Hoofdsponsor

1/10 lady's from the battlefield

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
een van mijn projectjes, een reeks dames "from the battlefield" voor tussen al het mannen geweld in mijn kast.

Ben over een foto gevallen van een vietcong en was direct verkocht, ze is ondertussen al tamelijk gevorderd.
gekneed is ze in beesputty, zoals 99% van mijn bustes schaal 1/10.
Het hoofd maakt ik altijd eerst de rest volgt dan (of niet).
Het wapen is van Def models en lag nog in mijn "sparebox" van een young buste die ik aan het ombouwen ben, dus dit bespaart mij een hoop tijd.
Er is nog wel wat werk aan voor ik effectief aan schilderen toe ben.

DSCN2386.jpgDSCN2387.jpgDSCN2388.jpg DSCN2389.jpg DSCN2390.jpgDSCN2391.jpg

Op mijn lijstje is de volgende een peshmerga met draganov
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is toch een kunst apart hoor. Prachtig gemaakt.
 
Die tas over haar schouder is mooi afgewerkt. De figuur zelf heeft nog een paar verhoudingsproblemen. Tegenover de armen is het hoofd wat te klein, je bent een vrouw aan het maken, dus de armen zijn gemiddeld minder zwaar gebouwd als wat je gewend bent. Ook de rechter voorarm mag iets langer, als je dat nog kan corrigeren. Vergelijk die met de linker arm, die wel juist is. Het is een vrij los zittend kledingstuk, dus maak de "overhang" minder spannend, tenzij je nog riemen naast de borst zou toevoegen. Nu krijg je een soort "wet T-shirt" effect, wat natuurlijk mogelijk is ginderachter. Ik ben al benieuwd naar de andere ladies.
 
Vind het een pracht idee om ook eens de vrouwen in beeld te brengen.
Als aanvulling op Steven zijn bemerkingen zou ik opteren om de omvang van de borsten wat te verminderen. Ik weet dat het momenteel "in" is maar doorgaans hebben ze ginder achter niet zo'n grote borsten; iets wat voornamelijk op de foto rechts boven sterk geaccentueerd wordt.
 
de basis voor de figuur is de bijgevoegde foto,

Steven de arm heb ik aangepast, de grote word een probleem. Ik ga proberen de schouders te versmallen om het optisch iets kleiner te maken.
Erwin, ik weet, maar de dame op de foto is ook beter voorzien dan de normale Vietnamese en zij stond nu eenmaal model voor deze figuur

8154074aa7ac53cf06200fdd2d2e3177.jpg

we zullen zien, blijft een mooie oefening
 
Als het op een foto gebaseerd is kunnen we er maar weinig over discussiëren hé Jan!
 
dit is waarschijnlijk een propaganda foto, en de dame is er voor uitgekozen denk ik.
 
Niet de gemakkelijkste om te maken maar goed gedaan al.
 
Toch weer verbazend om te kijken hoe van een hoopje kneedbaar materiaal zoiets tot leven komt
Jan ik volg ook deze bouw
Suc6
Marc
 
Ik schijf ook een stoeltje bij, veel succes
 
Heb geprobeerd de meeste opmerkingen om te zetten, met meer of minder succes. heb ook de nek iets korter gemaakt.
Ga proberen nog een paar details toe te voegen en een paar kleine correcties, maar veel grote veranderingen gaat niet meer lukken.

DSCN2395.jpg DSCN2398.jpg DSCN2400.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan