Bedankt voor de complimenten, men zou er nog van blozen...
@Airbus56: het is niet mijn proefstuk, maar oefening baart kunst, en ik had een goede leermeester.
@Michel: belangrijkste is propere oppervlakken, alles op temperatuur laten komen, niet teveel soldeer of flux. En oefenen, zoals met alles. Lijmen kan je ook. Gaat niet zo stevig zijn. Ook een proper oppervlak creëerden, en werken met dunne secondenlijm. Een druppel op een niet zuigend oppervlak zoals een stukje alufolie is +/- 20-30 bruikbaar. Het stukje op zijn plaats houden en met een draadje een beetje CA uit deze druppel nemen. Daarna de verbinding aantikken. De capilaire werking zorgt voor een quasi onzichtbare verbinding. Geen lusje maken, dan breng je teveel lijm aan. Eventueel nog eens herhalen.
Beste,
In plaats van een druppeltje CA lijm op een stukje aluminiumfolie aan te brengen alvorens deze te verwerken kan je hiervoor beter een stukje opgekuiste marmer gebruiken. Ik heb zelf een aantal resten van vloertegels en marmeren bladen (gevraagd aan een bevriende vloerder/ marmerbewerker).
In tegenstelling tot bepaalde andere materialen reageert marmer niet met de CA lijm en is de lijm iets langer te gebruiken. Een blokje marmer is bovendien stabieler en handiger in gebruik dan een stukje aluminiumfolie.
Mvg
airbus56
Laatst bewerkt: