik ben er wel fan van.
 
Bedankt iedereen voor mooie woorden.
@ Ron - inderdaad, die delen ontbreken. Zijn "foto-etched parts" en omdat ik niet wist dat ik ermee moest werken, heb ik ze gewoon kapot gemaakt :(.
 
Was mij nog niet eens opgevallen , zoveel ken ik van militair , ik weet alleen dat het enorm mooi oogt
Marc
 
Bedankt iedereen voor mooie woorden.
@ Ron - inderdaad, die delen ontbreken. Zijn "foto-etched parts" en omdat ik niet wist dat ik ermee moest werken, heb ik ze gewoon kapot gemaakt :(.

Je kan dit misschien nog toevoegen met strookjes afplaktape.
 
Ik ben echt bang om het niet volledig te verpesten; Misschien zal ik dit op termijn, met meer ervaring, herbouwen, net als een geweldig model, maar zeker niet voor beginners.
 
Ik speelde een beetje met een foto van mijn model en Krita (een soort Photoshop, maar gratis) - achtergrondfoto is een royaltyvrije foto van internet.
Ik denk dat het er beter uitziet dan op een witte achtergrond :8




0120-002_orig.jpg
 
Zeer geslaagde foto . Bravo voor het geheel.
 
Inderdaad, met witte achtergrond lijkt ie beetje te vuil, maar met de foto-achtergrond oogt het realistisch.
Knap!

Gr
Thiery
 
Knap gedaan hoor goede Photoshop , ik heb het ooit ook eens geprobeerd maar dat was niks hoor
Tof
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan