Hoofdsponsor

1/80 Mississippi raderboot [DONE]

fijne vakantie , die heb je zeker verdiend na zulk een update.
 
Mooie update en vooruitgang.
 
mooi hoor met de trap wel eerst goed passen want dacht dat deze een beetje tegen wringt bij het plaatsen ( hij past niet 100% dacht ik in deze kid dus goed kijken wat je doet
 
Ondertussen nog wat kunnen doen.

Dek 3 Vloeren in visgraatmotief in progress
attachment.jpg

Beplankt, uitsparingen vrijgemaakt, schuurband rond gelegd, opgeschuurd en gevernist e n al even in dryfit gezet.
attachment.jpg

De 2 wenteltrappen, constructie in progress
attachment.jpg

Na 3 keer opbouwen en terug afbreken (maten BB klopten niet) zit hij er eindelijk in (veel bloed, zweet en tranen !)
attachment.jpg

Uiteindelijk de goede (dekkende) verf gevonden. Precisiewerk waar een loep aan te pas moet komen.
attachment.jpg

Gemonteerd is het wel een blikvanger.
attachment.jpg

Steunpilaren, relingen en verstevigingsdriehoeken geplaatst en alles gevernist (sneller geschreven dan gedaan !). Begint stilaan vorm te krijgen.
attachment.jpg

Volgende week gaan stappen op en rond de Kemmelberg. Zal werf weerom even moeten sluiten.
 
Laatst bewerkt:
De getoonde vorderingen mogen er zeker zijn, prachtig stukje bouw en schilderwerk.
 
Mooi projectje, is eens iets anders dan de klassieke schepen die we hier doorgaans te zien krijgen.
De bouw vordert snel en de evolutie wordt duidelijk in beeld gebracht.
Prettig om te volgen.

Mvg
airbus56
 
Hele mooie en vlotte bouw mooi om naar te kijken
 
Nog wat hout tussengooien zie.
Hierbij het verdere verloop van mijn projectje waar ik sinds september mee bezig geweest ben.

Dek 3 in opbouw
attachment.jpg

Dekken in visgraatmotief beplankt
attachment.jpg

Stuurhuis klaar voor montage en beplanken
attachment.jpg

Roer geplaatst
attachment.jpg

Trappen geschilderd en klaar voor montage
attachment.jpg

Ornamenten op stuurhuisgeplaatst, ruiten gezet, trap en trapleuningen geplaatst
attachment.jpg

Scheepsbel en dakversiering geplaatst
attachment.jpg

Keukenschouwen gemonteerd
attachment.jpg

Ingrediënten voor de hoofdschouwen
attachment.jpg

en gemonteerd
attachment.jpg

en geplaatst
attachment.jpg

Onderdelen zitbanken
attachment.jpg

en gemonteerd
attachment.jpg

en geplaatst
attachment.jpg

Trapleuningen op maat maken
attachment.jpg

en monteren
attachment.jpg

Steunbalken dek 2 en 3 geplaatst
attachment.jpg

Masten konisch gedraaid en gevernist
attachment.jpg

Wimpel voorbereid om vorm te geven met ijzerdraadjes
attachment.jpg

Trapjes, banken en leuningen in de verf
attachment.jpg

Dek 3 en 4 klaar voor montage
attachment.jpg

Biervaten geschilderd en gemonteerd
attachment.jpg

Loopbrug beplankt
attachment.jpg

en gemonteerd
attachment.jpg

Mooie wapper in de vlag gekregen
attachment.jpg

Met alle masten, relingen, schouwen, tuigage,... krijgen we dan dit als eindresultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De boeg moet nog even bijgewerkt worden maar wacht nog even op de juiste produkten
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie bouw maar zijn de schouwen in het echt van hout? Ik vermoed van niet maar je ziet de houtstructuur er nu nog wel in. Ik zou deze met fijne plamuur glad maken en dan zwart schilderen, dan ben je van de houtstructuur vanaf. Je buigwerk voor de trappen vind ik sterk gedaan want ik weet dat dit niet vanzelfsprekend is.
 
Niet mijn ding maar toch knap gebouwd , mooi werk geleverd
Proficiat
Marc
 
Mooie bouw geworden maar volg Michel zijn opmerking wel.
 
Mooie bouw, ik doe het je niet na.

Maar er vallen mij toch een paar dingen op waar je bij een volgende bouw toch rekening zou moeten met houden. Sta mij toe deze op te sommen:

- foto met de biervaten: hier zie je dat de trappen niet vlak op het dek staan en dat is iets dat zeer opvalt. De trap rechts lijkt zelfs te zweven.
Je zou kunnen overwegen om bijv. houtputty te gebruiken om deze openingen op te vullen of werken met fijne stukjes hout die je kan inpassen.

- foto met de geplooide traprailings bevestigd aan de trap: hier is duidelijk te zien dat de trap zelf niet egaal aansluit met het dek. Aan de ene zijde steekt die hoger uit en aan de andere zijde is hij dan weer te laag.

Verder dezelfde opmerking wat de schoorstenen betreft.

Ik herhaal dat het een knappe bouw is waar veel werk in gestoken is en je mag er terecht fier op zijn. Je parketvloer op het dek vind ik geniaal.
Maar die trappen doen afbreuk aan het geheel temeer daar zij direct in het zicht staan op de voorplecht. Misschien kan je het nog wat bijwerken?
 
Laat ik zeker starten met te melden dat je een Prachtig eind resultaat neerzet.
De trappen zijn misschien niet helemaal perfect maar je hebt deze wel helemaal zelf bedacht en gemaakt omdat die in de kit helemaal niet deugden.
Voor de eerste keer heb je het er best goed vanaf gebracht, want zo makkelijk is zoiets niet. Het is natuurlijk alleen een beetje jammer dat deze nu net in het oog vallen als je ze vergelijkt met de rest van wat je gebouwd hebt.
Je mag dus terecht echt wel fier zijn op wat je gebouwd hebt.Applaus
 
Prachtig model !! zo'n vaartuig als dit straalt ook wel iets feestelijks uit vind ik :D

Petje af gezien dit de eerste keer is dat je iets dergelijks bouwt Applaus

De aangehaalde punten waren mij (behalve de 'zwevende' trap) niet eens opgevallen.
Als je daar nog wat aan kunt doen raad ik je aan om het aan te pakken, anders moet je het maar zien als leermomentjes ;)
 
Prachtig gemaakt, mijn complimenten.
 
Ik kan mij vinden in de opmerkingen die gegeven zijn over bepaalde details (vooral wat de trappen betreft).
Anderzijds, je hebt hier hoe dan ook een prachtig model neergezet en dit in een categorie die je bijna nooit tegen komt (voor mij is het de eerste keer dat ik de bouw van een raderboot kan volgen).
Indien je de kleinere details iets meer opvolgt wordt het volgende project een topper.
Ik kijk al uit naar je volgende bouw
Mvg
 
Hoi Eric, is de boot klaar, dan zet ik haar bij de afgewerkte projecten?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan