Hoofdsponsor

1/32 Felixstowe F.2a late (WNW)

Edwin, ik kreeg een linkje toegespeeld naar een duidelijk artikel over hoe men tweedekkers kan riggen.

Daar worden ook de Gaspatch turnbuckles besproken met nuttige tips, met name over welke types geschikt zijn en welke niet.

Het artikel vind je hier
 
Edwin, ik kreeg een linkje toegespeeld naar een duidelijk artikel over hoe men tweedekkers kan riggen.

Daar worden ook de Gaspatch turnbuckles besproken met nuttige tips, met name over welke types geschikt zijn en welke niet.

Het artikel vind je hier

Dank Peter

ik heb inmiddels wat gaspatch turnbuckels binnen en ook wat oogjes, ik heb voor de one end gekozen met rond einde (ipv eigenlijk de platte einden omdat de gaten voor de turnbuckels en ogen reeds in de vleugels aanwezig zijn en de platte die door de RAF gebruikt werden niet gaan passen).

ben op dit moment bezig met de onderste vleugels om de onderkant in clear doped linnen te krijgen. foto's volgen binnenkort.

grtz Ed
 
Hallo allemaal

het is een tijdje stil geweest, maar de bouw ging gewoon door. Er was minder om te laten zien...
Inmiddels zijn de twee motoren helemaal af, en hangen in de steunen.

attachment.jpg

verder heb ik de onderzijde an de onderste vleugels in clear doped linnen gespoten. De roundels ga ik ook spuiten heb ik besloten...
De ribben hebben een iets donkerder kleur dan het linnen er tussen om een realistischer effect te creeeren. Naast de ribben is dan nog wat donkerder bruin gespoten om vervuiling te simuleren.

attachment.jpg
er komt nadat de roundel gespoten is nog een wash overheen om de 'scherpe randjes' er af te halen.

verder de delen voor het staartstuk al vast gereed gemaakt voor het spuitwerk. Het richtingroer wordt ook gespoten ipv de decals te gebruiken.

attachment.jpg

grtz Ed
 
Ben bijgelezen en volg deze graag.
 
Mooie vorderingen opnieuw. Roundels spuiten? Brrr, tricky !
 
Mooie vorderingen opnieuw. Roundels spuiten? Brrr, tricky !

He Erwin, we gaan het zien, maar ik spuit nadat ik de maskeertape geplakt heb altijd eerst een laagje blanke lak om 'lekken' onder de tape te voorkomen, dat gaat over het algemeen redelijk goed (zie hieronder bij de romp :) )
dit weekend met het staart stuk en de romp in de weer gegaan. De stabilo bestaat uit drie delen (1 bovenstuk, en twee onderstukken) Het bovenstuk omsluit het kielvlak. Dus eerst het kielvlakmaar gespoten en toen de stabilodelen vastgemaakt.Het richtingroer heb ik gespoten ipv de decals. De onderkant van de hoogteroeren zijn ook in CDL gespoten,maar daar moet nog meer kleurnuance op aangebracht worden.

attachment.jpg

verder een halve dag aan het maskeren geweest......

attachment.jpg

ik heb besloten om maar 1 deel demontabel te laten, het voorste deel. Ik kom niet goed weg met de magneetjes en de vorm van de romp buigt dan heel iets naar buiten wat niet mooi is.

vanmiddag gespoten (eerst metblanke lak :) ) en hier het resultaat.

attachment.jpg

van boven

attachment.jpg

grtz Ed
en bedankt voor het kijken.
 
Mooi plak- en spuitwerk. Komt helemaal goed :)
 
Verdorie Edwin, chapeau, daar heb ik bewondering voor. Knap man!
 
Mooie geduld werken.
 
Amai, dat zal wel voldoening geven, na al dat afplakken! Ziet er onwaarschijnlijk goed uit...
 
Dank jullie wel allemaal.

Het koste wat tijd dat afplakken, ruim 2 uur, maar gelukkig is het resultaat er ook naar...


grt Ed
en bedankt voor het kijken
 
Mooie vorderingen kerel !!

Magneet tips heb je kennelijk niet meer nodig, maar vermeld hier toch maar even :

In hobby winkels heeft men ook van die licht magnetische vellen waarvan de achterkant zelfklevend is.
Dat spul is ± 1mm dik, flexibel en kan gesneden en geknipt worden.
 
Mooie vorderingen kerel !!

Magneet tips heb je kennelijk niet meer nodig, maar vermeld hier toch maar even :

In hobby winkels heeft men ook van die licht magnetische vellen waarvan de achterkant zelfklevend is.
Dat spul is ± 1mm dik, flexibel en kan gesneden en geknipt worden.


Die kwam ik ook nog op een site tegen, maar dit is net niet sterk genoeg. Ik ben tevreden met mijn huidige oplossing. Er moeten maar een paar foto's bij het model komen te hangen.

verder met de bouw en dit weekend de achterzijde van de romp gespoten en de onderste vleugels zijn klaar, inclusief roundels die gespoten zijn.

roundels met de nieuwe compascutter uit gesneden uit tamiyasheet maskeerfolie (Super fijn spul)
attachment.jpg

ondergrond in wit en daarna wit afplakken om blauw en (direct daarna) rood te spuiten
attachment.jpg

de kleur op de ribben wat lichter gelaten voor effect.
attachment.jpg

afplakken
attachment.jpg

en over de tape met smoke gespoten voor extra detail, met dit als eindresultaat
attachment.jpg

even een dryfit van de vleugels....
attachment.jpg
hij wordt een beetje groot ......

de vleugels gespoten, alleen de verstevigde delen rond de motorgondels moeten nog gespoten worden,ik wil hier wat slijtplekken laten terugkomen,vandaar de hout ondergrondkleur

attachment.jpg.

grtz Ed
en bedankt voor het kijken
 
Mooie roundels, krijg er al de kriebels van als ik er aan denk dat ze gespoten zijn.
 
Zeer mooi gedaan! Ik wist niet dat tamiya folie had.
 
Mooie vorderingen.
Vooral het spuitwerk verdient een pluim.
Succes met het vervolg van de bouw.

Mvg
airbus56
 
Zeer mooi gedaan! Ik wist niet dat tamiya folie had.

Ik eerst ook niet maar google bied dan uitkomst. Ik heb devellen trouwens via amazon.de gekocht.

Bedankt voor de complimenten allemaal.....

ik ben begonnen met de rigging.... ik maak de kabels aan de onderste vleugel vast met een turnbuckle en aan de bovenste vleugel komt dan een oogje. Bij elke staander komen er 4 of 6 kabels en aan de wingtip zelfs een kleine 40 per vleugelhelft....
vandaag 3uurtje over een helft gedaan,morgen de andere vleugel en dan zal ik ook wat foto's plaatsen.

grtz Ed
 
Mooi afplakwerk van het camouflage patroon :laugh::laugh: maar vind het altijd wel mooi om te zien. Trouwens die Tamiya maskeerfolie is hetzelfde als hun tape alleen nu op vellen inplaats op een rolletje.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan