Hoofdsponsor

1/32 Felixstowe F.2a late (WNW)

Mooi gedaan al en word de moeite .
 
Graag gedaan :)

Werkt mijn geplaatst linkje correct ? wanneer ik erop klik kom ik namelijk in een map betreffende een Airshow.
Mocht iemand dat ook zien : links in de Albums lijst eind omlaag scrollen, daar vind u de map met Felixstowe info.

ik had de goede map wel gevonden hoor....
ook heel interessante andere mappen met fotos,hij staat in mijn favorieten.
 
Brandstofinstallatie
Terwijl de eerste vloerdelen drogen begonnen aan de brandstofinstallatie, de delen uit de spreus gehaald en een dry-fitje gemaakt en de hout delen al in de juiste kleur.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Verder nog het geraamte uit de spreu’s gehaald, hebben zeer veel beschermdelen die er allemaal uit moeten. Elke kant heeft 2 delen

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

De delen aan elkaar gezet en kant alvast in de houtkleur gezet zodat dit ook kan drogen.
Volgende keer gaan we verder met de brandstofinstallatie.

Grt Ed
 
Mooie houtkleur !

Heb je de naden van de brandstoftanks moeten bijwerken ? ze zijn namelijk zo duidelijk zichtbaar..
 
Mooie schilderwerken en word knap.
 
Mooie houtkleur !

Heb je de naden van de brandstoftanks moeten bijwerken ? ze zijn namelijk zo duidelijk zichtbaar..

bovenop heb ik iets bijgewerkt, maar daar zie je straks niets meer van..... de installatie bevindt zich precies onder de vleugel, tegenover de installatie is wel een ingang tot de cockpit, je kijkt dan tegen de 'voorkant' van de installatie aan. Ik ga nog wel kijken of ik een deel van de cockpit demontabel kan laten, maar bij de brandstof installatie gaat dat niet ivm de vleugelbevestiging. de naden aan de zijkant van de vaten zijn helemaal niet te zien en het was niet eens nodig om hier met putty iets bij te werken.

Mooie schilderwerken en word knap.

Dank je doe mijn best :)

Grtz Ed
 
Verder met de brandstofinstallatie, de vaten gespoten in de juiste kleur en de palen die inmiddels droog zijn verder afgewerkt.
attachment.jpg

Op de rechter paal zitten een aantal meters, zal druk en inhoud zijn, die moeten er via decals opgebracht worden, echter het is 1 decal voor alle meters. Gaat niet werken met als ondergrond olieverf (ruw). Oplossing: zelf de meters proberen te schilderen, en volgens mij is dat redelijk goed gelukt. Zeker als je vanaf een afstand van ongeveer 20 cm en verder kijkt.

Enkele decals op de vaten aangebracht en vervolgens wat “brandstofresten” aangebracht. Hier alle delen bij elkaar.

alle delen van de installatie:
attachment.jpg
album.php


De vloerdelen zijn inmiddels ook droog, hebben eerst een glossblanke lak laag gekregen, toen een transparante oranje verf laag, weer blanke glosslak, een houtfilter en een houtverouder filter op sommige delen en toen weer een glosslak.
Resultaat is prima vind ik zelf (afgelopen week vroeg iemand mij die ik de vorderingen liet zien of die delen van echt hout waren(missie geslaagd)
attachment.jpg
attachment.jpg

volgende stap, verder werken aan de cockpitinhouden en alvast de binnenkant van de romp in een houtkleur (licht gelig) zetten,wantdat moet ook wel weer een weekje drogen.

grz Ed
en bedanktvoor het kijken
 
Mooie vooruitgang Edwin !

Opmerking : Al zie je het niet meer terug, de naadjes op de tanks zijn toch duidelijk zichtbaar.
Ik zeg dit omdat je wel de moeite hebt genomen om met verf brandstof vlekken te maken.
 
Mooie vooruitgang Edwin !

Opmerking : Al zie je het niet meer terug, de naadjes op de tanks zijn toch duidelijk zichtbaar.
Ik zeg dit omdat je wel de moeite hebt genomen om met verf brandstof vlekken te maken.

dank je...
Na dat ik de vaten heb gespoten en zag dat de naden nog zichtbaar waren heb ik heel goed geken en een dryfit in de romphelft gemaakt om te kijken of je er nog wat van kan zien, de leidingen die aan de bovenkant van de vaten zitten raken strsks bijna het dak. Je kunt op geen enkele mogelijkheid boven op de vaten kijken. Ik heb dasrom besloten er niet meer tijd en putty in te steken.

Ik sta altijd open voor sugesties en opmerkingen daar wordt je volgens mij beter van.




Grtz Ed
Bedankt voor het kijken.
 
Na dat ik de vaten heb gespoten en zag dat de naden nog zichtbaar waren heb ik heel goed geken en een dryfit in de romphelft gemaakt om te kijken of je er nog wat van kan zien, de leidingen die aan de bovenkant van de vaten zitten raken strsks bijna het dak. Je kunt op geen enkele mogelijkheid boven op de vaten kijken. Ik heb dasrom besloten er niet meer tijd en putty in te steken.
okee man ;)

bouwze ! :)
 
Aangename kleuren om te bekijken ( goed gekozen en geloofwaardig).
 
Aangename kleuren om te bekijken ( goed gekozen en geloofwaardig).

Dank je Pascal.

Ik heb wat onderzoek gedaan op internet en vervolgens wat cd's gepakt die ik niet meer gebruikte en deze voorzien van verschillenden kleuren geel-oker-bruin en hier dan weer met 3 verschillende kleuren olieverf (umber-sienna) houtstructuur opgemaakt. Vervolgens de delen opgedeeld in drie stukjes waar een gele en oranje transparante verf over is gegaan (1 deel dus niets).

Op 1 cd zitten dan dus 9 verschillende hout tinten. Ik heb er 8 gemaakt en die pak ik erbij als ik een houtkleur zoek. Ook makkelijk te bewaren voor een volgende klus.

gr Ed
en bedankt voor het kijken
 
Ik ben verder gegaan met de binnenkant van de romp helften, deze moeten een lichte houtkleur krijgen,dus eerst maar eens geel gespoten. Omdat er geen houtplaten bestaan die zo lang en breed zijn als het model, dacht ik ik ga de breedte opdelen in platen en deze platen ook anders positioneren (houtnerven in verschillende richtingen, gezien op een 1/32 albatros en ziet er mooi uit)

dus wat naden gespoten met zwart (zwart is bij mij nergens zwart uit een flesje/tube,maar ik maak zwart in de verhouding 3x donkergrijs (engine grey van vallejo) en 1 x zwart) alleen zwart doe te plastic aan, het zelfde doe ik bij wit maar dat komt later)

attachment.jpg

vervolgens met olieverf aan het werk
attachment.jpg

Alles er weer afgehaald....... de naden zijn veel te prominent aanwezig.......

na een paar uurtjes ziet het er dan zouit
attachment.jpg

een dry-fit van wat er straks van te zien is
attachment.jpg
attachment.jpg

het achterste gedeelte van de cockpit is ook droog en gereed om aan de rest van het interieur geplakt te worden.
attachment.jpg
attachment.jpg

het resultaat tot zover
attachment.jpg
attachment.jpg

volgende stap is het aanbrengen van de details aan het framewerk dat om het interier komt samen met nog enkele zaken zoals de stuurkolom en de zittingen.


Grtz Ed
en bedankt voor het kijken
 
Heel mooi gedaan dat hout ! Goed idee ook om ter referentie een set 'kleurstaaltjes' te maken.
 
Vind dit al een heel knap werk tot nu toe zeer mooie hout verwering.
 
Aangenaam om volgen en uw kleurenkeuze blijft goed.
 
Knap werk, al die verschillende kleuren hout zien er zeer realistisch uit.
Is er eigenlijk achteraf nog veel te zien van de binnenkant, want daar staat toch redelijk wat in.
 
Knap werk, al die verschillende kleuren hout zien er zeer realistisch uit.
Is er eigenlijk achteraf nog veel te zien van de binnenkant, want daar staat toch redelijk wat in.

bedankt allemaal......

er is aan de voorzijde de schutterskoepel vanwaar je de stoel en stuurkolom kunt zien,dan is er nog de cockpitingang waar de piloot en copiloot zaten (redelijk grote opening. Achter en onder de vleugel zijn er twee ingangen (niet erg groot) en de beide deuren aan de zijkanten blijven open (komen mitrailleurs in de openingen te hangen)

attachment.jpg
Ik ga als het lukt het voorste deel van de bovenbouw K11 en K8 demontabel maken dmv mini magneetjes,(van k11 wordt dan de koepel afgezaagd (heb ik al getest bij onderdeel k9 dat ik niet nodig heb en ging prima), K1 (komen de strutten van de bovenste vleugel en de propellers voor de brandstofinstallatie op te staan en door K5 komen de kabels voor het hoogte en richtingroer (vanaf de stuurkolom lopen die helemaal door)
Op die manier moet volgens mij bijna alles goed zichtbaar blijven (zit nl wel veel uur werk in en zou zonde zijn als je dat alleen op een foto terug zou zien)

Grtz Ed
en bedankt voor het kijken
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan