Bedankt Pascal & Erwin!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat er wat meer klare pigmenten mochten gebruikt worden in combinatie met dat Europe Dust. Ik dacht hierbij aan wat zand kleuren zoals MiG Sand of zelfs Gulf War Sand dat goed kan inblenden met het Europe Dust.
Dat heb ik idd getracht te doen, maar dat ging niet zo vlot en ik ben er mee gestopt zodra het een beetje effect had, ik wou niet opnieuw met een stof-massacre zitten Ik had dan het beeld voor me van een tank die heel wat kilometers heeft afgelegd, waardoor er zich best veel oud stof heeft gehecht aan de tank, en de meest recente ritjes hebben wat lichter stof achtergelaten. Je kan er maar best een verhaaltje rond maken zeker :-)

Vooral het feit dat de toren, het hoogste punt van de tank, bleker aftekent in kleur dan de rest vind ik geslaagd: vangt ook net dat ietsje meer zon op.
Danku!!! Dàt was nu eens wél zo bedoeld :-)

Wat mij persoonlijk het meeste stoort is de kleur van de uitlaat...
Ja, ik ga er zoals zovelen zonder nadenken van uit dat dat erg verroest moet zijn, maar ik heb er inderdaad niet echt over nagedacht. Ik heb je uitleg met veel aandacht gelezen en neem het mee naar volgende projecten, ik ga zelf mijn referenties ook checken dan. Bij deze ga ik het laten afhangen in wat voor context ik hem uiteindelijk ga plaatsen, en dan nog wat wijzigingen conform daarmee uitvoeren.

Die gaatjes in de roosters, die zijn helaas wat dichtgeslibd bij de matte vernis aan te brengen, dat ging ook niet zo lekker - spuitbus van Vallejo, vond ik persoonlijk toch minder goed gaan dan Tamiya.

Merci voor je visie!