Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Archer FH77BW, 155mm Howitser, W-Model
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Archer FH77BW, 155mm Howitser, W-Model

Standaard Archer FH77BW, 155mm Howitser, W-Model

De archer is een volgende generatie zelfaangedreven 155mm artilleriesysteem ontwikkeld door Zweden en Noorwegen.

De basis is een Volvo A30D 6x6 alle-terrein gearticuleerde arctische trekker, waarop een volautomatisch 155mm/L52 geschut geplaatst wordt en een M151 Protector afstandsbediend machinegeweer. De gepantserde cabine is bestand tegen kogels en fragmenten van granaten. In de koepel kunnen 21 granaten worden meegenomen in een automatisch magazijn. Bereik van het geschut is 35km, en met speciale munitie wordt dit verhoogd naar 60km (XM982 excalibur die via GPS wordt aangestuurd en gecorrigeerd in de vlucht). Het systeem is onwikkeld als een hoogwaardig tactisch en operationeel systeem, waarbij een snelheid van 70km/h kan gehaald worden, en binnen de 30 seconden is het syteem vuurklaar of klaar om te vertrekken vanuit de vuurpositie, wat tegenartillerie moeilijk maakt. Ook kunnen er 75 rondes/h afgevuurd worden gedurende 24h, en een intensief vuur van 20 rondes in 2.5min of 3 rondes in 15s. Ook kunnen tot 6 rondes afgevuurd worden die op hetzelfde moment inslaan. Bemanning bestaat uit 4 personen.

Het project werd gestart in 1995, en in 2004 werden 2 prototypes getest. In 2008 werden de eerste units besteld:

Het basis-chassis:

en de Archer:

De kit:

en de onderdelen:

Deze zijn op een paar kleine onderdelen na gerecht en opgeschoond, dus klaar voor assemblage
    Laatst gewijzigd door Silenoz; 09-10-19 om 10:56

Standaard

Jij weet er de specialekes wel uit te kiezen, veel succes met deze.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Om te zeggen dat dit een alledaags voertuig dat hier in Haarlem op elke hoek van de straat geparkeerd staat, zou tegen het overdrijven aan zitten. Ik sluit me aan bij de woorden van Erwin en zie vooruit richting bouwreportage.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Amai. Maar weet dat ze zeer flexibel zijn als truck dus begrijp ik het opzet wel .
    Sta wel versteld van het kunnen zijwaarts opstellen en dan nog te vuren .
    Pascal

Standaard

Bedankt, er wordt meer en meer naar wielvoertuigen gegaan, niet enkel omdat de terreinvaardigheid beter is, maar ze zijn lichter, mobieler, goedkoper, enz... dan tanks.

De koepel kan 85° naar links en rechts draaien, de loop kan van -1° naar 70° in het vertikale vlak. Dat ie zover kan draaien en nog schieten heeft misschien ook te maken met de terugstootdempers.

het begin:

de eerste 2 onderdelen:

en in dryfit:

er zijn geen houders voorzien om deze plaat op hoogte te houden, dus eerst positioneren met tape, meten hoeveel je ongeveer nodig hebt en met het afval (de gietblokken van de resindelen een verhoog maken:

op maat vijlen en droogpassen:

klaar om te lijmen.

Net zoals Roy zijn paneellijnen vulde maak ik gebruik van de CA om de overgang tussen de twee delen te vullen. daarna het teveel wegvijlen en nu is ie klaar om de naden te testen met verf:

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Zo lijkt het net een groot model... misschien de obligatoire knikker of eurocent erbij leggen zodat we een indruk krijgen van hoe groot het is.

Ziet er al mooi passend uit (natuurlijk moet je soms wat dingen zelf erbij verzinnen, zoals hier nu al, maar toch).
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

in 1/72 is ie echt wel een reus, het mes is 15cm, de lengte overmeten is iets meer dan 20cm...:

Standaard

ik zet er ook een stoeltje bij. Moest ik deze ooit tegenkomen op schaal 1/35 aan een betaalbare prijs gaat ie ook mee naar huis.
    Zeker performant speelgoed dat onze zweden gebouwd hebben.
    Benieuwd naar jouw versie.
    If you don't stand behind our troops, feel free to stand in front of them

Standaard

Indrukwekkend stuk oorlogstuig !, zowel qua looks alsook de prestaties. (6 afgevuurde granaten die gelijktijdig inslaan... knappe aansturing!)

Veel plezier met de bouw
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Heel veel succes met dit indrukwekkende voertuig en kanon.
    Deze voertuigen hebben ook mijn bijzondere belangstelling
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Dat is het minste wat je kan zeggen van een specialleke Erwin. Dit model volg ik mee. Het gaatcde moeite zijn als het klaar is
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten