Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Leopard 1 [wip] - Pagina 4
Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 86

Discussie: Leopard 1 [wip]

Standaard

Idd, zo doen ze het in het filmpje, maar de bedoeling van de thinner is ervoor te zorgen dat je geen harde randen krijgt, dwz een zachte overgang tussen met wash behandelde werken en de rest. Hierbij moet je met een zo zuiver mogelijk penseel de randjes bewerken, dikwijls penseel kuisen en propere thinner nemen. Ik begrijp niet goed waarom in het filmpje alle vlakken mee in de White Spirit gezet worden, da's zeker niet nodig, en komt mssch zelfs wat verwarrend over. Ieder zijn manier natuurlijk.

Het probleem is zoals je aangaf inderdaad ook de kleur. Die moet sowieso een stuk donkerder dan je basiskleur.

Op zich is washes een techniek die je na een paar keer zeker onder de knie zal hebben, en dan is het een relatief eenvoudig procédé om snel veel diepte en leven in je model te krijgen. Veel succes ermee!!!

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Bedankt Yvdp en HansThomas.

Ik neem je tip mee in het volgend project. Tja, ik dacht ik zal het filmpje volgen...
    Groeten,

Michel.

Standaard

Ik heb de tip van Silenoz toegepast en de tank een stoffiger (lichtjes) uiterlijk gegeven met tamiya buff.

De washes zijn daardoor enorm vervaagd. Ik wist niet dat dit ging gebeuren maar misschien is dit zo nog geen slechte zaak.

Ik heb het altijd moeilijk om foto's te maken die de realiteit benaderen (qua kleur) dus heb ik er een deel geschoten onder een daglicht lamp en een deel gewoon door zonder belichting. ( op blauw papier is zonder extra lichtbron en de andere onder een daglicht lamp)

Het kan altijd nog stoffiger maar ik vrees dat de kleur dan echt meer buff wordt en het niet meer groen zal zien. Ook weet ik nog niet of ik nu terug een pinwash moet aanbrengen.

Groeten,

Michel.

Standaard

Ik vind het best geslaagd Michel, vooral de koepel kan mij zeker bekoren met dat reliëf er in is het best realistisch.

Greetzzzz Modest

Standaard

Bedankt Modest
    Groeten,

Michel.

Standaard

Mooi werk.
    De subtiele vervuiling aan nummerplaat is af.
    Pascal

Standaard

Knap gedaan, ik heb ook nog een Leopard tank liggen om te bouwen
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Hey,

Inderdaad, mooi model geworden en zeker de gietstructuur op de koepel kan mij bekoren. Misschien een hele kleine tip om je koepel heel lichtjes te drybrushen met een metaalachtig verf zodat de structuur nog beter zal uitkomen en een metaalschijn gaat afgeven.

Standaard

Subtiel stoffig uiterlijk, da's geslaagd. Ik zou zeker opnieuw een pinwash aanbrengen ja, nu is het iets te egaal naar mijn aanvoelen.

Standaard

Ik vind de foto's met de blauwe achtergrond trouwens heel goed gelukt hoor.

Standaard

Bedankt voor de complimenten en tips. Het kan zijn dat ik er nog eens met buff overheen ga aan het rijwielgedeelte en de achterkant.
    Pigmenten zitten ook nog in m'n achterhoofd.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Sterke bouw, bevalt me wel
    Wat ik ontbreek is roet op de uitlaat roosters, vooral je laatste foto maakt dit duidelijk

Standaard

De roet staat nog op het to do lijstje als laatste. Ik heb er een potje zwart pigment voor gekocht. Goed opgemerkt. Op referentiefotos kunnen ze behoorlijk zwart zien.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Knap resultaat zover
    Misschien op het rooster achteraan nog een zwarte wash aanbrengen, zal voor diepte zorgen.
    En ik denk dat het een goed idee is om nog eens met pigmenten er op te werken

Standaard

Merci Beyond, de rooster heeft net een wash gekregen
    Groeten,

Michel.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten