Hoofdsponsor

1/24 VW Caddy [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.870
Zoals ik in een eerder bericht gemeld heb dat ik even stop met de BMW M1 om diverse redenen zal ik dan maar meteen met de deur in huis vallen zeker
Wel zondag in Mol kon mijn dag niet meer stuk toen ik op een stand de witte Chamonix verf vond voor de M1 terwijl nog rond keek viel mijn oog op een doosje van C1 models met name de Caddy deze had ik nog niet en ik was meteen verkocht maar dan moest ik wel dik tegen mijn zin nog een kit kopen niet voor de centen ( klein beetje wel hoor ) maar omdat ik het chassis in twee moest zagen en verder nog zaken moest verbouwen maar ja het kon niet anders
Nu de Caddy was en is voor vele tuners en ombouwers een gewild karretje de specificaties zijn ongeveer hetzelfde als een gewoon Golfje
1600 cc 4 cilinder met normaal een carburator die graag dronk , bij deze komt een GTI motor in te liggen van 110pk injectie ook alle leidingen ga ik proberen te scratchen maar dat is voor later
Wat me opviel is de goede pasvorm van de c1 modellen motorkap paste bijna correct even aan de zijkanten met een schuurblokje en viel er als gegoten in
Eerst wat beelden nu

De boxart 2x
De Caddy

attachment.jpg


De donor Golf


attachment.php


De body

attachment.jpg



attachment.jpg

De inhoud

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


De eerste werkzaamheden het verzagen


attachment.jpg



attachment.jpg


Ondertussen ligt het motorblokje al gelijmd tussen de knijpers , spijtig genoeg moet ik stoppen om te gaan werken , mijne kameraad uit de nood helpen door de bevrijdingsfeesten heeft die het enorm druk in Breendonk en werkt tot laat in de nacht en dan ben ik om hem te helpen
Tot morgen zeker
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes ermee, dit was een auto die nogal regelmatig eens op de weg kon worden gespot tot een jaar of 20 geleden of zo.
 
Interessant Marc , als ik het goed begrijp gebruik je de Revell kit dus uitgezonderd de body ?

Greetzzzzz Modest.
 
Oei, zagen in een nieuw model, daar ben ik nog niet aan toe.
Is wel heel interessant om te volgen, succes Marc.
 
@ Roy bedankt voor uw reactie , inderdaad een klein VW icoontje wat inderdaad nog redelijk veel rondcrosst op onze wegen , zeker op meetings is deze knaap nog
veel te zien
@ Modest inderdaad twee stoelen een halve chassis zelfs de achter ophanging is anders ik zal de body nog wel eens kunnen gebruiken zeker
@ Gerry inderdaad heb dat al zeker 4x gedaan Herbie een kever in twee gezaagd , een VW bus om die in te korten naar een shorty ,
valt wel mee hoor maar het mag niet mis gaan want dan kost het veel geld
Nogmaals bedankt heren
Marc
 
Het chassis verzagen wil dus zeggen dat het chassis van de Caddy langer was. Was dat de enige versie van de Golf die een langer chassis had?
Lijkt mij een nogal kostelijke ingreep voor de constructeur als ze maar één versie van de Golf zouden hebben met een langer chassis.
 
De Caddy 1 was inderdaad langer , de nieuwe gesloten Caddy's zijn er op het basis chassis maar ook verlengde Caddy's
Marc
 
Heel veel succes, ik volg met plezier, lekker doormidden zagen.
 
Leuk een Caddy, verlagen mooie velgen mooi speciaal spuitwerk :) Succes
 
Wederom bedankt collega's mooie velgjes ga ik proberen maar veel plaats is er achteraan niet hoor , over de kleur ben ik nog aan het twijfelen , het is te zeggen ik weet nog niet welke kleur het zal worden
Marc
 
Wat het zagen betreft is dat voor u zeker geen geen probleem dat hebben we in het verleden al kunnen zien.Succes ermee.
Marc S.
 
Het VW bloed kruipt waar het niet gaan kan hè ? ;)

Leuke verbouwing ! veel plezier Marc :)
 
Succes ermee Marc en volg stilletjes mee.
 
Morgen beste kameraden , het is voor mij terug wat rustiger geworden , mijn zware arbeid is voor een tijdje gedaan en kan me nu volledig storten op modelbouw en .….. heu het weer is er nu wel geschikt voor
Om te beginnen mijn lievelingsafdeling van bouwen is de motor
Heb er nog eens alle benamingen van de onderdelen weer eens bij gedaan


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Veel kijkplezier
Marc


P.s. heb nu de beelden nog eens bekeken en sterk vergroot zie je pas hoe mottig sommige zaken zijn en als je het motortje in je handen neemt is net of het is een echte
 
Mooi gemaakt Marc, al hadden de grote aluminium delen mijns inziens nog beter uitgezien met een lichte wash met bijv. zwart-bruin.

En dat 'mottige'..... macro fotografie is een killer ;)

Caddy on :)
 
Marc ferme update, gelukkig de zware arbeid ook achter de rug
 
Mooie motor maar de wasch moet je misschien nog aanbrengen zou mooier zijn.
Marc S.
 
Wel beste kameraden een goede morgen , hier ben ik nog eens met een kleine update van de stand van zaken
De Caddy heeft zijn kleurtje gekregen ,het is te zeggen de sluitkanten en kofferbak gelijk 1/1 , de motor bay staat ook al ineen en de motor zit er in nu komt de afwerking met alle leidingen , injectie leidingen , vacuüm leiding voor de rem bekrachtiger , voor de sproeierbak enz
Hier de beelekes

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Maar eerst voor mijn 1/1 kind zorgen ( Golfke ) want ik heb zeer zware kosten mijn tweemassa vliegwiel is eraan en dat word ineens mijn koppeling vervangen heb er nu bijna 150000km opzitten
De laatste weken een enorm geklop na een koude start , ik zou dat makkelijk zelf kunnen doen maar heb het gereedschap en de plaats niet meer voor heb ook geen hefbrug en alles op de rug doen kan ik echt niet meer dus uitgeven
Het zijn mijn eerste zware kosten in 14 jaar dus niet slecht he
Grt
Marc
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan