Hoofdsponsor

1/24 Chevy Fleetliner '51 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Mooie kleur en glans.Ikzelf zou geen andere wielen gebruiken.Gewoon de originele velgen met doppen en banden met white walls maar hem wel wat verlagen.Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Marc S.
 
Ik weet het nog niet vande wielen ik zie wel,
Marc
 
beste vrienden na het goed bekijken van de ophanging ga ik toch niet OOTB bouwen er gaan minuscule veranderingen plaats vinden geen ernstige verbouwingen laat ons zeggen verbeteringen , foto's zullen volgen
Marc
 
Een kleine update , de bladveren achteraan waren een flauw afkooksel van hoe ze er moesten uitzien , daarom heb ik besloten om ze te scratchen naar iets meer aanvaardbare uitvoering , om te beginnen de veren afgezaagd

attachment.jpg

attachment.jpg

om daarna de hoofdveer te scratchen deze is de dikste

attachment.jpg



om daarna de dunnere veren uit te snijden in dunne evergreen of plastcard

attachment.jpg


om tot dit resultaat te komen

attachment.jpg


attachment.jpg


let wel op , dit is een dryfit moet nog de U beugels maken en het chassis verder afmaken , een beugel zit er al op ik weet niet of deze te zien is


attachment.jpg

voila tot zover nu tussendoor ga ik starten aan de bouw van mijn spuitcabine met afzuiging wat een heel gedoe zal worden omdat ik geen gat in mijn buitenmuur wil maken daarom zal ik een leidingsysteem moeten maken om de ongezonde lucht af te voeren , hopelijk lukt het want ik heb iets in mijn hoofd
Indien gewenst maak ik er een topic van laat het maar weten he
grt
Marc
 
Zelfs minieme scratchwerkjes kunnen hun meerwaarde geven. De bladveren zijn zeker een verbetering.
Wat de bouw van de spuitcabine betreft. Ideeën zijn steeds welkom. Ben benieuwd hoe je de afzuiging van de verfdampen regelt zonder een rechtstreekse ventilatie naar buiten toe.

Mvg
airbus56
 
De bladveren zijn inderdaad beter nu.Ben benieuwd naar uw spuitcabine.
Marc S.
 
Marc , gij zijt weer super goed bezig , dat zal nu wel van pas komen dat je jaren de onderkant van auto's hebt gezien :)

Greetzzzzzzzzz Modest
 
altijd leuk om te zien zelf gemaakte verbeteringen

Mooi gedaan

Mark
 
Mooi werk. Het ziet er veel beter uit zo.
 
Tussen de wacht sessies even nog wat verder gewerkt aan de Chevy , met name de U beugels om de bladveren te verbinden met de achterbrug ( pont in het Vlaams )

attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


Ik heb 1 ondoordacht foutje gemaakt dat snel te herstellen is , namelijk de grondplaat waar de U beugels doorkomen zijn er geen twee per kant maar 1 vierkante , ik had al iets gezien dat niet klopte dus een nieuw plaatje maken zal nog reëler overkomen
Marc
 
Mooi werk Marc en plezant werk toch.
 
Uw scratchwerk ziet er veel beter uit als het orginele uit de kit.Prachtwerk.
Marc S.
 
Wel makkers , na weeral een dikke tegenslag met de M1 ( later meer info ) heb ik tussendoor toch nog wat kunnen werken aan de Chevy , met name de motor een paar kleine zaken gescratcht zoals benzine leiding en een oliepeilstok , zelfs bougiekabels deze x geen ijzerdraad gebruikt waarom ? Wel ik heb al een paar x ondervonden dat de kabels niet natuurlijk hangen geen soepele vloeiende lijn en dat stoort enorm vind ik daarom een soort garendraad gebruikt eerst de tipjes in de sec lijm gedrenkt om beter te richten, eens aangebracht ze zwart geschilderd ( vind het zelf stukken beter )


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg
 
beste collega vrienden , vanaf dit moment gaan jullie me als gek verklaren wat ik nu wel kan begrijpen , de reden is dat ik nu iets ga doen wat ik nog nooit gedaan heb op deze manier wel te verstaan heb al eens VW busjes versneden maar dit nog nooit
ik ga deze Chevy " Top Shoppen " ik weet niet of het juist geschreven is , maar het word er eentje met een verlaagd dak iets wat redelijk veel gedaan word bij de customizers en Hotrodders iets waar ik nogal altijd een speciaal gevoel voor heb
De doos lag al een paar jaar onaangeroerd en ben van plan om eerst de lopende kitjes verder af te werken anders krijg ik weer een wildgroei van onafgewerkte zaken
Zodus hier gaan we
Zo vond ik hem achtergelaten in de doos







Alles goed nameten en aftekenen

51096429867_52c64c88d4_c.jpg

En de zaag erin , de brede dubbel klevende tape is om met de Dremel en snijschijfje langs te gaan om niet te ver af te dwalen van de lijn

51096414094_2870b2898b_c.jpg

Even " dry fitten " passen of alles zowat ongeveer uitkomt


51096414064_a45e9b5781_c.jpg

51097139090_77f78db151_c.jpg

Hier al een beetje voorlopig gekleefd

51096429627_ceb2fa0720_c.jpg


Tussenstukjes in plasticard al tussen gekleefd

51097138990_b1a4935526_c.jpg


Dat is het voor nu , nu word het schuren en plamuren ik hoop dat het lukt
Alle sierlijsten , klinken en raamomlijstingen gaan er gewoon af ( cleaned )gewoon een naakte body in een mooie kleur en chroom wielen onder ( zo zou ik het doen 1/1 als ik de poen er moest voor hebben ( haha )
Marc
 
Dat ziet er veelbelovend uit Marc ! Ga zeker aandachtig volgen.

Greetzzz Modest
 
Ja er gaat nog veel werk aan zijn , ben zelf nieuwsgierig hoe het gaat aflopen
Mannen duimen he
Marc
 
vind ik leuk ga ik zeker volgen, er zit wel een knik in je dak.
Die zou ik er toch eerst proberen uithalen, het gaat je veel frustratie besparen nadien.
 
Amai die automannen toch :aargh4:
Vond het op zich een ferme bak maar nu ben ik toch ook benieuwd waar dit eindigt.:wub::D
 
dank u mannen @ Jan ik weet het ik ga nog wel wat plamuur moeten afmaken he dak komt wel goed
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan