Hoofdsponsor

1/24 Chevy Fleetliner '51 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Kameraden om het wachten te verzachten ben ik snel aan een nieuw project begonnen wel speciaal voor Liliane ( mijn vrouw ) zij is stapelzot naar zulke auto's
Ben er al aan begonnen omdat ik ook hier met tegenslag mag ik niet noemen maar eerder onkunde of onwetendheid , namelijk de Chevy heeft dan ook al meerdere malen in een alcohol badje gelegen omdat het schilderen ( airbrushen niet goed ging ) waarom ? Wel ik heb deze in een candy kleur gespoten van Alclad " Candy orange ) maar daarvoor moest de body eerst in speed zilver ook van Alclad gespoten worden op zich niks ergs maar de candy color is een transparante verf en iedere laag moet over de hele body hetzelfde zijn anders krijg je lichte en donkere vlekken of delen , nu na de derde keer is het me toch gelukt om een redelijk mooie egale kleur te krijgen
Nu even over de Chevy hij heeft een 6 cilinder motor in rij met normaal 1 carburator maar door de jaren zijn het er twee geworden
Het is volgens Chevrolet de voorloper van de hedendaagse " fastback " het dak loopt van aan de voorste raam in 1 glooiende beweging tot aan de achterbumper wat hem een sierlijk uiterlijk geeft
We gaan even de beelden bekijken

De boxart

attachment.jpg

de originele Chevy

attachment.jpg


Het bouwplan bijna een tafelkleed zo groot

attachment.jpg


een overzicht van enkele onderdelen


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Hier de body in kleur

attachment.jpg


attachment.jpg

Deze ga ik proberen af te hebben voor onze ledendag of toch zover mogelijk
Dat was het voor vandaag
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat soort wagens uit de jaren 50 wel tof, de body is al goed gelukt hé Marc.
En dan al die details in chroom, die ga ik zeker volgen.
 
Ik ook Gerry maar ben juist gestopt met chroom te kleven , reden? Die candy kleurtjes zijn zo kwetsbaar bij ht minste springt de verf er vanaf dus eerst een mooie laag blinkende vernis gezet wat tevens een beschermlaag is
Marc
 
Dit zijn de soort wagens waar ik me wel voor omdraai als ik ze zie rijden.
Succes en volg Marc.
 
Mooie wagen en mooie kleur Marc maar op de foto's veel stof te zien, hoop dat het in het echt beter is. Je kennende zal het wel zo zijn.
 
Erwin het is een echte stofmagneet gelukkig zit ze niet in de verf
Thanks voor de reactie
Marc
 
Mooie wagen heel veel succes
 
Mooi project Marc. Hoe is de kwaliteit van de kit? Heb overlaatst zelf een doosje van dit merk opengetrokken, de body is een en al flash en zelfs gietfouten in de carrosserie, heb hem weer in de doos gelegd :(

Greetzzzz Modest
 
Wel deze valt redelijk mee weinig flash wel enkele gietfoutjes soms op zeer moeilijke plaats verder een redelijke kit , maar zoals het is op zijn Amerikaans toen modelbouw nog een gewone kit was , tegenwoordig zijn er veel meer en betere details
Grt
Marc
 
De fleetliner is echt helemaal mijn ding dus mijn aandacht heb je.Mooie kleur heb je gekozen echt iets voor een custom.
Marc S.
 
Beste collega modelbouwers na weer een hoop miserie van de Chevy weeral in bad te zetten , kleurverschil , verf die los komt heb ik hem opnieuw gespoten , na enkele stukjes BMF ondervond ik dat de verf toch makkelijk los komt daarom een eerste laag blinkende vernis en dat ging stukken beter
Dan begon een nieuwe tegenslag mijn BMF was te oud en scheurde bij het minste dus veel afval en weinig kunnen gebruiken maar ok ik ben er door geraakt , nu durfde ik niet echt de zero paint diamond vernis op te zetten uit angst dat de verven zouden vechten dus een spuitbusje vernis blinkend erbij genomen na de twee eerste lagen stonden bijna de tranen in mijn ogen allemaal wolken en kleurverschuivingen , ik dat dat word remvloeistof , toch maar een finish laag vernis gelegd en gaan slapen , mijn eerste werk deze morgen gaan kijken voor het eten en …………………………. alles was weggetrokken op twee plaatsjes ziet men nog iets maar ik laat het zo
Wat was het probleem nu , wel die Candy kleur is op basis van alcohol en die lost op met bepaalde thinners en dat wist ik niet daarom raadde de vrouw van Erik van Almere me aan om vernis te gebruiken op waterbasis maar ik vind dat die niet zo mooi blinkt hoor
Straks fotokes maar eerst even naar de kliniek voor een check-up van mijn suiker
blinkend oranje groetjes
Marc
 
Witte wolken is een teken dat je te dik heb gespoten en dat wil inderdaad meestal wel weer weg trekken na een goede droging.

Tamiya gloss zit in de acryl hoek (ja weet het is geen echte acryl) en die kan net zo goed blinken als Zero vernis alleen zal het geduld moeten opbrengen om een laag of acht vernis aan te brengen en goed laten drogen en dan polijsten :)
 
Ok Ron bedankt dat wist ik niet
Witte wolken waren het niet gewoon in de onderliggende verf , raar maar ook deze zijn gelukkig weggetrokken
Marc
 
Beste vrienden zoals belooft hier de foto's zoals hij uit mijn spuitkamer ( garage ) is gekomen en ik vind dat hij beter meevalt dan gedacht
Kijk zelf maar


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg

En ok ?
Marc
 
voor mij ziet die er goed uit
blinkt mooi

Mark
 
Zo te zien niets mis mee. Die zilveren gloed bij de panel lines zal wel door de flits zijn denk ik omdat op de eerste foto dit niet direct te zien is. Nu nog wat laagjes vernis (Candy lak hou van veel vernis :) ) en dan lekker polijsten om die sinaasappel huid in een baby huidje te veranderen ;)
 
Bangelijk kleurtje en ziet er ferm uit.
 
Dit ziet er mij pico bello uit Marc :)
Je hebt ook glansvernis van motip (spuitbussen) en dat is ook acryl.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan