Hoofdsponsor

1/35 Leopard 1 [wip]

Michel

Well-known member
Reporter
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.591
Leopard 1 [done]

Hallo,

Ik ben al vergervorderd met deze tank maar ik ga toch nog een draadje starten. Het volgende project zal ik vanaf het begin posten.

Het plakwerk is gedaan, enkel nog wat verven.

De foto's zijn met de gsm gemaakt want mijn fototoestel heb ik uitgeleend...

De romp is al van kleur voorzien. Enkel nog een wash en misschien wat stoffig maken van de wielen en de tracks.

De koepel voorzien van primer en verf staat als volgende op m'n to do lijstje.

Als laatste een matte vernis eroverheen.

Al bij al was de pasvorm goed van de kit enkel de rubber tracks vind ik niet goed. Ze lijmen gaat bijna niet, ook niet met CA en de verf pakt ook niet zo goed.

Het model is al cadeau voor m'n peter die deze tanks van dichtbij heeft meegemaakt in z'n legertijd.

Genoeg geleuterd, nu de foto's:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook meegemaakt zelfs 1 van de eerste Leopard's is in mijn eenheid geleverd en dan nog wel de bergpanzer met de schop vooraan , ik heb hem in mijn legertijd drie x zien werken de derde x was er een nagel in de lufter gevallen en de motor moest eruit , reden ze waren er zo fier op dat ze er een houten kader rond gebouwdmet een zeil erover en 1 van de mannen had een nagel laten vallen , duur grapje weeral
Knap werk zo op het eerste zicht
Doe zo verder
Marc
 
Veelbelovend wat er hier al te zien is ik volg.
 
Je hebt ze er toch nog goed op gekregen, die tracks. Vinyl rupsbanden zijn inderdaad miserie. Is het een al wat oudere bouwdoos misschien?
 
Merci.

De doos is van 2015 (revell)

Deze avond heb ik de koepel in de primer gezet. Ondanks dat ik altijd een verstopte nozzle krijg met vallejo surface primer is het toch gelukt :)
Ik blijf koppig deze primer gebruiken tot ie op is.

attachment.php


attachment.php
 
Heb je al geprobeerd om de primer een beetje te verdunnen? En/of echt hééééél lang schudden op voorhand?
 
Ik heb goed geschut met een bout in het flesje. Verdunnen heb ik nog niet gedaan, geen idee of dat mag met een primer.
 
Ik ben vrij zeker van wel. Ik heb geen airbrush meer, maar ik verdunde altijd redelijk fel, en dan in meerdere dunnen laagjes werken. Je kan het altijd eens testen op een overschotje plastic.
 
Het is het proberen waard. Merci voor de tip.
 
verdunnen is geen probleem, een paar druppels retarder doen wonderen
 
Beste Michel,

Vallejo verf en primer kan zonder probleem worden verdund om te airbrushen (je mag gerust 10 à 20 % verdunnen, werkdruk 0,8 à 1 kg).
Welke naald gebruik je ? Een iets dikkere naald (en dus iets grotere nozzle) kan ook helpen om Vallejo vlotter te verwerken.

Mvg
airbus56
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat tot zover.

Persoonlijk gebruik ik ook heel vaak vallejo primer en verdun het altijd met thinner, van Vallejo en een drupje Improver. Spuit met een 0,3 of 0,5 naald. En heel bewust eerst lucht dan pas de primer, bij het soppen eerst stoppen met primer en dan pas de lucht. En met Vallejo primer, als je de lucht toevoer te snel stopt, gaat het hechten aan de binnenkant. Dat effect veel sneller dan met de vallejo verf
 
Ik heb een 0.4 naald en nozzle gebruikt. Ik zal volgende keer eens wat verdunnen.

Ik heb dit jaren geleden gekocht:

Vallejo retarder medium 73.597

attachment.php


Maar dat is een gele gel-achtige substantie. Misschien dat ik daar eens een druppel van kan gebruiken.
Maar ik vrees een beetje dat het dan niet goed uithard.
 
Met die retarder in je primer zal deze heus wel goed uitharden dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Zelf heb ik nooit geen problemen met de Vallejo primer zo uit de fles in de AB zonder al die extra op kosten jagende toevoegingen die ze aanraden :)
 
Tja, ze vinden altijd wel nieuwe dingen uit om te kopen :)
Het zou beter zijn als ze die dingen ineens bij in de primer verwerken.
 
Ziet er goed uit, alleen die kabel naar de IR-camera... die zou ik er terug afhalen, opvullen met een koperdraadje en terug bevestigen.. door die knik(ken) lijkt het net niet je dat en doet ie eigenlijk een beetje afbreuk aan het model. indien ie reeds opgevuld is, mss eens kijken om de knikken iets te verzachten.
 
Bedankt voor de tip Silenoz. Ik heb het niet opgevuld, had geen weten van die techniek.

Het is echter vastgesmolten en dus niet meer verwijderbaar. Het is een soort rubber materiaal en aan de knik zat het vast in de sprue...
 
Beste,

Ik zou toch proberen om de originele kabel te vervangen door een koperen exemplaar zoals Silenoz suggereert want deze kabel stoort inderdaad een beetje.
Is het niet mogelijk de kabel tegen zijn ligplaats af te knippen en een tweetal gaatjes te boren waarin dan een koperen kabel kan worden geplaatst? Ik denk dat het resultaat veel realistischer zal zijn.

Mvg
airbus56
 
Ik heb de kabel wat gemasseerd en verlegd en het ziet er wat beter uit. Ik heb geen koper meer liggen maar ik zal eens kijken bij mijn visgerief, daar zit misschien nog wel een stalen onderlijn in de doos. Al zal dat waarschijnlijk te dun zijn.
Is deze kabel in het echt glad of gevlochten? Ik vind er op het net geen foto van.

attachment.php


attachment.php
 
De koepel heeft een kleurtje gekregen en een laagje solsplus.
Nu een paar details schilderen en dan proberen om lichtjes te verweren.

attachment.php


attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan