Hoofdsponsor

1/35 Panzer Ia (Tristar)

HansThomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
173
Zoals in het "even voorstellen" al te lezen valt ben ik nieuw hier, en zal ik maar ineens met de deur in huis vallen! Dit kitje - een beetje een klassieker, die Panzer Ia - ben ik meer dan 10 jaar geleden begonnen. Na een hele lange pauze ben ik een paar weken geleden opnieuw beginnen modelbouwen, en schiet het ondertussen lekker op. Ik was eerder van plan om voor full interior te gaan, maar dat heb ik maar gelaten, 10 jaar is al lang genoeg :D
attachment.jpg
Zo zag hij er een paar dagen geleden uit, zoals je ziet ben ik bezig met de oppervlakken wat te breken met olieverf ("fading" zoals MiG dat noemt). Het is de eerste keer dat ik dit doe, en na wat zoeken begint het te gaan, en bevallen de resultaten me wel. De reservetracks en het reservewiel moeten natuurlijk ook nog onder handen genomen worden...

Verdere foto's zullen nog volgen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk om meteen met een Panzer binnen te vallen ;) (doet me ergens aan denken..)

Ziet er goed uit al !
Die schep heeft een mooie kaal-ijzer glans... wat heb je daarvoor gebruikt ?

Diorama plannen met deze ?
 
ziet er al heel mooi uit. Die oliedotjes niet te lang laten zitten, of ze durven reageren met je verf
 
Merci @silenoz ! Nee hoor, was alleen voor de foto. Ondertussen is ie helemaal bewerkt.

@peter : ja, die Duitsers he :nowink: Die schep is simpelweg zwart geverfd en dan met een zacht potlood erover wrijven. Nog wat roest en stof en dan zou hij er goed gebruikt uit moeten zien.

Merci allemaal voor de comments en het welkom ^^
 
Voor een herstart ziet dit er zeker goed uit en leuk te zien dat je ook veel bijgelezen hebt over verbeterde en gevorderde schilderstechnieken (oliedotjes)
Hoop wel dat je de spare tracks en de tracks in het algemeen in een ander kleurtje gaat steken want nu zijn ze zeer onrealistisch.
 
Ja, da's zeker de bedoeling, er moet nog heel wat gebeuren eer ie af is...
 
Mooi hoor! Ik doe het je niet na.
 
Mooi resultaat zover , heel veel succes met het vervolg
 
Amai dat beloofd veel goeds.
 
Hey,

Welkom, en laat u gaan..... :)
Ik vermoed 1/35...
 
Merci allemaal! Ja, 1/35. De foto is weg in de eerste post, heb ik iets verkeerd gedaan? :-\
 
Ik zie nu twee identieke foto's in die post.
 
Mm. Ik geen enkele, ben wel op mijn gsm aan het kijken, zal es op mijn laptop checken.
 
de 2 foto's zijn één en dezelfde. Kan men zien wanneer op "met citaat reageren" wordt geklikt.
In het album staat alleen deze ene foto.

Niet vergeten na uploaden van foto's en sluiten van uploadvenster met "done" het vakje "wijzigingen opslaan" in het album aan te klikken.
 
de 2 foto's zijn één en dezelfde. Kan men zien wanneer op "met citaat reageren" wordt geklikt.
In het album staat alleen deze ene foto.

Niet vergeten na uploaden van foto's en sluiten van uploadvenster met "done" het vakje "wijzigingen opslaan" in het album aan te klikken.

Ok, merci, zal er op letten!

Ondertussen nog wat verder gewerkt, het einde is in zicht! Alles bewerkt met de olieverf dotjes, vervolgens wat chipping, heb geprobeerd het wat sober te houden. Er zijn nog een aantal details bij te werken, vervolgens concentreer ik me op tracks, beetje droge modder, en dan stof. Ik twijfel nog of ik een ondergrond ga maken. attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
En even een eindsprintje ingezet, hij is af!

Mijn eerste afgewerkte model in 10 jaar :D

Bij het dusten ging het wel ff de mist in. Die Mig-pigmenten, ik moest er toch even terug inkomen. Gevolg is dat hij er uiteindelijk veel stoffiger uitziet dan bedoeld, maar ach, we hebben weer bijgeleerd :-)

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Toen de Panzer toevallig even naast een oud testmodel stond viel het wel heel erg op hoe onwaarschijnlijk kléin zo'n panzer I wel niet is!!!
Beide zijn in 1/35 ja :D

attachment.jpg
 
Het is maar net wat je beoogt. Als deze tank is weergegeven anno 1960 ergens bij een schroothandelaar, dan vind ik 'm prachtig; bedoel je een situering in de Tweede Wereldoorlog dan denk ik dat geen enkele tank er die dagen zo uitzag. Anderzijds, was ik er niet bij dus je weet maar nooit.

In het eerste geval, zou ik de mitrailleurs ook een verwering geven want nu tekenen die wel wat 'nieuw' af tegenover de rest.
In het tweede geval geldt, zeker op schaal, less is more. Bekijk oude foto's van het origineel om erachter te komen hoe dat eruit kan hebben gezien.

Fijn eerste model na lange tijd, in elk geval. Je hebt het wel in je vingers zitten, dat is duidelijk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan