Hoofdsponsor

1/76 Bedford MK

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Terwijl ik aan het sukkelen ben met de FiSk 199 en de BSA bikes, nood aan iets om te bouwen.

Deze maal terug naar de roots, de kleinere schaal en nu een 1/76 Bedford MK van JB Models.
Even herinneren dat de Bedford MK de opvolger is van de Bedford RL, 2 types die bij de Belgische Rijkswacht in dienst zijn geweest. heb zelf nog met beide types trucks gereden. De boxart stelt dat dit een 4 tonner is maar bij ons stonden ze bekend als een 3 ton truck.

Vermits mijn fototoestel dienst weigert, zijn de foto's genomen met gsm.

attachment.jpg

De boxart en de kleuren waarin de truck zal uitgevoerd worden als zijnde een truck van het Britse leger onder UN mandaat.

attachment.jpg

De instructies zijn simpel en goed. Decals voor 3 types Britse trucks.

attachment.jpg

De sprues met dikke zware onderdelen maar daarentegen wel een hele heldere cabine uit één stuk.
Voordeel: geen gesukkel met ruitjes plakken.
Nadeel: je kan van binnen niet spuiten want dan moet je eerst heel veel sukkelen om de ruiten aan de binnenzijde ook afgetaped te krijgen.
 
Heel veel succes en plezier met deze kit, kan je binnen niet afplakken met liquid mask en een kwastje?
 
Bedankt Aris.
Ja zou moeten lukken maar uiteindelijk zal er binnen niet te veel te zien zijn.

De bouw gaat vlot, het chassis steekt al in elkaar.

attachment.jpg

Op naar het spuithok!
 
Veel plezier met deze kit.
 
Mijn interesse heb je steeds met uw werken en volg ook deze.
 
Hoewel zware plastiek gaat de bouw hier iets vlotter bij zover dat ik al enkele onderdelen in dryfit kan stellen.

attachment.jpg

De spatborden aan de achterwielen heb ik weggesneden en vervangen door plastiek kaart. Omgerekend hadden deze van de kit zowat de dikte van een pantserplaat en dat kan niet de bedoeling zijn.
Gaat hier nog goed komen .....
 
Hey,

hehe, op kleine schaal dan nog wel.... :)
Ik heb een heel licht vermoeden dat dit een kanshebber voor de zwart/wit gaat worden...;)
 
Hey,

hehe, op kleine schaal dan nog wel.... :)
Ik heb een heel licht vermoeden dat dit een kanshebber voor de zwart/wit gaat worden...;)

Euhhh ... zwart/wit? ..... euhhh .... weet niet wat je bedoeld .... Whoehahaha.

(Woordje uitleg voor de leden van het forum: momenteel loopt binnen onze club IPMS Gent een kleine wedstrijd met als thema Zwart/Wit. Modellen moeten ingegeven worden begin december, uitslag in januari)

De volgende foto's zullen dat zwart/wit wel bevestigen denk ik. Alles nog in dryfit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat moet er nog gedaan worden?
- alles bevestigen en controle verf,
- signalisatieborden achteraan en benzinevuldop aanbrengen,
- decals,
- matte vernis,
- wash.

De tot heden gebruikte verf betreft:
- spuitbus mat zwart uit Action voor onderzijde laadbak en chassis,
- spuitbus Revell witte primer en spuitbus Tamiya white voor body
- Vallejo groene primer voor interieur cabine omdat deze trucks oorspronkelijk een groene kleur hadden voordat zij herspoten werden in wit.
- Vallejo mat zwart voor zetels, stuur, dashboard en versnellingspook.

Wordt vervolgd.
 
Hey,

hehe, dat ziet er al niet zeer slecht uit.
Vergeet de koorden zeker niet he...
 
niet slecht, maar wit is toch een pokkeverf om dekend te krijgen. Hier heeft het een charmerend effect op de zijkanten, maar de verkleuring bovenaan doet raar aan.
 
Zwart/wit is een super uitdaging en ben zeer benieuwd.
Mooie truck trouwens.
 
Heel mooi resultaat zo in het z/w.
 
Toch weer een oogverblindend modelekke van onze Erwin , ja speciaal in dat wit en het heeft wel iets , mooi mooi mooi
Marc
 
Ziezo, deze is afgewerkt.
Ben nog even de spares box ingedoken en heb er witmetalen buitenspiegels gevonden van het juiste type. Had die ooit eens gekocht op een beurs in Folkestone (UK) samen met wat andere witmetalen prutsen, zo van die dingen die je zelden tegenkomt en die je dan wel moet kopen of je vind ze nooit meer.

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het was een quicky en een goede leuke oefening. Ben van plan in de nabije toekomst nog zo een MK te bouwen maar dan als vrachtwagen die nog bij de toenmalige Rijkswacht gereden heeft. Daar zal echter veel verbouwing aan zijn want hij moet dan van een Engels naar een Europees voertuig omgebouwd worden.
Voorlopig nog toekomstmuziek.
 
Not to shabby all , came out very nicely, well done
 
Leuk modelleke geworden .
 
Geen zwart wit dus maar wel heel knap Erwin.
 
Erwin,

Bedford MK ziet er niet slecht uit (voor zover op de foto’s te zien is).
Een voor mijn normen wel zeer snelle bouw, nauwelijks drie weken (daar kan ik alleen maar van dromen….).
Je volgende MK hou ik zeker in het oog ;)

Mvg
airbus56
 
Mooi model geworden. Mijn nonkel had er zo een in de jaren 80. Een grasgroene. Lelijk en stinken als dat ding startte. Herinner me nog dat de pinkers en de ruitenwissersbediening omgekeerd stonden in deze Engelse camion, dat was omdat men bij een model voor linkse rijders de stuurkolom en meters gewoon aan de andere kant plaatste ipv een speciaal dashboard voor Europa.

Greetzzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan