Hoofdsponsor

1/35 T17E1 STAGHOUND Mk. I - Bronco [wip]

Die teveel aan lijm kan je later wel wat verdoezelen als vuil op het voertuig.
Ik heb ook lang gevochten om minder lijm te gebruiken en gebruik soms nog te veel :wacko:
 
Vind het er toch goed uit zien.
Mijn enige opmerkingen (zie foto 2) is dat je de verschillende onderdelen nog wat beter zou kunnen opkuisen (bramen) en misschien overwegen om ze later, na het schilderen van het voertuig, aan te brengen. Referte het houweel dat nu op de voorste bevestiging lijkt te liggen in plaats van er door vastgebonden te zijn.

Voor de goede verstandhouding want Nederlands is niet altijd gemakkelijk te vertalen:
"I refer to the 2nd picture. The pickaxe could use a better clean up and maybe it would be better if you add it after the vehicle has been painted. When you look at the front clamp, it look like it lays on top of it instead of having the clamp over it to secure it. That clamp shoud be brown leather or green canvas".

De hendel juist boven de bijl is te dik en zou je kunnen vervangen door iets fijner gemaakt uit ijzerdraad.

"The handle just above the ax is too thick and could be replaced by something thinner made out of metal wire."

Enkel tips die ik hier wens mee te geven.
 
Oppassen met zand ( aluminiumpoeder ) stralen alles maar alles hangt vol dat vliegt naar alle kanten heb zelf zo eentje gekocht heb het twee x gebruikt en snel weer in de doos gedaan , nooit meer gebruikt
Lijmen met een borsteltje ? ik heb zo een lijmdispencer om in zo een mes houder gestoken en eentje met een naald in , een beetje lijm en dan aanbrengen , werkt perfect
Marc
 
Bedankt voor de opmerkingen;

Wat betreft de hendel - op foto's ziet hij er ook dik en zwaar uit

attachment.jpg
 
Hey,

Om het lijmen te vergemakkelijken gebruik ik een tandenstoker waarop ik een drupje lijm doe om nadien over te brengen op de lijmvlakken van je model. Je hebt een betere controle daarover om het teveel eraf te vegen dan. Goed laten drogen dan. het teveel die er nog mocht langskomen langs de randen afvegen met dezelfde tandenstoker totdat er niets meer van te zien is.
 
Hey,

Om het lijmen te vergemakkelijken gebruik ik een tandenstoker waarop ik een drupje lijm doe om nadien over te brengen op de lijmvlakken van je model. Je hebt een betere controle daarover om het teveel eraf te vegen dan. Goed laten drogen dan. het teveel die er nog mocht langskomen langs de randen afvegen met dezelfde tandenstoker totdat er niets meer van te zien is.

Bedankt,
Ik heb dit geprobeerd, maar ik ben bang dat er niet genoeg lijm is en dat onderdelen uit elkaar kunnen vallen; Ik denk dat ik moet leren hoeveel genoeg is en niet alleen lijm toevoegen "just to be sure :)". Ik bestelde wat kleine borstels om de grote borstel uit de Tamiya-lijmfles niet meer te gebruiken;
 
Ziet er al goed uit voor een beginner.
Ik volg.
 
Dit ziet er toch aardig uit hoor. De lijmresten kan je normaal gezien wel afschrapen met een mesje. Wel eerst goed laten drogen.
 
Inderdaad, voorzichtig wegschrapen met een afgerond mesje, of zachtjes wegschuren. Ik heb altijd een paar wegwerp nagelvijlen liggen, rood aan de ene kant, wit aan de andere kant. Daar kan je op best wat moeilijk te bereikbare plaatsen komen en die witte kant schuurt best fijn. Maar als je voorzichtig schraapt lukt het ook.

Maar om lijmvlekken te vermijden gebruik ik voor kleinere/moeilijkere contacten altijd Tamiya Extra Thin Cement, waarmee je vrij exact kan doseren, is eenheel dun borsteltje. Het is ook heel vloeibaar waardoor de lijm mooi overal invloeit. En mors je hier toch wat mee is het meestal amper zichtbaar omdat het echt heel dun opdroogt.
 
Ik gebruik ook de Extra Thin Cement van tamiya. Goed spul en je doet er erg lang mee.
 
Bedankt allemaal voor goede adviezen - zeker bij de volgende build zal ik de ultra-thin Tamiya gebruiken. Mijn werkruimte is echt leeg - nog steeds veel dingen om te kopen als ik ze nodig heb.
 
Nou ik gebruik revell contacta, werkt bij mij goed, heeft net als alles specifieke eigenschappen. Dat is niet het merk of wat een ander gebruikt, maar ervaring. Ik vergelijk het altijd als oefening, kan het nu nog beter. Een soldaat zonder enige oefening naar het front een flak uit elkaar laten halen en in elkaar zetten. Nou weet je ook niet wat er gebeurd, de kans is groot day het je een oog kost, maar dat vliegtuig word niet bereikt.
Heeft het dan nut om te zeggen, nou in elkaar gezte is gelukt en bij de volgende flak, kan je wel een vliegtuig naar beneden halen. Nee niet bij de volgende kit, direct bij deze en beginnen met de raad vers in de oren.
Ik maak er altijd een lachertje van, kijk ik bouw modelbouw en souit ze met de airbrush, mijn zus maakt taarten, modelbouw, gebruikt de zelfd brush, en gebruikt gekleurd suikerwater... en een spatel. Toch heeft ze 1/42 een schitterende bruidstaart en dat zonde de verf vab net dat ene merk...kijk Tamya mag je niet eten
 
Nou ik gebruik revell contacta, werkt bij mij goed, heeft net als alles specifieke eigenschappen. Dat is niet het merk of wat een ander gebruikt, maar ervaring. Ik vergelijk het altijd als oefening, kan het nu nog beter. Een soldaat zonder enige oefening naar het front een flak uit elkaar laten halen en in elkaar zetten. Nou weet je ook niet wat er gebeurd, de kans is groot day het je een oog kost, maar dat vliegtuig word niet bereikt.
Heeft het dan nut om te zeggen, nou in elkaar gezte is gelukt en bij de volgende flak, kan je wel een vliegtuig naar beneden halen. Nee niet bij de volgende kit, direct bij deze en beginnen met de raad vers in de oren.
Ik maak er altijd een lachertje van, kijk ik bouw modelbouw en souit ze met de airbrush, mijn zus maakt taarten, modelbouw, gebruikt de zelfd brush, en gebruikt gekleurd suikerwater... en een spatel. Toch heeft ze 1/42 een schitterende bruidstaart en dat zonde de verf vab net dat ene merk...kijk Tamya mag je niet eten

Inderdaad, oefening is het belangrijkste. Tools zijn minder, maar kunnen veel helpen
 
een eerste foto van het "turret" (nederlands woord ervoor?) - ik denk dat het al een beetje beter uitziet

0016-1200x900_orig.jpg
 
Je mag ook koepel zeggen ;-)

Achteraan heb je nog een naad. Deze kan je eigenlijk niet vlakschuren, omdat daar een soort deellijn zit van de matrijs op de echte.

t17e1_staghound_scout_car_29_of_79.jpg


Deze kan je best namaken met streched sprue:

Een tip hierbij, als je het plastiek opwarmt ga je het op een bepaald moment zien zweten (glanzend komen) en zwellen. dan stoppen met verwarmen, en even wachten tot het dof wordt. Dan pas trekken. Anders breekt het te gauw.

gewoon deze maken en op de naad kleven met behulp van Tamiya extra thin cement, daarna licht schuren. indien nodig kan je meerdere draadjes kleven.

Hier als voorbeeld op een T-34 koepel (1/72)
fd6eb9d3f6cc67d8492ee8322f4d3595.jpg

Deze methode kan je ook gebruiken om lasnaden te simuleren.
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik niet eens gemerkt - bedankt voor de tip.
Ik heb niet de stretched sprue en zal het een tijdje duren om het te bestellen - ik kan proberen het te bouwen en te modelleren met putty
 
filmpje kijken, je knipt gewoon een stuk uit een gietraam van je kit hiervoor...
 
Na wat werk te repareren plus primer - ziet het er een beetje beter uit

0017-1200x900_1_orig.jpg


0018-1200x900_orig.jpg


0019-1200x900_orig.jpg


0020-1200x900_orig.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan