Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 VT-55, Armada hobby - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 32

Discussie: VT-55, Armada hobby

  1. #16

    Standaard

    1/72???? Ongelofelijk. Al die pe, ik begin er niet aan. Straf bezig, wordt een topper.
    Laatst gewijzigd door HansThomas; 05-11-19 om 00:06

  2. #17

    Standaard

    Sta/zit ook vol bewondering te kijken naar dit knap PE werk.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

  3. #18

    Standaard

    Bedankt voor de complimenten, men zou er nog van blozen...

    @Airbus56: het is niet mijn proefstuk, maar oefening baart kunst, en ik had een goede leermeester.

    @Michel: belangrijkste is propere oppervlakken, alles op temperatuur laten komen, niet teveel soldeer of flux. En oefenen, zoals met alles. Lijmen kan je ook. Gaat niet zo stevig zijn. Ook een proper oppervlak creëerden, en werken met dunne secondenlijm. Een druppel op een niet zuigend oppervlak zoals een stukje alufolie is +/- 20-30 bruikbaar. Het stukje op zijn plaats houden en met een draadje een beetje CA uit deze druppel nemen. Daarna de verbinding aantikken. De capilaire werking zorgt voor een quasi onzichtbare verbinding. Geen lusje maken, dan breng je teveel lijm aan. Eventueel nog eens herhalen.

  4. #19
    Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25-07-08
    Berichten
    2.304

    Standaard

    Dank je voor de uitleg. Ooit ga ik dat wel proberen, met lijm dan wel.
    Groeten,

    Michel.

  5. #20

    Standaard

    Hier toch weer wat bijgeleerd , geweldige prestaties wat we hier te zien krijgen
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

  6. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silenoz Bekijk bericht
    Bedankt voor de complimenten, men zou er nog van blozen...

    @Airbus56: het is niet mijn proefstuk, maar oefening baart kunst, en ik had een goede leermeester.

    @Michel: belangrijkste is propere oppervlakken, alles op temperatuur laten komen, niet teveel soldeer of flux. En oefenen, zoals met alles. Lijmen kan je ook. Gaat niet zo stevig zijn. Ook een proper oppervlak creëerden, en werken met dunne secondenlijm. Een druppel op een niet zuigend oppervlak zoals een stukje alufolie is +/- 20-30 bruikbaar. Het stukje op zijn plaats houden en met een draadje een beetje CA uit deze druppel nemen. Daarna de verbinding aantikken. De capilaire werking zorgt voor een quasi onzichtbare verbinding. Geen lusje maken, dan breng je teveel lijm aan. Eventueel nog eens herhalen.
    Beste,

    In plaats van een druppeltje CA lijm op een stukje aluminiumfolie aan te brengen alvorens deze te verwerken kan je hiervoor beter een stukje opgekuiste marmer gebruiken. Ik heb zelf een aantal resten van vloertegels en marmeren bladen (gevraagd aan een bevriende vloerder/ marmerbewerker).
    In tegenstelling tot bepaalde andere materialen reageert marmer niet met de CA lijm en is de lijm iets langer te gebruiken. Een blokje marmer is bovendien stabieler en handiger in gebruik dan een stukje aluminiumfolie.

    Mvg
    airbus56
    Laatst gewijzigd door airbus56; 06-11-19 om 00:19

  7. #22

    Standaard

    Bedankt voor de tip

  8. #23

    Standaard

    Amaai mijn ogen als ik er nog maar aan denk alleen, maar het zal wel de moeite worden op de foto's te zien. Ik blijf mee volgen
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

  9. #24

    Standaard

    sst... ik bouw liever dan ik schilder... ik heb niet teveel kaas gegeten van verweren enz... dus geen te hoge verwachtingen AUB

  10. #25

    Standaard

    Ach een fabrieksnieuw model is ook mooi eventueel een hele lichte verwering in plaats van een afgerachte bak die al 50 jaar dienst doe zonder onderhoud.

  11. #26
    Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25-07-08
    Berichten
    2.304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silenoz Bekijk bericht
    sst... ik bouw liever dan ik schilder... ik heb niet teveel kaas gegeten van verweren enz... dus geen te hoge verwachtingen AUB
    Idem hier
    Groeten,

    Michel.

  12. #27

    Standaard

    1/72. Zelfs met een vergrootglas zou ik het waarschijnlijk nog niet zien. Respect man en puik werk.

  13. #28

    Standaard

    Hey,

    Yep, goed bezig zou ik zeggen.
    Persoonlijk zou ik lijmen. Ik gebruik meer en meer de Gator om PE te lijmen, gaat ook maar je moet het laten drogen. Voordeel is hier dat het 'soepel' blijft.

  14. #29

    Standaard

    Swaken,

    Ik veronderstel dat je hier de "Thin Blend" bedoelt (flesje met wit vignet)?

    airbus56

  15. #30

    Standaard

    Hey,

    @airbus56, neen het is een gekleurd etiket, Gator's Grip, acylic hobby glue.
    Dit droogt transparant op, blijft een soort van soepelheid behouden, er tegen botsen mag en zit stevig vast, enige voorwaarde, goed laten drogen; +/- 1/2 uurtje en desnoods nog meer.
    Ik lijm er ook de schoenvetters mee, lees rubberen tracks van de oudere modellen, maar laat deze 24 uur drogen. Tot nu toe geen miserie gehad.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •