Hoofdsponsor

1/35 M2 Bradley "Free Fall"

Zie tot mijn schande dat ik in deze post nog niet gereageerd heb.
Vind jouw idee en uitvoering tot nu toe heel goed, niets zo moeilijk als iets te bouwen "from the picture" want als je er een foto naast legt moet het wel goed zijn en overeenstemmen.
Met die ene decal veronderstel ik dat je die zwarte ster bedoeld achteraan. Op foto 3 blijkt duidelijk dat het een decal is, waarschijnlijk heb je geen gladde ondergrond gebruikt maar die rechtstreeks op de matte verf bevestigd? Tracht de randen van de decal te verdoezelen door je basisverf te gebruiken en over die donkere randen te schilderen, heel dun, niets forceren.
Op foto 1 mogen die roosters wat meer geaccentueerd worden door een donkere wash op de diepliggende punten; verhoogd het dieptezicht.
 
Merci voor je reactie!

Die decal is wel degelijk op een glanzende ondergrond aangebracht :( maar ik zal es proberen het te verdoezelen zoals je voorstelt, goed plan.

Welk rooster bedoel je juist? De roosters zitten allemaal in de wash, maar nu je het zegt kan het fijnste nog wel wat meer accentuering gebruiken zie ik.

Merci voor de feedback!
 
Veel beter en vind het knap zeker van boven gezien.
 
Dat donker vlekje rond de decal, is dat niet door de vernis? Glanslak doet de kleur vaak donkerder worden is mijn ervaring.
Ook al is het maar 1 decal zou ik heel de tank in die vernis zetten om kleurverschil te vermijden.
 
Dat donker vlekje rond de decal, is dat niet door de vernis? Glanslak doet de kleur vaak donkerder worden is mijn ervaring.
Ook al is het maar 1 decal zou ik heel de tank in die vernis zetten om kleurverschil te vermijden.

Ja, dat doe ik ook altijd, ook omdat een glanzende vernislaag een goeie basis is om washes op te zetten. De decal is gewoon van zichzelf zo... Nu, het probleem is van de baan want met er aan te prutsen is de decal losgekomen :O Dan maar geen decals op deze kit :P

Vervolgens heb ik filters aangebracht, beetje fading hier en daar, variatie tussen de verschillende onderdelen en panelen proberen te krijgen, lichten geschilderd, details hier en daar, de periscopen, stof...

En toen was hij af!

Enkele foto's van de afwerkingsfases (ik zie nu dat de foto's nogal groot uitvallen, in de volgende post gebruik ik er wel terug kleinere) :

Spanriem gescratched van tamiya masking tape en wat PE-restjes.

IMG-20191209-121455680.jpg

Na enkele voorzichtige filters begonnen met - wat mij betreft een grote uitdaging - de aluminium chipping op de zijkanten. In de eerste post van deze thread zie je het effect dat ik wou bereiken. In progress :

IMG-20191209-152816673.jpg

En hier het resultaat met ook al wat stof.

IMG-20191213-151629336.jpg

IMG-20191213-151644517.jpg

En de achterklep - die blijkbaar (gezien de roest) niet uit aluminium bestaat :

IMG-20191213-151657239.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tijd om er hier een einde aan te maken :D

De foto's van het resultaat - nog geen ondergrondje zoals je ziet, dat komt misschien nog wel... Hiervoor heb ik mijn camera bovengehaald, dus de kwaliteit zou beter moeten zijn dan al die gsm-foto's ^^ Al bij al ben ik best tevreden, hoewel ik nu gerust een waslijstje zou kunnen maken met 'voor-verbetering-vatbaar'. Maar we leren bij, da's het voornaamste!

Merci aan iedereen om mee te denken, ik heb er veel aan gehad!

IMG-7360.jpg

IMG-7362.jpg

IMG-7366.jpg

IMG-7367.jpg

IMG-7368.jpg

IMG-7369.jpg

IMG-7371.jpg

IMG-7376.jpg

IMG-7377.jpg

IMG-7378.jpg

IMG-7379.jpg

IMG-7381.jpg

IMG-7390.jpg
 
Vind ik tot nu toe goed gemaakt, pas op dat stof niet te dicht tegen het roest aanleunt. kan aan de foto's liggen, maar de zijkanten geven de aanschijn van ontstaande roest wat niet kan omdat de hull zoals je juist hebt bemerkt uit aluminium bestaat.
 
Ja, ik zie je punt. Ik ben voor de kleur afgegaan op de referentiefoto, daar is het stof ook nogal bruinig. Ik moet zeggen dat op mijn foto's de kleuren niet helemaal natuurgetrouw overkomen, de tank is in zijn geheel meer zandig van kleur, en het stof heeft amper iets roestig in werkelijkheid. Ik kreeg de kleuren niet levensechter gefotografeerd helaas...
 
Niet erg, ik kan enkel dat beschrijven wat ik zie. Met fotograferen hebben we allemaal zo nu en dan ons klein probleempje.
 
Mooi man! Hoe heb je de aluminium chipping gedaan?
 
Merci!!

Met acrylverf (zou even goed met enamels gaan) aluminium gemengd met grijs de ruwe aflijningen afgetekend en ingekleurd. Vervolgens met lichtere en donkerdere grijze alu vlekjes (chips) verder ingevuld, er op lettend dat de randen meer licht grijs bevatten. Als het goed droog was ben ik er nog even met een heel fijn schuurpapier over gegaan, grit 2000, zodat het mooi glad was. Ik vond het niet evident op te doen, maar ben redelijk tevreden. Met een filter of twee en wat stof toch tamelijk realistisch vind ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan