Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 M2 Bradley "Free Fall" - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 24 van 24

Discussie: M2 Bradley "Free Fall"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenVD Bekijk bericht
    Is het eigenlijk de bedoeling van hier ook de trailer onder te plaatsen? Dat zou een hele uitdaging zijn. Overigens gebruik ik voor zandbruin TS-46.
    Nee, die trailer ga ik laten :-) Misschien dat ik hem uiteindelijk op een ondergrondje zet op twee balken (zoals op de trailer), klaar voor transport, met wat rondslingerend materiaal ofzo.

Ik gebruik liever een lichtere kleur als laatste laag, om het schaaleffect wat tegen te gaan. Op een schaalmodel tonen kleuren in verhouding altijd donkerder dan het 1:1 voorbeeld. Ik heb ooit in een tutorial eens gelezen dat je je basiskleur zelfs tot 25% lichter mag spuiten dan de kleur van je referentie om het schaaleffect in balans te brengen met de realiteit. Bovendien verdonkert de kleur nog door washes en andere verwering. En persoonlijk hou ik gewoon ook wel van sterk opgelichte kleuren :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    Iets kleurvaster maken van rode verf zal het verbeteren mijn gedacht.
    Je hebt gelijk, ik ga er nog eens voorzichtig over gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
    Ik vind het opschrift best goed gelukt. Ik wist niet dat vallejo ook spuitbussen heeft.
    Merci! Ja, Vallejo Hobby Paint spuitbussen. Er zitten zelfs twee spuitkoppen bij, een brede en een smalle, maar heel veel verschil zit er niet op. Ze zijn in verhouding goedkoper dan Tamiya (ook groter), maar ik vind persoonlijk de kwaliteit toch minder. Je krijgt sneller miniscule druppeltjes (bv als je van wat verder spuit), terwijl Tamiya zo goed als altijd perfect egaal spuit. Het nadeel van Tamiya spuitbussen is dat het erg snel verbruikt en vooral waanzinnig hard stinkt en op je longen slaat, zelfs met een filtermasker voor mijn neus en mond heb ik er nog last van. Tegenwoordig loop ik even naar buiten om adem te happen en terug binnen spuit ik en hou ik zolang mogelijk mijn adem in

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Spuitbussen gebruik ik enkel buiten. Die van tamiya spuiten inderdaad heel mooi.

Wat ik me nog afvroeg: waarom gebruik je de tamiya spuitbus als je er nog overheen gaat met een andere kleur? Als primer ofzo?
    Groeten,

Michel.

Standaard

Het idee was om eerst een donkere laag te doen en de laatste lichter. Ik wou de lichtere kleur er niet overal dekkend opzetten, een beetje overheen 'misten' zodat er al wat diepte in het verfwerk kwam. Helaas lukt dat met die Vallejo niet zo goed, een dunne laag zetten lukt niet echt, het is of miniscule druppeltjes, of dekkend. En ik heb Vallejo gebruikt omdat de winkel de juiste tamiyakleur niet in voorraad had :-)

Standaard

Ah ok. Een niet dekkende laag zetten heb ik nog geen ervaring mee maar ik snap het.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Gisteren onverwacht tijd, dus nog wat verder kunnen werken!

Pinwashes, of 'inlijnen' is gebeurd.Ik gebruik hiervoor Burnt Sienna olieverf met terpentine. Maar ik heb het altijd moeilijk om een gelijkmatig mengsel te krijgen en te houden, die terpentijn droogt erg snel op, en de olieverf verdunt niet zo mooi vind ik, het valt eerder uiteen in heel kleine partikels. (misschien beter white spirit gebruiken?)

Maar bij mijn vorig model viel me tijdens het gebruik van de filters van Mig op dat deze op een satijn of glanzende ondergrond ook heel mooi kiertjes en hoekjes invloeien, dus ik heb hiermee eens geëxperimenteerd. Ik heb 'Brown for dark yellow' gebruikt als ik me niet vergis, en dat ging oneindig veel beter!!! En de kleur was eigenlijk ook beter voor het 'woestijngele' van dit model. Dus voor mij geen washes meer met olieverf, maar uit een potje

Ik heb de letters wat bijgewerkt, ze zien er beter uit nu. Op dit model moet één decal. Eéntje! En zoals jullie zien is deze ene niet al te best, beetje dik Het is een decal die ik uit mijn spares box heb gevist, de originele decals zaten niet meer in de doos, die ik tweedehands heb gekocht. In werkelijkheid ziet het er wel beter uit, het is voornamelijk de lichtinval die het doet. Ik hoop dat als er een matte laag opkomt het er beter uitziet.

Ik zie ook net dat een van de klemmen van de tow-kabel nog wat bijgewerkt moet worden.

Zo, kleine update, volgende keer ga ik me eens aan de vision blocks wagen, eerste keer dat ik dat doe

Standaard

Zie tot mijn schande dat ik in deze post nog niet gereageerd heb.
    Vind jouw idee en uitvoering tot nu toe heel goed, niets zo moeilijk als iets te bouwen "from the picture" want als je er een foto naast legt moet het wel goed zijn en overeenstemmen.
    Met die ene decal veronderstel ik dat je die zwarte ster bedoeld achteraan. Op foto 3 blijkt duidelijk dat het een decal is, waarschijnlijk heb je geen gladde ondergrond gebruikt maar die rechtstreeks op de matte verf bevestigd? Tracht de randen van de decal te verdoezelen door je basisverf te gebruiken en over die donkere randen te schilderen, heel dun, niets forceren.
    Op foto 1 mogen die roosters wat meer geaccentueerd worden door een donkere wash op de diepliggende punten; verhoogd het dieptezicht.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Merci voor je reactie!

Die decal is wel degelijk op een glanzende ondergrond aangebracht maar ik zal es proberen het te verdoezelen zoals je voorstelt, goed plan.

Welk rooster bedoel je juist? De roosters zitten allemaal in de wash, maar nu je het zegt kan het fijnste nog wel wat meer accentuering gebruiken zie ik.

Merci voor de feedback!

Standaard

Veel beter en vind het knap zeker van boven gezien.
    Pascal

Standaard

Dat donker vlekje rond de decal, is dat niet door de vernis? Glanslak doet de kleur vaak donkerder worden is mijn ervaring.
    Ook al is het maar 1 decal zou ik heel de tank in die vernis zetten om kleurverschil te vermijden.
    Groeten,

Michel.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten