Hoofdsponsor

1/32 Felixstowe F.2a late (WNW)

Ik ben verder gegaan met het interieur en heb de eerste bedrading aangebracht (kabels van de gashendels naar de motoren (8 stuks)

eerst nog de radiokast geplaatst en het eerste raamwerk aan het interieur gemaakt. De electrakabels licht gedrybrushed met aluminium
attachment.jpg

de 8 kabels in twee rijen van 4 boven elkaar eerst aan de hendels vast gemaakt voordat de stick op zijn plaats wordt gelijmd (kom je anders nooit meer bij...(wordt niet vermeldt in de BB)
attachment.jpg

ik heb een klosje
"Prym 977 770",
gekocht bij de plaatselijke wolwinkel en bleek goed spul te zijn,zeker voor de interne kabels (kleur is voor mij prima,misschien komt er nog een wash op (om het iets ouder en kabelachtig (gevlochten) te lijken maar eerst testen of dit werkt.

de hendel geplaatst en de draadjes een voor een op de katrollen vast gelijmd,ook al vast de kabel voor het richtingroer vastgemaakt (deze loopt via de pedalen)

attachment.jpg
het linker pedaal lijkt scheef te staan,maar dat komt omdat de kabel daar nu eerst stopt en er aan de voorkant wel spanning op de draad staat en aan de achterzijde nog niet,de kabel kan pas verder vastgemaakt worden als het andere geraamte geplaatst is,maar dat kan pas als de stuurkolom en de zittingen gereed zijn.

attachment.jpg

Volgende stap de stuurkolom voorzien van de nodige bedrading en de pilootzittingen maken, bij de kit zitten PE riemen, maar die moeten gebogen worden en een beetje natuurlijk hangen, nu heb ik al eens eerde stoffenriemen gebruikt (voor mijn corsiar 1/32) en HGW heeft een set voor de felixstowe, dus die maar even snel besteld in Tsjechie.

Grtz Ed
en bedankt voor het kijken
 
Beste Ed ik heb altijd in stilte gevolgd maar ik kan me niet meer inhouden , ja het is geweldig over de kleurkeuze kan ik helaas niks zeggen maar vanuit mijn standpunt gezien ziet het hout er vrij natuurlijk uit en dat wil al iets zeggen he
Verder ik had niet gedacht dat er deze kit zoveel werk was ( is ) , ik blijf lekker kijken en genieten
Suc6 verder
Marc
 
Serieus werk, die bekabeling, zie je niet te veel aangebracht in toestellen. Prachtig om zien!
 
Dat is bijzonder fraai detail ! complimenten attachment.gif

Ik krijg al kriebels als ik denk aan mijn Bristol F.2b...
 
knap weeral en fijn gedaan.
 
Dank je wel allemaal!

Stiekem zit er al heel wat uurtjes werk in het model, ik heb het niet bijgehouden, maar afgelopen week was ik een weekje vrij en heb gemiddeld z'on 3 uur per dag aan het model gewerkt.
Er zitten nog heel wat uurtjes in want het spuiten van de romp en vleugels (afplakken van de romp wordt ook nog een dingetje, want ik ga de versie maken met de rode diagonale strepen, die strepen lopen zo op het oog mooi recht, maar helaas is de romp niet mooi rond om in een rechte lijn af te plakken) en als laatste zal er ook nog de nodige uurtjes in de rigging gaan zitten...

Ik ben nog opzoek naar eyelets (PE of ander materiaal) bevestigingsogen/ringen voor de kabels aan de roervlakken, mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik dat graag.

grtz Ed
 
Edwin hele knappe werken, schitterend om te zien
 
waarom geen zelf maken uit dunne koperdraad van 0.1 of 0.2mm? gewoon dubbel vouwen, twisten en kleven in een gaatje zoals je bij de andere zou doen, alleen kost het je niks. Een bobijntje koperdraad kost 7-9€ (wikkeldraad voor spoelen bij de electronicawinkel).

Resin of metaal anderzijds: Metaal gaat steviger zijn als je een beetje spanning op de draad wilt zetten, maar gaat vlakker tonen.

maar tegen dat je EN voldoende eyelets EN voldoende turnbuckles hebt....

https://www.scalemodellingnow.com/hn-aircraft-otheralbion-alloys-tb2-turnbuckles

(zijn gewoon op lengte gemaakte buisjes...)
 
Edwin, ik heb nog even gekeken of er iets gemeld werd over verschillen tussen resin of metalen turnbuckles maar kon niets vinden.
Het enige dat ik kan bedenken is dat de resin uitvoering misschien meer breekbaar is.

Enige echt duidelijke verschil is de prijs. Resin tb's zijn goedkoper per verpakking en er zitten er meer in.

take your pick ;)
 
Dank Peter en Silenoz voor de tips,

Ik heb er zelf ook aan zitten denken om de turnbuckels zelf te maken. Die koperen buisjes zijn overal wel te koop.
De rigging is best een prominent onderdeel van het model en ik wil dat gewoon mooi en goed voor elkaar hebben. Ik zou het zonde vinden als straks mijn model daardoor een minder mooie uitstraling heeft.

Ik ga eerst maar eens tellen hoeveel ik er nodig ben, voorlopig ben ik daar toch nog niet aan toe.

Grt. Ed
 
Omdat ik moet wachten op de seatbelts van HGW voordat het tweede geraamte geplaatst kan worden en het interieur in de romp geplaatst kan worden als vast begonnen aan de twee rolls royce eagle Viii 12 cilinder motoren van 345 Pk per stuk

ze bestaan uit ruim30 delen per motor
attachment.jpg

de dunne fragile delen zitten goed in de ramen en het netjes schoonmaken van de delen koste me al een uur per motor.

de motoren zijn mooi gedetailleerd.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

er komt nog een grote radiator voor op beide motoren.

volgende stap een kleurje geven aan de motoren.

grtz Ed
en bedankt voor het kijken
 
Daar ga je handen vol van hebben met die motoren te kleuren ( denk dat er veel koper aan zit )
Suc6
Marc
 
Schitterend die motoren !!

Wist je dat er op de WnW site 4 pagina's foto's van het Felixstowe model te bekijken zijn ?
In de rubriek customer models kun je gallery's per model kiezen.

Hier de Felixstowe gallerie
 
Inderdaad mooie motor en oogt wel knap.
 
Bedankt allemaal en Peter voor delinks.

afgelopen zaterdag de stoffen seatbelts binnen gekregen.

attachment.jpg

4 setjes gemaakt en ze zijn bewerkt met een bruine olie laagje, dit trekt in de stof en daardoor worden de details beter zichtbaar.
attachment.jpg
attachment.jpg

alles zit nu aan het eerste geraamt en het tweede geraamte kan er aan en dan de kabels aan die kant verder geleiden.
attachment.jpg

de rompdelen om het binnenwerk vastgemaakt
attachment.jpg

ook nog enkele spankabels aan de binnenzijde (achterkant) van de romp en in het 'dak' gemaakt.
attachment.jpg

grtz Ed
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan