Hoofdsponsor

1/32 Felixstowe F.2a late (WNW)

Mooi dat Micro Fabric spul (stoelriemen voor wie niet weet) !
Overige vorderingen ook zeer smakelijk attachment.gif
 
Voor het geval je het van plan was.. gebruik straks géén Micro Sol of andere decal solution voor de decals, als je ze intact wilt houden.

Gebruik in plaats daarvan de haardroger om de decals te draperen.
 
Boeiend om volgen van fraai toestel.
Op derde foto staan boutjes of klinknagels dwars over op het houtwerk als ik juist ben? krijgen die een metaalkleur want nu is het nog de houtkleur als ik het goed zie.
 
Gebruik in plaats daarvan de haardroger om de decals te draperen.

ik gebruik eigenlijk altijd sol en set en heb daar nog nooit problemen mee gehad. de haardroger techniek ken ik niet, ga ik me eens in verdiepen. er zijn ook vrij veel grotere decals over dus ik kan experimenteren.

de klinknagels ga ik nog een drybrush geven. Was even aan de aandacht ontsnapt (thanx pascal!!)

p.s. heeft er iemand ervaring met maskingsheets zowel tamiya als andere merken...

grrtz Ed
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik eigenlijk altijd sol en set en heb daar nog nooit problemen mee gehad. de haardroger techniek ken ik niet,

Dit is ook echt specifiek een tip voor Wingnut Wings modellen. Die decals zijn kwalitatief zeer hoogstaand, maar ook kwetsbaar en gevoelig voor set en sol. WNW zelf adviseert ook om deze middelen niet te gebruiken.

Ik heb zelf ook nog nooit een WNW model gemaakt en (dus) ook nog nooit de haardroger gebruikt om decals te draperen, dus kan je niet zeggen hoe het bevalt.
 
Beste,

Indien het over delicate (zeer dunne) decals gaat kan je misschien voor een andere decalsetting dan deze van Microscale gaan (welke toch een universele decalsetting is).
DACO Products heeft een decalsetting in drie varianten (soft-medium-strong). Misschien zijn deze producten een oplossing voor uw probleem. Ik heb wel ervaring met de producten van DACO doch niet met de decals van Wingnut Wings. Je zal dus moeten experimenteren met “restdecals” om te zien of de decalsetting van DACO voldoet.
Ter aanvulling; prachtige bouw tot hiertoe.

Mvg
Airbus 56
 
Hey,

Inderdaad, de techniek met de haardroger is me ook niet gekend, gaan we ook eens moeten opzoeken.
Mooie bouw tot nu toe. Met de vele spankabels zal dit het model wel een meerwaarde geven. Vergeet zeker niet de spanners voor de spankabels, zeker op deze schaal. ;)
 
veel gebruikt door autobouwers. Je zet een haardroger aan (liefst op zo'n demovoetje) en warmt je decal op alvorens deze aan te brengen. laat zich dan gemakkelijker bewerken.
 
Hier zie je een bouwer die ook z'n eerste WNW kit bouwde en volop aan de slag ging met set en sol (blijkt uit een vorige video).

Vanaf 2 minuten gaat hij in op het enige wat hem tegenviel, zijnde de decals.


Hier de oplossing: https://forum.largescalemodeller.com/topic/476-how-to-use-decals-from-a-wingnut-wings-kit/

Wat niet wil zeggen dat gebruik van een andere setting / solution zoals door Airbus56 genoemd, niet zou werken; ik deel alleen maar mee wat ik weet en het is aan jou om ermee te doen wat je ermee doet of niet :)
 
Wow, zot werkske! Ik ben halverwege de thread ingevallen, en ik dacht eerst dat je een houten boot aan het bouwen was, zo realistisch dat hout! Fantastisch. Ben erg benieuwd om het vervolg te zien, dit zou ik niet aandurven...
 
Bedankt allemaal voor het meedenken en geven van tips....

Het duurt nog wel even voor de decals er op komen (als ze er al opkomen) het richtingroer wordt zowieso al gespoten ipv gebruik temaken van de decal, alleen over de grote roundels op de vleugels ben ik er nog niet uit of ik ze ga spuiten (zoek nog goede decalsheets) of de decals gebruilk.

Gisteren een site gevonden van een honda race auto waar de decals dmv de haardroger zijn aangebracht met goede beschrijving. Zou niet te moeilijk moeten zijn zolang je de haardroger niet te warm zet en afstand houdt.....

bedankt allemaalvoor het kijken en de commentaren en adviezen.

grtz Ed
 
Ik heb vroeger nog met de haardroger gewerkt en dat gaat best goed ja. Wel best ff oefenen eerst 😀
 
Hallo allemaal

afgelopen week weer wat gewerkt (veel uurtjes) aan het model.

de motoren inkleur en voorzien van wat dry brush en lichte engineoil. Ook de gondels waar ze in komen te hangen zijn gemaakt en gespoiten,alleen de liggers moeten nog in de hout kleur gezet worden.

attachment.jpg

de gondels met de olietankjes achterop.
attachment.jpg

als de motoren in de gondels hangen komen de uitlaten en nog enkele olieleidingen eraan.

vervolgens de romp ook verder aangepakt. De onderzijde is gespoten in verschillende tinten zwart/grijs in derichting van de planken mee. De onderzijde was ingesmeerd met bitumen (tegen slijtage en om het geheel waterdicht te houden) ik heb op een stukje plastic bitumen geprobeerd na te maken met houtlijm,wat goed gelukt is,echter dat was een gladstukje.Ik was bang dat de naden allemaal vol zouden lopen en dat ik de plankenstructuur zou verliezen en daarom heb ik het maar niet gedaan)

attachment.jpg

er komt nog een olieverf laagje overheen om nog meer kleurnuances te krijgen

dan was het de beurd aan de bovenstukken om gemonteerd te worden.

de achterste 3 delen vastgelijmd, pasten perfect en de besturingskabels en motorkabels door de delen gevoerd.
Het voorste deel past ook heel mooi,maar had iets meer druk nodig om op de plaatst tekomen/houden

attachment.jpg

er zijn nog twee delen rond de cockpit, die laat ik voorlopig demontabel. Ze passen heel mooi als je ze er alleen al oplegd.Even kijken of ikiets met minimagneetjes kan doen
attachment.jpg

grtz Ed
 
Goed gedaan, die verschillende tinten zwart en grijs, prima basis om verder op te werken!
 
Superknap binnenwerk en motoren. Alleen jammer dat er achteraf zo weinig te zien is van als dat moois. Ik volg in spanning het verdere verloop.
 
Mooie vorderingen Edwin.

Zou dat wel werken met die mini magneetjes ? Ik bedoel, ze zullen de kap zeker op z'n plek houden maar
zou het eraf pakken niet riskant zijn vanwege hun 'kleefkracht' en dat je tussendoor breekbare details moet met je vingers ?
 
Mooie vorderingen en vind het een uniek project.
 
Mooie vorderingen Edwin.

Zou dat wel werken met die mini magneetjes ? Ik bedoel, ze zullen de kap zeker op z'n plek houden maar
zou het eraf pakken niet riskant zijn vanwege hun 'kleefkracht' en dat je tussendoor breekbare details moet met je vingers ?

Geen idee. Ik ga ze eerst kopen en dan testen hoe sterk ze zijn een of ik het goed in kan passen.

Grtz Ed
 
Geen idee. Ik ga ze eerst kopen en dan testen hoe sterk ze zijn een of ik het goed in kan passen.

Grtz Ed


Beste Edwin 1269

Voor het geval je niet direct weet hoe te zoeken kan je hierbij enkele inlichtingen vinden.

Magneten worden internationaal aangeduid als “Neodymium magnets”. De sterkte van magneten wordt bepaald door hun kleefkracht die wordt aangeduid als Gauss/ Mega Gauss. De magneten die je in de reguliere handel aantreft variëren tussen N24 (24 Mega Gauss) en N 48 (48 Mega Gauss of 48000000 Gaus).
Vergis je dus niet wanneer je voor een magneet van een bepaalde sterkte kiest (een standaard koelkast magneetje is slechts 50 Gauss !! ).
Indien je dus bijvoorbeeld via Ebay op zoek gaat naar magneten gebruik je de zoekterm ”Neodymium magnet”. Je zal zien dat je een massa aan antwoorden gaat krijgen betreffende grootte, vorm en sterkte van de aangeboden magneten.
Bij de sterkte van de aangeboden magneten zal je ook veelal een aanduiding krijgen over de kleefkracht (vb kan x aantal bladen papier vasthouden op een magneetbord….).

Hopelijk dat je hiermee aan de slag kan.

Mvg
airbus56
 
Laatst bewerkt:
Dank airbus.... Ik heb geen verstand van magneten...
Grtz Ed
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan